Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دلار DXY در بحبوحه افزایش نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده ثابت ماند

شاخص دلار DXY در بحبوحه افزایش نرخ بازدهی خزانه داری ایالات متحده ثابت ماند

علیرغم اینکه نرخ بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 5% رسیده است، DXY با چشم انداز کوتاه مدت صعودی در میان پیچیدگی های بازار جهانی، ثابت می ماند.

شاخص دلار آمریکا تحت تاثیر افزایش بازدهی 10 ساله خزانه داری قرار نگرفت

با وجود اینکه بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از آستانه 5 درصد عبور کرد، شاخص دلار آمریکا (DXY) نسبتاً ثابت ماند. با توجه به اینکه اقتصاد ایالات متحده آماده رشد سالانه 4.2 درصدی در سه ماهه سوم است، افزایش بازده لایه دیگری از پیچیدگی را به بازار ارز اضافه می کند. در حالی که افزایش بازدهی بر قدرت اقتصاد ایالات متحده تأکید می کند، همچنین حس احتیاط را ایجاد کرده است و سهام جهانی را به پایین ترین حد در هفت ماه گذشته می کشد.

 

شاخص دلار.png
نمودار روزانه شاخص دلار

 

مقاومت در برابر افزایش ارزش USDJPY

دلار آمریکا در برابر ین با مقاومت مواجه شده است که به دلیل احتمال مداخله ژاپن در حدود 150 ین محدود شده است. با این حال، بحث های جاری بانک مرکزی ژاپن در مورد تغییر سیاست کنترل منحنی بازده می تواند به طور بالقوه این سقف را کاهش دهد. شایان ذکر است، شاخص دلار آخرین بار با نرخ 106.08 معامله شد که نشان می دهد قدرت آن در برابر سایر ارزها  است.

 

نمودار روزانه دلار ین.png
نمودار روزانه دلار ین

 

 

چشم انداز اقتصادی تطبیقی

در حالی که اقتصاد ایالات متحده رشد قوی نشان می دهد، اروپا با چشم انداز اقتصادی تیره و تار عقب مانده است. علیرغم این واگرایی،  با توجه به موقعیت‌های بلند مدت دلار و عدم اطمینان در مورد افزایش بیشتر بازدهی طولانی‌مدت، روند صعودی دلار ممکن است محدود باشد.

بازار کالاها و تأثیر آنها

طلا و نفت، که معمولاً منعکس کننده احساسات اقتصادی گسترده تر هستند، سیگنال های متفاوتی از خود نشان داده اند. طلا با وجود وضعیت امن خود ثابت می ماند و نفت برنت اندکی کاهش یافته است. این تحرکات تأثیری پیرامونی بر شاخص دلار دارد و بر احساسات محتاطانه حاکم بر بازارها تأکید دارد.

 

شاخص دلار و طلا و نفت.png
نمودار یکساعته شاخص دلار و طلا و نفت خام

 

 

چشم انداز کوتاه مدت برای شاخص دلار

با وجود پیچیدگی ها و جریان های متقابل در بازارهای جهانی، چشم انداز کوتاه مدت برای شاخص دلار آمریکا صعودی به نظر می رسد. با شاخص‌های قوی اقتصادی داخلی و بازدهی نسبتاً بالاتر، شاخص دلار در سطوح بالاتر حمایت می‌شود. با این حال، سرمایه‌گذاران باید نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی و تصمیمات بانک مرکزی آتی که می‌تواند باعث نوسانات شود، محتاط باشند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید