Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 14 فوریه 2023

تقویم اقتصادی 14 فوریه 2023

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. در حالی که آمار منطقه یورو و گفتگوهای بانک مرکزی اروپا تاثیرگذار خواهد بود، گزارش CPI ایالات متحده و گفتگوی فدرال رزرو حرف آخر را خواهند زد.
در اوایل جلسه اروپا، ارقام تورم عمده فروشی آلمان مورد توجه قرار خواهد گرفت. ارقام شاخص قیمت عمده فروشی در ماه ژانویه شاخص اصلی تورم قیمت مصرف کننده است.

بر اساس اعداد اولیه، تورم قیمت مصرف کننده آلمان در ژانویه کاهش یافت. افزایش تورم عمده فروشی نشانه افزایش احتمالی تورم قیمت مصرف کننده آلمان در اواخر سه ماهه اول خواهد بود که پیش بینی های تورم بانک مرکزی اروپا را زیر سوال می برد.
اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص قیمت عمده فروشی آلمان 8.8 درصد نسبت به سال گذشته در مقابل 12.8 درصد در دسامبر افزایش یابد.

در ادامه جلسه معاملاتی اروپا، تخمین دوم از اعداد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه چهارم نیز مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت. بازنگری های صعودی به بانک مرکزی اروپا فضایی می دهد تا اهداف سیاستی را برای رساندن تورم به هدف تعیین کند.

اقتصاددانان رشد اقتصادی منطقه یورو را در سه ماهه چهارم 0.1 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.9 درصد پیش بینی کردند که مطابق با برآورد اول است. تجدید نظرها تأثیر خواهد گذاشت.

در حالی که آمارهای زیادی برای بررسی وجود دارد، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. لوئیس دی گوندوس، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز بعدازظهر سخنرانی خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا همچنین پیش از انتشار بولتن اقتصادی مربوط به تاثیر قیمت گاز طبیعی و انرژی بر تولید و واردات صنعتی را منتشر خواهد کرد.

تقویم اقتصادی انگلستان

پس از شروع آرام هفته، GBP امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت. در حالی که اعداد بیکاریبر نوسانات پوند تأثیر می گذارد، رشد دستمزدها کلیدی خواهد بود.
  رشد دستمزد بریتانیا، تعداد مدعیان و تعداد بیکاری در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با توجه به اینکه بانک مرکزی انگلیس به دنبال مهار رشد دستمزدها برای حمایت از بازگشت تورم به هدف است، ارقام رشد دستمزد بالاتر از حد انتظار و کاهش نرخ بیکاری در بریتانیا از BoE هاوکیش تر حمایت می کند.

اقتصاددانان رشد دستمزد  پاداش را 6.2 درصد نسبت به سال قبل از 6.4 درصد در نوامبر پیش بینی کردند. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که پاداش رشد دستمزد 6.5 درصد در مقابل 6.4 درصد در ماه نوامبر افزایش یابد.
در حالی که اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ بیکاری در بریتانیا در 3.7 درصد ثابت بماند، تعداد مدعیان نیز می تواند نوسانات را تغییر دهد. افزایش شدید تعداد مدعیان نشان دهنده افزایش نرخ بیکاری در بریتانیا در سه ماهه اول 2023 خواهد بود. اقتصاددانان پیش بینی کردند که تعداد مدعیان در ژانویه 40 هزار در مقابل افزایش 27 هزار نفری در دسامبر افزایش یابد.

با توجه به وضعیت تقویم اقتصادی این هفته، سرمایه گذاران باید سخنان اعضای کمیته سیاست پولی را نیز در نظر بگیرند. با این حال،  هیچ عضو MPC در تقویم BoE برای صحبت امروز وجود ندارد.

هفته گذشته، اقتصاددان ارشد Huw Pill اشاره کرد که بانک باید به مقابله با ریسک های تورمی صعودی با وجود دوره طولانی ضعف در اقتصاد بریتانیا ادامه دهد. جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی، موضع تهاجمی تری اتخاذ کرد و از اقدامات قاطع تر حمایت کرد. افزایش دستمزدها از موضع تهاجمی هسکل حمایت می کند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

امروز یک روز بزرگ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش CPI مورد انتظار ایالات متحده گزارش روز خواهد بود.

افزایش غیرمنتظره فشار تورمی بر سهام و دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر می‌گذارد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه آمریکا از 6.5 درصد به 6.2 درصد کاهش یابد.

با توجه به تورم، سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های اعضای FOMC را زیر نظر داشته باشند. اعضای FOMC لوگان و ویلیامز امروز سخنرانی خواهند کرد. لحن اظهارات انها میتواند نوسانات را تغییر دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید