Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دلا امریکا با داده های ضعیف تورم انگلستان اصلاحات نزولی را انجام داد

دلا امریکا با داده های ضعیف تورم انگلستان اصلاحات نزولی را انجام داد
دلا امریکا با داده های ضعیف تورم انگلستان اصلاحات نزولی را انجام داد

رالی صعودی ضد روند DXY به دلیل شرایط تکنیکال بیش از حد فروش، فروش پوند انگلیس و ضعف ین ژاپن با محرک کوتاه مدت حمایت شد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) از کاهش شدید اخیر خود در برابر ارزهای اصلی فاصله گرفته است. پیش‌بینی معامله‌گران برای اوج‌گیری قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره فدرال رزرو به دلیل پایین‌تر از حد انتظار نرخ تورم آمریکا تقویت شد. این وقفه در کاهش نیز تحت تأثیر ضعیف شدن پوند انگلیس و ین ژاپن است.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که در نشست سیاست‌گذاری آتی فدرال رزرو در ماه جاری، نرخ بهره ۲۵ واحد افزایش یابد. اکثریت بر این باورند که این افزایش نشان دهنده پایان چرخه انقباض فعلی بانک مرکزی خواهد بود.

 

شاخص دلار.png
نمودار یکساعته شاخص دلار

 

پوند با ضعیف شدن داده تورم ضعیف می شود

از سوی دیگر، پس از آن که داده‌های تورم کمتر از حد انتظار نشان می‌داد بانک انگلستان ممکن است نیازی به افزایش تهاجمی نرخ‌ها نداشته باشد، پوند انگلیس تضعیف شد. 

کاهش پوند در برابر دلار به بیشترین درصد کاهش خود در سه هفته گذشته، پس از بالاترین قیمت اخیر خود یعنی 1.3144 دلار رسید. داده‌ها نشان می‌دهد که تورم بریتانیا در ماه ژوئن بیش از حد انتظار کاهش یافته و به پایین‌ترین نرخ خود در یک سال گذشته با 7.9 درصد رسیده است.

افزایش سود در استرلینگ تعجب آور نیست زیرا بازده Gilt در مقایسه با اوراق خزانه و اوراق بهادار ایالات متحده کاهش می یابد. پس از افزایش اخیر، پوند در رابطه با اوراق قرضه دولتی بریتانیا، ایالات متحده و آلمان بیش از حد خرید در نظر گرفته شد.

قبل از انتشار داده‌های روز چهارشنبه، سرمایه‌گذاران احتمال افزایش نیم درصدی نرخ‌های بانک انگلستان را در 3 آگوست 60 درصد تخمین زدند. با این حال، پس از انتشار داده‌های تورم، این احتمال به 60 درصد افزایش 25صدم درصدی تغییر داشت و کاهش یافت. 

ین ژاپن در اظهارات رسمی BOJ ضعیف می شود

در همین حال، دلار آمریکا در برابر ین ژاپن تقویت شد و به بالاترین حد یک هفته اخیر رسید، زیرا کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن بر لزوم حفظ تورم هدف 2 درصدی بانک مرکزی تاکید کرد. این موضع در تضاد با سیاست تهاجمی است که سایر بانک های مرکزی بزرگ نشان می دهند.

چشم انداز کوتاه مدت: 

با وجود اصلاحی های اخیر سوگیری ما نسبت به حرکات دلار همچنان نزولی است اما فضا برای اصلاح صعودی همچنان تا سطح100.5 وجود دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید