Your browser does not support JavaScript!
نماشا

ریپل

ریپل

ریپل یک فناوری است که هم به عنوان یک ارز دیجیتال و هم به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال برای تراکنش های مالی عمل می کند.  این فناوری اولین بار در سال 2012 منتشر شد و توسط کریس لارسن و جد مک کالب بنیانگذاری شد. فرآیند اصلی ریپل، سیستم مبادله دارایی تسویه حساب و سیستم حواله است. مشابه سیستم سوئیفت برای انتقال پول و امنیت بین‌المللی، که توسط بانک‌ها و واسطه‌های مالی که با ارزهای مختلف معامله می‌کنند، استفاده می‌شود.

توکن مورد استفاده برای ارز دیجیتال از پیش تعیین شده است. از نماد تیک تیک XRP استفاده می کند. ریپل نام شرکت و شبکه است. XRP رمز ارز دیجیتال است. هدف XRP این است که به عنوان یک مکانیسم میانی مبادله بین دو ارز یا شبکه عمل کند - به عنوان یک نوع ارزش لایه تسویه موقت.

ریپل یک شبکه انتقال پول است که برای پاسخگویی به نیازهای صنعت خدمات مالی طراحی شده است. XRP ارز دیجیتال بومی در شبکه ریپل است و به طور مداوم در بین 10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار فهرست می شود.

  • ریپل یک سیستم تسویه پرداخت و شبکه مبادله ارز است که می تواند تراکنش ها را در سراسر جهان انجام دهد.
  • ریپل برای جانشینی سوئیفت (یک شبکه انتقال پول پیشرو) یا جایگزینی لایه تسویه بین موسسات مالی بزرگ ساخته شده است.
  • به دلیل توانایی سریع شبکه برای تأیید اینکه یک تراکنش را با موفقیت انجام داده است، به عنوان یک واسطه قابل اعتماد بین دو طرف در یک تراکنش عمل می کند.
  • هنگامی که کاربران از شبکه برای انجام تراکنش استفاده می کنند، شبکه هزینه کمی را به شکل XRP، یک ارز دیجیتال، دریافت می کند.

 

ریپل چیست؟.png

XRP چیست؟

مک‌کالب و بریتو ریپل را تشکیل دادند و از XRP برای فعال کردن تراکنش‌های شبکه ریپل استفاده کردند. می‌توانید XRP را بخرید تا از آن به‌عنوان نوعی سرمایه‌گذاری، به‌عنوان وسیله مبادله برای ارزهای دیجیتال دیگر یا تأمین مالی تراکنش‌های شبکه ریپل

استفاده کنید. بلاک چین XRP، به ویژه، با بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر متفاوت است. مثلا سایر ارزهای رمزنگاری شده به هر کسی که بتواند به سرعت معادلات چالش برانگیز را حل کند، امکان دسترسی به دفتر کل تراکنش ها و روش های تأیید را فراهم می کند.
از سوی دیگر، از آنجایی که اکثر دارندگان  باید قبل از افزودن تراکنش، با تأیید موافقت کنند، تراکنش‌های ریپل ایمن هستند.

علاوه بر این، پروتکل اجماع مورد استفاده توسط شبکه ریپل، که از XRP استفاده می کند، نسبتاً متمرکز است.
هرکسی می‌تواند نرم‌افزار اعتبارسنجی آن را دانلود کند، اما فهرست‌های گره‌های آن به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را بر اساس طرف‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند به آنها اعتماد کنند، اعتبارسنجی کنند.

مفهوم ریپل

ریپل بر روی یک پلتفرم غیرمتمرکز منبع باز و همتا به همتا کار می کند که امکان انتقال یکپارچه پول به هر شکلی را می دهد، خواه دلار، ین، یورو یا ارزهای رمزنگاری شده مانند لایت کوین یا بیت کوین. ریپل یک شبکه پرداخت جهانی است.بدین ترتیب بانک های بزرگ و خدمات مالی را در میان مشتریان خود به حساب می آورد. XRP در محصولات خود برای تسهیل تبدیل سریع بین ارزهای مختلف استفاده می شود.

 

مفهوک ریپل.png

ریپل چگونه استخراج می شود؟

ریپل (XRP) با استفاده از یک دفتر کل رمزنگاری مشابه فناوری بلاک چین ایجاد شده و توسط مؤسسات مالی و شبکه‌های پردازشگر پرداخت فدرال استخراج می‌شود.

در حالی که درست است که ماینرها نمی توانند ریپل (XRP) را استخراج کنند، اما از نظر فنی انجام آن با استفاده از سایر ارزهای رمزپایه امکان پذیر است.
استخراج بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و سپس تبادل سکه های استخراج شده با ریپل (XRP) از طریق صرافی ها یکی از موثرترین روش ها برای استخراج XRP است.

 

استراج ریپل.pngریپل و بیت کوین

ریپل

بیت کوین

پروتکل اجماع مورد استفاده توسط XRP تراکنش ها را تایید می کند. بیت کوین از استخراج برای تایید تراکنش ها و توزیع سکه های جدید استفاده می کند.
تراکنش‌های آن فورا تایید می‌شوند و کارمزد تراکنش بسیار ارزانی نیز دارند، هر بار که یک تراکنش در شبکه ریپل انجام می‌شود، مقدار کمی XRP از کاربر دریافت می‌شود. با توجه به اینکه استخراج  ارز دیجیتال چقدر سخت و پر هزینه است، تایید تراکنش‌های آن می‌تواند چند دقیقه طول بکشد و با کارمزد تراکنش‌های قابل توجهی همراه است.
در زمان راه اندازی، یک میلیارد XRP از قبل استخراج شد و به تدریج توسط سرمایه گذاران اصلی شرکت در بازار توزیع شد. عرضه بیت کوین به 21 میلیون محدود شده است، به این معنی که هرگز بیش از 21 میلیون بیت کوین وجود نخواهد داشت.
یک قرارداد هوشمند، انتشار XRP را کنترل می کند. طبق یک قرارداد هوشمند داخلی، انتظار می رود ریپل حداکثر 1 میلیارد توکن XRP در ماه توزیع کند. تیراژ فعلی 55 میلیارد است. این شبکه بیت کوین های تازه منتشر شده را دریافت می کند. سرعت شبکه و پیچیدگی الگوریتم مورد استفاده برای تولید سکه ها بیشتر بر عرضه آنها تأثیر گذاشته است و تاریخ انتشار ثابتی ندارند.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید