Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده های قوی و تورم ملایم اشتیاق سرمایه گذاران سهام را افزایش می دهد

داده های قوی و تورم ملایم اشتیاق سرمایه گذاران سهام را افزایش می دهد
داده های قوی و تورم ملایم اشتیاق سرمایه گذاران سهام را افزایش می دهد

پس از انتشار مجموعه ای از داده های اقتصادی قوی که دیروز منتشر شد، سهام ایالات متحده از بدبینی اولیه هفته ریکاوری کرد.

سفارشات کالاهای بادوام افزایش یافت(همراه با داده های شغلی قوی)، این نشانه آن است که مشاغل ایالات متحده همچنان فشرده است، شاخص تولید ریچموند کمتر از حد انتظار سقوط کرد، قیمت مسکن بهبود یافت و فروش مسکن از انتظارات پیشی گرفت. داده های قوی از بازار مسکن ایالات متحده در چند هفته گذشته. اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ژوئن بیش از حد انتظار افزایش یافت و به بالاترین سطح از ابتدای سال گذشته رسید.

ما معمولاً انتظار داریم که به دلیل انتظارات فدرال رزرو هاوکیش تر، احساسات بازارسهام با داده‌های قوی تضعیف شود، اما S&P500 بیش از 1% جهش کرد، نزدک تقریباً 2% افزایش یافت در حالی که راسل 2000 حدود 1.5% پیشرفت کرد.

 

شاخص سهام.png
نمودار ساعتی S&P500

 

 

کاهش تورم , و محیط رونق اقتصادی شاید دلیل خوشحالی سرمایه گذاران سهام از داده های قوی باشد

تورم استرالیا به پایین‌ترین حد در 13 ماه گذشته رسید و تورم کانادا بیش از حد انتظار کاهش یافت، که نشانه‌ای از این است که تلاش‌های بانک مرکزی برای کاهش قیمت‌ها نتیجه داده است. AUDUSD  نزدیک به سطح 0.6680 قرار دارد فروخته شد، در حالی که USDCAD به دلیل تورم ملایم و کاهش 2 درصدی قیمت نفت خام به پایین ترین حد خود از سپتامبر بازگشته است.

در جزیره بریتانیا، برخی اخبار دلگرم کننده در مورد تورم نیز منتشر شد. قیمت فروشگاه های بریتانیا در این ماه به 8.4 درصد کاهش یافت که از 9 درصد ثبت شده در ماه مه کاهش یافت. این شدیدترین کاهش قیمت‌ها از پایان سال 2021 بود - زمانی که قیمت‌ها افزایش یافت، و این به لطف سیاست های (BoE) نبود که افزایش پیدا کرد، بلکه به این دلیل بود که از تسکو، سینزبری، آسدا و موریسون‌ها، در قیمت گذاری آنها از انتقال هزینه های بالاتر و دستمزدهای بالاتر به مشتریان خود بیش از حد لازم جلوگیری می کنند. بنابراین، این امکان وجود دارد که جرمی هانت آستین‌های خود را بالا بزند تا تورم را کاهش دهد.

خبر خوب برای بریتانیایی‌ها این است که ریشی سوناک و جرمی هانت تمام انگیزه‌های لازم را دارند که اگر نمی‌خواهند در انتخابات سال آینده کمرنگ شوند، تورم را پایین بیاورند. خبر بد این است که اگر آنها به نتایج سریع دست پیدا نکنند، باز هم خرد خواهند شد زیرا BoE به افزایش نرخ‌ها ادامه می‌دهد و این امر باعث می‌شود میلیون‌ها خانوار با افزایش شدید هزینه‌های مسکن خود مواجه شوند.

و بانک تسویه بین‌المللی که به عنوان بانک مرکزی بانک‌های مرکزی شناخته می‌شود، هشدار داد که مرحله نهایی انقباض پولی احتمالاً سخت‌ترین مرحله خواهد بود و برخی «غافل‌انگیز» در راه است. یک بحران بانکی دیگر، هرج و مرج املاک و مستغلات، یک بحران مالی.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید