Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 17 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی  17 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

این یک جلسه اروپایی نسبتاً شلوغ است، با ارقام تورم عمده فروشی آلمان و مصرف کنندگان فرانسه که هفته را برای یورو به پایان می رساند.
در بخش داده های اقتصادی، اعداد تورم عمده فروشی آلمان و اعداد CPI فرانسه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

با توجه به تصمیم بانک مرکزی اروپا برای افزایش نیم درصد نرخ بهره در ماه مارس و تغییر موضع سیاست‌های وابسته به داده‌ها و تصمیم گیری نشست به نشست بانک مرکزی پس از مارس، باید تورم عمده‌فروشی آلمان افزایش یابد و در فرانسه افزایش یابد. فشار تورمی برای حرکت صعودی یورو لازم است.
اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که نرخ تورم عمده‌فروشی آلمان از 21.6 درصد به 16.4 درصد کاهش یابد در حالی که نرخ تورم سالانه فرانسه را از 5.9 درصد به 6.0 درصد پیش‌بینی می‌کنند.

با توجه به موضوع داغ روز تورم، سرمایه گذاران باید سخنان اعضای بانک مرکزی اروپا را در نظر بگیرند. با این حال، بدون هیچ عضو هیئت اجرایی در تقویم برای صحبت، تفسیر با رسانه ها نیاز به نظارت دارد. با این حال، اعضا باید در مورد افزایش نیم درصد  نرخ بهره صحبت کنند تا باعث تداوم حرکات صعودی یورو گردند.

 

فیبو گروپ.jpg
تبلیغات

 

 

تقویم اقتصادی انگلستان

روز شلوغی برای پوند پیش رو است و خرده فروشی بریتانیا و سیاست بریتانیا احتمالاً نیروهای محرک حرکات پوند امروز هستند.
پس از یک جلسه آرام پنجشنبه، ارقام خرده فروشی بریتانیا در ماه ژانویه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به دنبال مجموعه ای از آمارهای مختلف که شامل افزایش رشد دستمزدها، اما اعداد تورم ملایم تر بود، ارقام خرده فروشی می تواند لحن جلسه هفته بعد را تعیین کند.
اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی بریتانیا (پس از کاهش ۱.۰ درصدی در دسامبر) در ماه ژانویه ۰.۳ درصد کاهش یابد، . سقوط ماه ژانویه سومین کاهش ماهانه متوالی خواهد بود.

پس از یک هفته شلوغ در تقویم اقتصادی، گفتگوی اعضای کمیته سیاست پولی نیز نیاز به بررسی دارد. با این حال، هیچ عضو MPC در تقویم برای صحبت امروز وجود ندارد

به غیر از تقویم اقتصادی، برگزیت نیز در کانون توجه قرار خواهد گرفت و ریشی سوناک به دنبال پایان دادن به توافق پروتکل ایرلند است.

تقویم اقتصادی امریکا

این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ آمار مهمی از ایالات متحده برای جلب توجه وجود ندارد. فقدان آمار حرکات شاخص دلار سبز را در دست اعضای FOMC خواهد گذاشت. اعضای FOMC بومن امروز سخنرانی می کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید