Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال USD/JPY : دولت ژاپن Odea را به عنوان رئیس بعدی BOJ پیش از داده های CPI ایالات متحده انتخاب می کند

پیش بینی فاندامنتال  USD/JPY : دولت ژاپن Odea را به عنوان رئیس بعدی BOJ پیش از داده های CPI ایالات متحده انتخاب می کند

انتشار بالاتر از حد انتظار  CPI می تواند USD/JPY را به شدت بالاتر ببرد.
دلار/ین در اوایل روز سه‌شنبه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا (CPI) امروز موقعیت‌های خود را تثبیت کردند.

 

USDJPY FORCAST.png
نمودار یکساعته USDJPY

 

 

پس از اینکه دولت ژاپن کازوئو اودئا را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی انتخاب کرد، جفت ارز USDJPY نیز تحت فشار قرار گرفت، یک انتخاب غافلگیرکننده که می‌تواند احتمال پایان دادن به سیاست کنترل بازده نامطلوب آن را افزایش دهد.
دیروز، با توجه به انتظارات فدرال رزرو برای حفظ سیاست های پولی برای مدت طولانی تری، ارزش دلار در برابر ین ژاپن ( که حساس به نرخ بازدهی) به بالاترین حد خود در شش هفته اخیر رسید. این دیدگاه توسط داده های CPI که در معاملات روز دوشنبه ظاهر شد،  تأیید می شود.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده

بر اساس نظرسنجی رویترز، سرمایه گذاران انتظار دارند که CPI سرفصل در ژانویه 0.5 درصد افزایش یابد. (پس از کاهش 0.1 درصدی در دسامبر، با افزایش عدد اصلی از 0.3 درصد در ماه قبل به 0.4 درصد.)

پیش‌بینی می‌شود بدون احتساب مولفه غذا و انرژی، به‌اصطلاح CPI خالص به ترتیب 0.3 و 5.5 درصد افزایش یابد.

با نزدیک شدن به پایان سال 2022، CPI روند کاهشی داشت. اما به نظر می رسد که سال 2023 نشان خواهد داد که تورم قوی بوده است - به گفته CNBC، شاید حتی قوی تر از انتظارات وال استریت باشد.

تورم مصرف کننده در ژوئن 2022 به طور سالانه به اوج خود حدود 9 درصد رسید، اما از آن زمان روند کاهشی داشته است و در دسامبر به 6.4 درصد کاهش یافته است. اما قیمت مواد غذایی سرسخت بوده است و همچنان بیش از 10 درصد نسبت به سال گذشته در دسامبر افزایش یافته است. به گزارش AAA، قیمت بنزین نیز مسیر معکوس داشته است، به طوری که قیمت در پمپ در ژانویه حدود 30 سنت در هر گالن افزایش یافت.

حتی کاهش 0.1 درصدی اولیه گزارش شده در CPI سرفصل در ماه دسامبر نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و طبق تجدید نظرهای منتشر شده در روز جمعه، اکنون افزایش 0.1 درصدی را نشان می دهد.

 

دلایل محکم.png
Caption

 

ژاپن  اوئدا را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی معرفی کرد

دولت ژاپن روز سه شنبه کازوئو اوئدا را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن معرفی کرد که این اولین تغییر رهبری در یک دهه پس از تسهیل پولی تهاجمی فرماندار هاروهیکو کورودا بود.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم 0.6 درصد رشد کرد که کمتر از حد انتظار بود
اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم سال 2022 به طور سالانه 0.6 درصد رشد کرد که کمتر از انتظارات برای مشاهده رشد 2 درصدی در نظرسنجی رویترز بود.

این رقم بازگشتی از انقباض اصلاح شده 1 درصدی بود که در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به سال گذشته مشاهده شد.

مصرف خصوصی در سه ماهه چهارم به صورت سالانه 2 درصد افزایش یافت، در حالی که تقاضای دولت در همان دوره 1.3 درصد افزایش یافت.

چشم انداز کوتاه مدت

پیش از گزارش CPI، بازارهای پول ایالات متحده در موقعیتی قرار دارند که نرخ بهره ایالات متحده در حدود ژوئیه به 5.2 درصد برسد، در مقایسه با نرخ هدف فعلی فدرال رزرو 4.5-4.75 درصد، اما عمدتاً انتظارات کاهش عمده نرخ را در اواخر سال کاهش داده اند. .

اگر انتشار CPI بالاتر از حد انتظار باشد، این بدان معناست که هشت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تلاش مورد نظر را نداشته است. این امر همچنین از مورد حداقل دو افزایش 25 صدم درصدی پشتیبانی می کند. این می تواند USD/JPY را به شدت افزایش دهد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

2 رای (1.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید