Your browser does not support JavaScript!
نماشا

اتریوم

اتریوم

اتریوم یک پلتفرم بلاک چین است که دارای ارز رمزنگاری شده خود به نام Ether (ETH) یا اتریوم و زبان برنامه نویسی خود به نام Solidity است. اتریوم شناخته شده ترین آلت کوین محسوب می شود.

اتریوم به عنوان یک شبکه بلاک چین، دفتر جامع غیر متمرکزی برای تأیید و ثبت تراکنش ها می باشد. کاربران در این شبکه قادر به ایجاد برنامه هایی هستند که بتوانند درآمدزایی کنند و از آن استفاده کنند و از رمزنگاری اتر به عنوان پرداخت استفاده کنند. افراد داخل سازمان از برنامه های غیرمتمرکز در شبکه به عنوان dApps یاد می کنند.
تا ماه فوریه 2023 اتریوم بعد از بیت کوین در رتبه دوم به عنوان یک ارز رمزنگاری شده با ارزش در بازار سرمایه شناخته شده است.


نکات کلیدی و مهم

-اتریوم یک پلتفرم با منبعی باز بر پایه بلاک چین است که مشاغل و خدماتی مانند خدمات مالی و برنامه های سرگرمی را ایجاد و به اشتراک می گذارد.
-کاربران اتریوم برای استفاده از dApps هزینه پرداخت می کنند.
-اتریوم دارای ارز رمزنگاری شده مربوط به خود Ether یا ETH است.
-این ارز رمزنگاری شده پس از بیت کوین در رتبه دوم بازار سرمایه قرار دارد.


شناخت بیشتر رمز ارز اتریوم

اتریوم برای توسعه و انتشار قراردادهای هوشمندانه و برنامه های توزیع شده dApps ایجاد شده است که می تواند بدون خطر خرابی، تقلب یا دخالت شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

در بازار کریپتو کارنسی، اتریوم خود را بلاک چین قابل برنامه ریزی جهان توصیف می کند. و خود را از بیت کوین به عنوان یک شبکه قابل برنامه ریزی متمایز می کند که به عنوان یک بازار برای خدمات مالی، بازی ها و برنامه ها عمل می کند. همه آنها می توانند با ارز رمزنگاری شده Ether پرداخت شوند و از تقلب، سرقت یا سانسور محافظت می شوند.

بنیانگذاران اتریوم

اتریوم در جولای 2015 توسط گروهی کوچک از علاقه مندان به بلاک چین راه اندازی شد. جو لوبین Joe Lubin، بنیانگذار ، توسعه دهنده برنامه های بلاک چین با استفاده از شبکه اتریوم بود. یکی دیگر از بنیانگذاران، ویتالیک بوترین Vitalik Buterin، به دلیل پیدایش مفهوم اتریوم شناخته شده است و در حال حاضر به عنوان مدیرعامل و چهره عمومی فعالیت می کند. گاهی اوقات Vitalik Buterin به عنوان جوانترین میلیاردر رمزنگاری شده جهان توصیف می شود.

ارز دیجیتال اتر برای استفاده در شبکه اتریوم طراحی شده است. با این حال، مانند بیت کوین، اتر در حال حاضر نوعی ابزار پرداختی است که توسط بعضی از تجار و فروشندگان خدمات پذیرفته شده است. Overstock ، Shopifyو CheapAir از جمله سایت های آنلاین هستند که اتر را به عنوان پرداخت قبول می کنند.

 

کسب و کار با اتریوم

رقبای اصلی اتریوم برای مشاغل سرمایه گذاری در پلتفرم نرم افزاری بلاک چین عبارتند از بیت کوین، ریپل، IBM ، IOTA ، مایکروسافت، Blockstream ، JP Morgan و NEO.4.

به طور جداگانه، اتر رقیبی جدی در بازار بسیار ناپایدار ارزهای رمزنگاری شده است. تا ماه فوریه2023 ،(زمان نوشتن این مقاله) اتریوم پس از بیت کوین دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بود. طبق تجزیه و تحلیل Analytics Insight ، ارزش بازار بیت کوین در حدود 500 میلیارد دلار برآورد شده است در حالی که 1.080 تریلیون دلار است.

هشت مورد دیگر در لیست 10 برتر Analytics Insight عبارتند از
Binance Coin ، Dogecoin ، Cardano ، Tether ، XRP ، Internet Computer ، Polkadot و Bitcoin Cash.1

پروژه های مبتنی بر اتریوم

بر اساس ادعای پلتفرم اتر از آن میتوتن برای "کدگذاری، تمرکززدایی، ایمن سازی و تجارت تقریباً همه چیز" استفاده شود. تعدادی از پروژه ها برای آزمایش مفهوم در حال انجام هستند

تکامل پی در پی اتریوم

بنیانگذاران اتریوم از اولین کسانی بودند که پتانسیل فناوری بلاک چین را برای استفاده های فراتر از تجارت امن ارز مجازی در نظر گرفتند. ارز رمزنگاری شده ETH در درجه اول به عنوان وسیله ای برای پرداخت برای برنامه های ساخته شده بر روی پلتفرم آن ایجاد شده است.

آسیب پذیری آن در برابر هکرها و سایر افراد ناشناس امکاناتی را برای ذخیره اطلاعات خصوصی از پرونده های بهداشتی گرفته تا سیستم های رای گیری ایجاد کرده است. اعتیاد به ارزهای رمزنگاری شده فرصت هایی را برای برنامه نویسان ایجاد کرده است که بازی ها و برنامه های تجاری را در شبکه ایجاد و به بازار عرضه می کنند.

اتریوم 2.0

تا ماه فوریه 2023 ، (در زمان نگارش این مقاله) اتریوم دومین ارز مجازی بزرگ در بازار پس از بیت کوین بود. تعداد ETH در گردش در سال 2018 از 100 میلیون فراتر رفت.
بر خلاف بیت کوین ، محدودیتی برای تعداد ETH ایجاد نمی شود.
اتریوم در حال حاضر در حال ارتقاء طولانی مدت است که به عنوان اتریوم 2.0 شناخته می شود، و هدف آن این است که به شبکه اجازه دهد مقیاس خود را افزایش داده.

انتقاد از اتریوم

اتریوم با همان انتقادهایی روبرو است که همه سیستم عامل های ارز رمزنگاری شده با آن روبرو هستند:
قیمت تمام ارزهای رمزنگاری شده ، از جمله اتر ، منعکس کننده عملکرد قیمت بیت کوین است. این امر سالها بدیهی بوده و اکنون در مرکز انتقادها قرار دارد. به عنوان مثال، در سال 2017 ارزش بیت کوین بین 900 دلار تا 20000 دلار بود. در آوریل 2021، بیت کوین به حدود 63 هزار دلار رسید و در ژوئیه 2021 در حدود 30 هزار دلار حرکت می کند.

 

اتریم و بیتکوین.jpg

 

هر یک از این شبکه ها مقدار زیادی انرژی مصرف می کنند. به ویژه استخراج کنندگان ارزهای رمزنگاری شده، مقدار زیادی از قدرت محاسباتی را به فرایند تأیید تراکنش ها اختصاص می دهند. یکی از دلایلی که باعث می شود بلاکچین ارز دیجیتال مورد انتقاد قرار گیرد مصرف انرژی سوخت فسیلی ناشی از عملیات استخراج مقیاس بزرگ سکه رمزنگاری است.
اتریوم نیز به دلیل هزینه های خود با انتقاداتی روبرو شده است. که این موضوع می تواند با انتشار Ethereum 2.0 تغییر کند.

 

تجارت ETH چیست؟

سرمایه گذاران از هر یک از پلتفرم های مختلف تجارت ارز سایبری برای خرید و فروش اتر یا ETH استفاده می کنند. گزینه های موجود شامل Coinbase ، Kraken ، Bitstamp ، Gemini ، Binance و Bitfinex است. سرمایه گذاری در برنامه هایی مانند Robinhood و Gemini همچنین امکان تجارت ارزهای رمزنگاری شده را فراهم می کند.

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، قیمت ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات است و افرادی که آنها را معامله می کنند سعی می کنند از این بی ثباتی استفاده کنند. ارزش یک ETH بین 1800 تا 2300 دلار در جولای 2021 در حال حرکت بود. در اواسط ماه می بیش از 4000 دلار بود. این مبلغ یک سال پیش حدود 231 دلار بود.

آیا اتریوم از بیت کوین بهتر است؟

برخلاف بلاک چین بیت کوین، بلاک چین اتریوم برای پشتیبانی از یک ارز رمزنگاری شده ایجاد نشده است بلکه ارز دیجیتال اتر برای ارائه یک ارز داخلی برای برنامه های ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است.

به عبارت دیگر، اتریوم خودخواهی های گسترده تری دارد. که می خواهد بستری برای هر برنامه ای باشد که بتواند اطلاعات را به طور ایمن ذخیره کند.
این دو با وجود تفاوت هایی که دارند، خالق ارزهای مجازی هستند که در دنیای سرمایه گذاری به رقیب تبدیل شده اند. و این دقیقاً همان ارزهای مجازی است: سکه هایی که وجود فیزیکی ندارند اما با مجموعه ای از کدها نشان داده می شوند که می توانند توسط خریدار و فروشنده با قیمت توافقی مبادله شوند.

استخراج اتریوم چقدر طول می کشد؟

زمان مورد نیاز برای استخراج اتریوم و دریافت پاداش های استخراج اتر بستگی به ، مصرف برق ، هزینه برق و هزینه های پرداخت شده به استخر معدن و/یا خدمات میزبانی مرتبط با عملیات استخراج دارد. این عوامل همچنین مستقیماً بر سودآوری و افزایش اهداف دشواری استخراج و عملکرد کلی قیمت بازار رمزنگاری تأثیر می گذارد. با استفاده از محاسبات پیش فرض این ماشین حساب محبوب استخراج اتریوم 16 ، تخمین زده می شود که استخراجETHبه میزان  51.8 روز طول بکشد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید