Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 16 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 16 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. نظرات اعضای ECB و بولتن اقتصادی ECB بروی قیمت ها تاثیر خواهند گذاشت و سخنرانی های اعضای FOMC نیز در کانون توجه قرار دارند.
در بخش داده های اقتصادی، داده های تجاری ایتالیا و اسپانیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت. پس از کاهش کسری تجاری منطقه یورو به 8.8 میلیارد یورو، بازارها انتظار دارند روند مشابهی برای حمایت خوشبینانه از چشم انداز اقتصادی  باشد.

با این حال، در حالی که آمار امروز توجه سرمایه گذاران را جلب می کند، بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا احتمالاً بر یورو تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
در ماه ژانویه، بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا چشم انداز تاریک کمی را ارائه داد و به رکود اقتصادی کم عمق و کوتاه مدت منطقه یورو اشاره کرد. بر اساس ارقام اولیه، شاخص‌های اقتصادی منطقه یورو از چشم‌انداز خوش‌بین‌تر حمایت می‌کنند و بخش خصوصی منطقه یورو در ژانویه به رشد بازگشته است.

با افزایش تورم و شاخص‌های اقتصادی که چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تری ارائه می‌دهند، بانک مرکزی اروپا احتمالاً تا پایان سه‌ماهه به لفاظی‌های هاوکیش ادامه خواهد داد.

با توجه به چیزهای زیادی که بازارها باید در نظر بگیرند، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، فابیو پانتا و لوئیس دی گویندوس، با فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم نظرات فیلیپ لین توجه بیشتری را به خود جلب کند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی است. هیچ آماری برای توجه وجود ندارد و باعث می‌شود که صحبت‌های BoE و تقویم اقتصادی ایالات متحده بر جلسه بعد از ظهر تأثیر بگذارد.
 فقدان آمار، حرکات پوند را در اختیار ریسک بازار قرار خواهد داد.

با این حال، تفسیر بانک انگلستان در اواخر روز مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت. هاو پیل، اقتصاددان ارشد، میزبان یک گفتگو در اتاق فکر وارویک درباره اقتصاد بریتانیا 20:30 به وقت تهران خواهد بود.
هفته شلوغی در زمینه داده های اقتصادی بوده است. به دنبال آخرین رشد دستمزدها و اعداد تورم، Huw Pill احتمالاً به آخرین آمار و پیامدهای آن بر اقتصاد و سیاست پولی بریتانیا خواهد پرداخت.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

تقوم اقتصادی امریکا

روز شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. به دنبال گزارش CPI ایالات متحده در روز سه‌شنبه، تمرکز سرمایه‌گذاران روی اعداد تورم عمده فروشی ایالات متحده برای ژانویه و ارقام هفتگی ادعاهای بیکاری معطوف شد.

در شرایطی که بازارها انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را به بالای 5 درصد برساند، اعداد تورم ملایم تر و افزایش ادعاهای بیکاری می تواند این نظریه را تقویت کند.

سایر آمارها شامل اعداد بخش مسکن و PMI تولیدی فیلی فدرال رزرو است. کاهش غیرمنتظره در عنوان PMI و جهش قیمت‌های پرداخت شده بر احساس ریسک بازار تأثیر می‌گذارد.

سخنرانی های اعضای FOMC نیز نیاز به بررسی دارد، اعضای لورتا مستر و جیمز بولارد امروز سخنرانی می کنند. یک تغییر در لحن هاوکیش میتواند جهت حرکت بازار را تغییر دهد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید