Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 15 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 15 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 15 فوریه 2023.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

امروز یک جلسه معاملاتی شلوغ برای ناحیه یورو است که تولید صنعتی و تجارت منطقه یورو در تمرکز است. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پیش از خرده فروشی ایالات متحده سخنرانی خواهد کرد.

به دنبال داده‌های بهتر از حد انتظار براساس نظرسنجی در ماه‌های دسامبر و ژانویه، اعداد امروز می‌توانند تصویر متفاوتی از اقتصاد منطقه یورو ترسیم کنند. پیش بینی ها برای یورو منفی است.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تولید صنعتی منطقه یورو (با افزایش ۱ درصدی در ماه نوامبر)، ۰.۸ درصد کاهش پیدا کند،  و کسری تجاری از ۱۱.۷ میلیارد یورو به ۱۲.۵ میلیارد یورو افزایش یابد.

به دنبال افزایش غیرمنتظره قیمت‌های عمده فروشی آلمان در ژانویه، شاخص‌های ضعیف اقتصادی و نشانه‌هایی از افزایش فشار تورمی ترکیب بدی برای بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

در حالی که آمارهای زیادی برای بررسی وجود دارد، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، امروز با نظراتی در مورد تورم، چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی که احتمالاً پیش

از بولتن اقتصادی فردای بانک مرکزی اروپا تأثیر خواهد گذاشت، سخنرانی خواهد کرد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

تقویم اقتصادی انگلستان

همچنین روز شلوغی برای پوند است، با اعداد تورم بریتانیا که به بانک انگلستان اجازه می دهد تا (پس از آخرین انتشار داده های رشد دستمزد)، بیشتر به تورم فکر کند.

پس از ارقام رشد دستمزدها در ماه دسامبر، افزایش غیرمنتظره فشار تورمی می‌تواند بانک مرکزی انگلستان را به سمت سیاست‌های تهاجمی‌تر (به زیان اقتصاد بریتانیا) سوق دهد. در ماه دسامبر، متوسط رشد دستمزدهابرای بخش خصوصی در سه ماهه چهارم 7.3 درصد بود که بیشترین میزان در خارج از دوره همه گیر بود.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه بریتانیا از 10.5 درصد به 10.3 درصد کاهش یابد. با این حال، با آخرین اعداد رشد دستمزدها، کاهش اندک فشار تورمی احتمالاً فشار را بر بانک انگلستان حفظ خواهد کرد.

هفته گذشته، اقتصاددان ارشد Huw Pill اشاره کرد که بانک باید به مقابله با ریسک های تورمی صعودی با وجود دوره طولانی ضعف در اقتصاد بریتانیا ادامه دهد. جاناتان هسکل، عضو کمیته سیاست پولی، موضع جنگ هاوکیش تری اتخاذ کرد و از اقدامات قاطع تر حمایت کرد. افزایش دستمزدها از موضع هاوکیش هسکل حمایت می کند.

تقویم اقتصادی امریکا

در تقویم اقتصادی ایالات متحده، روز نسبتاً شلوغی خواهیم داشت. پس از گزارش CPI ایالات متحده در روز سه‌شنبه، داده‌های تولید، تولید صنعتی و خرده‌فروشی مورد توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، انتظار داریم خرده فروشی بیشترین تأثیر را داشته باشد. فروش خرده فروشی برای دو ماه متوالی کاهش یافته است. سقوط ماهانه دیگر می تواند ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده را تشدید کند.

با تمرکز بر خرده فروشی، سرمایه گذاران همچنین باید نظرات اعضای FOMC را زیر نظر داشته باشند. با این حال، بدون هیچ عضوی در تقویم، سرمایه گذاران باید گفتگو آنان با رسانه ها را دنبال کنند.

 

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید