Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتالUSDJPY: هشدارهای رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضا برای دلار سبز میشود

تحلیل فاندامنتالUSDJPY: هشدارهای رکود اقتصادی باعث افزایش تقاضا برای دلار سبز میشود

مدیران ارشد در بزرگترین بانک های ایالات متحده در حال آماده شدن برای بدتر شدن اقتصاد یا رکود در سال آینده هستند زیرا تورم، تقاضای مصرف کننده را تهدید می کند.
دلار/ین در روز چهارشنبه در حال افزایش است زیرا مدیران ارشد بزرگ‌ترین بانک‌های ایالات متحده نسبت به یک رکود قریب الوقوع هشدار می‌دهند، که ریسک را کاهش می‌دهد و جذابیت امن دلار را افزایش می‌دهد.

به گزارش رویترز، بانکداران برجسته JPMorgan Chase & Co، Bank of America و Goldman Sachs یک شبه گفتند که بانک ها برای بدتر شدن اقتصاد در سال آینده آماده می شوند، زیرا تورم تقاضای مصرف کننده را تهدید می کند.
در اخبار داخلی، تویواکی ناکامورا، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی ژاپن، روز چهارشنبه بر نیاز به حفظ سیاست پولی فوق‌العاده سست برای حمایت از اقتصادی که هنوز از رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در حال بهبود است، تاکید کرد.

بانکداران بزرگ ایالات متحده در مورد رکود هشدار می دهند

رویترز گزارش داد، مدیران رتبه بالا در بزرگترین بانک های ایالات متحده در حال آماده شدن برای بدتر شدن اقتصاد در سال آینده هستند زیرا تورم تقاضای مصرف کننده را تهدید می کند. این خبر به افزایش تقاضا برای دلار امن کمک کرد.

جیمی دیمون، مدیر اجرایی JPMorgan Chase & Co به CNBC گفت که مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها در وضعیت خوبی هستند، اما خاطرنشان کرد که با کاهش سرعت اقتصاد و کاهش تورم قدرت مصرف‌کننده، ممکن است مدت طولانی‌تری دوام نیاورد.

او گفت: "این موارد به خوبی ممکن است اقتصاد را از مسیر خارج کند و باعث این رکود خفیف تا سخت شود که مردم نگران آن هستند."

برایان موینیهان، مدیر عامل بانک آمریکا در کنفرانس مالی گلدمن ساکس به سرمایه گذاران گفت که تحقیقات این بانک "رشد منفی" را در نیمه اول سال 2023 نشان می دهد، اما این انقباض "خفیف" خواهد بود.

مونیهان گفت: کارمزدهای بانکی سرمایه گذاری وام دهنده احتمالاً در سه ماهه چهارم نسبت به سال قبل 55 تا 60 درصد کاهش خواهد یافت، در حالی که درآمد معاملات احتمالاً 10 درصد تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس افزود: "رشد اقتصادی در حال کاهش است. وقتی با مشتریانمان صحبت می کنم، آنها بسیار محتاط به نظر می رسند."
ناکامورا، عضو هیئت مدیره  بانک مرکزی ژاپن می گوید، BOJ باید سیاست فوق العاده آسان را حفظ کند
ناکامورا در یک سخنرانی گفت: "سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی در زمانی که تقاضا همچنان کمتر از عرضه باقی می‌ماند، فشار زیادی بر فعالیت شرکت‌ها و خانوارها وارد می‌کند."

او گفت: "افزایش اخیر قیمت ها هنوز با افزایش دستمزد همراه نیست"، به این معنی که بانک مرکزی باید فعلاً سیاست پولی را بسیار آسان نگه دارد.

چشم انداز کوتاه مدت

از آنجایی که گزارش مهم بعدی اقتصادی ایالات متحده، شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در روز جمعه است، افزایش ترس از رکود احتمالاً منجر به اقدامات قیمتی خواهد شد.

بانکداران این را نگفته‌اند، اما برخی از معامله‌گران بیم دارند که فدرال رزرو با یک سری افزایش نرخ بهره طولانی‌تر از حد انتظار، اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

علاوه بر این، در مورد اینکه فدرال رزرو تا چه حد مایل به صعود خواهد بود، تردید وجود دارد. علاوه بر این، هنگامی که نرخ ها به سطح پایانه رسید، معامله گران مطمئن نیستند که بانک مرکزی تا چه مدت آنها را در آنجا نگه می دارد.

عدم اطمینان بیش از حد، دلار را به سرمایه گذاری جذابی تبدیل کرده است، همچنین یک فدرال رزرو تهاجمی و یک بانک سست ملی ژاپن.

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید