Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آلت کوین

آلت کوین

آلت کوین ها نوعی از  ارزهای رمزپایه در بازار کریپتو هستند.  که پس از موفقیت بیت کوین بوجود آمدند. و اغلب  به عنوان گزینه های بهتری بجای بیتکوین معرفی میشوند. اصطلاح " altcoins" به همه ارزهای رمزپایه بغیر از بیت کوین اشاره دارد. در اوایل سال 2020 ، طبق برخی پیش بینی و تخمین ها، بیش از 5000 ارز رمزپایه وجود داشت. آلت کوین‌ها بیش از 34٪ از کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در فوریه 2020 را تشکیل دادند.

مفهوم عمیق تر آلت کوین

Altcoins ترکیبی از کلمات  "alt" و "coin"  است. و شامل تمام گزینه های جایگزین Bitcoin است. زیرا بیت کوین اولین ارز دیجیتال  بود که در جهان معرفی شد. که اجرا و به کارگیری آن به موفقیت انجامید. و راه را برای ارزهای دیجیتال دیگر باز کرد. بسیاری از آلت کوین ها سعی می کنند محدودیت های موجود در بیت کوین ها را نداشته باشند. چراکه  یک آلت کوین برای موفقیت در برابر بیت کوین باید یک مزیت رقابتی داشته باشد .

بیشتر آلت کوین ها بر اساس چارچوب اساسی تهیه شده توسط بیت کوین ساخته می شوند. به همین ترتیب ، بیشتر آلت کوین ها Peer To Peer هستند. آنها سعی می کنند راه های کارآمد و ارزان برای تجارت در اینترنت فراهم کنند. حتی اگر ویژگی های همپوشانی زیادی داشته باشند ، altcoins تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

انواع آلت کوین

با پیشرفت و تکمیل آلت کوین‌ها، موارد مختلفی بوجود آمدند. برخی از انواع اصلی آلت کوین شامل ارزهای رمزپایه مبتنی بر استخراج ، شبکه های ثابت، رمزهای امنیتی و توکن های سودمند هستند. همچنین برخی اقدامات برای جداسازی بیشتر این مفاهیم از altcoins انجام شده است. در صورت ادامه این روند جدا سازی ، altcoins در آینده فقط می تواند به ارزهای رمزپایه مبتنی بر استخراج غیر از بیت کوین تبدیل شود.

آلت‌ کوین‌ های مبتنی بر استخراج (Mining-Based Altcoins)

این آلت کوین ها یک فرآیند استخراجی خاصی  دارند. به این معنا که برای بدست آوردن کوین‌های جدید ماینرها می‌بایست مشکلات چالش‌ برانگیز باز کردن قفل بلوک‌ها را حل کنند. شباهت آنها به بیت کوین بیشتر از سایر Altcoins است. بسیاری از برترین آلت کوین ها در اوایل سال 2020 در این گروه قرار گرفتند. اتریوم Ethereum بهترین و شناخته شده ترین آلت کوین مبتنی بر استخراج از فوریه 2020 بوده.

ارز دیجیتال با ثبات(Stablecoin)

این ارز پایه با کاهش نوسانات سعی در بهبود بیت کوین دارد. در عمل، این امر با پیوند دادن ارزش سکه به ارزهای موجود حاصل می شود. گزینه های محبوب برای حمایت از Altcoins شامل دلار آمریکا ، یورو و طلا است. . لیبرا (Libra) ارز دیجیتال متعلق به فیس بوک سرشناس‌ترین استیبل کوین است که تاکنون شناخته شده است.

ارزهای امنیتی (Security Tokens)

این آلت کوین ها به یک تجارت وابسته هستند. و معمولاً از زمان عرضه اولیه سکه شروع می شوند. رمزهای امنیتی مانند سهام های سنتی هستند. و معمولاً نوعی سود سهام مانند پرداخت یا مالکیت در مشاغل را نوید می دهند.

توکن های سودمند(Utility Tokens)

توکن های ابزاری  یا سودمند خدمات‌رسانی را بهبود می‌بخشند. و گاهی اوقات به عنوان بخشی از ICO فروخته می شوند. Filecoin یک نمونه کامل از توکن ابزاری ارائه شده در ICO است. Filecoin ها طوری طراحی شده اند که با ذخیره سازی غیرمتمرکز مبادله می شوند.

نمونه های اولیه آلت کوین

Namecoin ، اولین آلت کوین مورد توجه ، بر اساس کد Bitcoin بود. و در آن از همان الگوریتم  استفاده شده. Namecoin نیز مانند بیت کوین به 21 میلیون سکه محدود می شود. Namecoin که در آوریل 2011 معرفی شد، برای اولین بار بیت کوین را با کمتر دیده شدن مناطق کاربری ترک کرد. Namecoin به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از دامنه بیت خود ، ثبت نام و استخراج شود. که هدف آن افزایش ناشناس ماندن و مقاومت در برابر محدودیت های مالی است.

 

لایت کوین که در اکتبر 2011 معرفی شد. با عنوان " نقره‌ای در مقابل طلای بیت کوین " شناخته می شود. و کد و عملکردی مشابه بیت کوین دارد.که این امکان را فراهم می کند که معاملات استخراج بیشتر انجام شود. البته Litecoin از چند جهت اساسی نیز با بیت کوین متفاوت است. همچنین مجموعاً 84 میلیون کوین برای استخراج در دسترس است. دقیقاً چهار برابر 21 میلیون سکه بیت کوین.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید