Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی هفتگی EURUSD: بانک مرکزی اروپا در مقابل شاخص های اقتصادی ایالات متحده

پیش بینی هفتگی EURUSD: بانک مرکزی اروپا در مقابل شاخص های اقتصادی ایالات متحده

در میان چشم‌انداز تیره منطقه یورو، پیش‌بینی EUR/USD به تصمیمات بانک مرکزی اروپا، تورم ایالات متحده و پویایی رشد دستمزد بستگی دارد.

در هفته منتهی به 8 سپتامبر، EUR/USD روند نزولی را به هشت هفته افزایش داد.

 

EURUSD.png
نمودار هفتگی EURUSD

 

تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی در مرکز توجهات قرار می گیرند

احساسات نسبت به اقتصاد آلمان و منطقه یورو در هفته گذشته بدتر شد.

شاخص های احساسات اقتصادی آلمان و منطقه یورو ZEW برای ماه آگست احتمالاً منعکس کننده محیط اقتصاد کلان فعلی و چشم انداز تیره و تار خواهد بود. کاهش قابل توجه در شاخص‌های احساسات، روند نزولی کوتاه‌مدت EUR/USD را تأیید می‌کند.

روز چهارشنبه، ارقام تولید صنعتی منطقه یورو نیز نیاز به بررسی دارد. در حالی که بخش تولید کمتر از 30 درصد از تولید ناخالص داخلی منطقه یورو را تشکیل می دهد، پس زمینه ضعیف بخش تولید می تواند از توقف سیاست پولی بانک مرکزی اروپا حمایت کند.

بر اساس بررسی‌های PMI ماه آگست، بخش‌های تولید و خدمات با انقباض مواجه شدند و بازارها به امید تغییر در شتاب، شاخص‌های اقتصادی هر دو بخش را در نظر گرفتند. افزایش فعالیت در بخش تولید باعث تسکین خریداران می شود.

در حالی که شاخص های اقتصادی مورد توجه قرار خواهند گرفت، تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی رویداد اصلی خواهد بود. اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه سیاست پولی خود را بدون تغییر باقی بگذارد. با عدم غافلگیری بازار  از یک حرکت غیرمنتظره ECB، کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا جهت کوتاه مدت EUR/USD را ارائه خواهد کرد.

سرمایه گذاران به دیدگاه لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در مورد اقتصاد، تورم و چشم انداز سیاست پولی پاسخ خواهند داد.

در روز جمعه، رشد دستمزدها و داده های تجارت منطقه یورو بر احساسات نسبت به سیاست بانک مرکزی اروپا و چشم انداز اقتصادی تأثیر خواهد گذاشت. ما انتظار داریم که ارقام رشد دستمزد برای سه ماهه دوم تاثیر بیشتری بر یورو/دلار آمریکا داشته باشد.

افزایش رشد دستمزدها باعث افزایش مصرف و تورم ناشی از تقاضا می شود. میزان تاثیر بستگی به تمایل لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره در صورت تداوم رشد دستمزدها و فشارهای تورمی دارد.

سرمایه گذاران باید نظرات اعضا بانک مرکزی اروپا را پس از  روز پنجشنبه بررسی کنند. سخنرانی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در تقویم اقتصادی قرار دارد تا روز جمعه سخنرانی کند.

تورم و مصرف ایالات متحده برای تعیین مسیر نرخ بهره فدرال رزرو

هفته گذشته، اعداد PMI غیر تولیدی ISM و اعداد بازار کار به انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو دامن زد. شرایط سخت بازار کار از رشد دستمزد حمایت می کند. رشد دستمزدها با تلاش های فدرال رزرو برای محدود کردن هزینه ها، مصرف سوخت و تورم ناشی از تقاضا مقابله می کند.

در این هفته، اعداد تورم در روز چهارشنبه می‌توانند انتظارات را برای افزایش نهایی نرخ بهره فدرال رزرو قبل از توقف سیاست ها افزایش دهند. با این حال، مدعیان بیکاری و ارقام خرده فروشی باید با رابطه تنگاتنگ بازار کار و مصرف برای حمایت از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو مطابقت داشته باشد.

با توجه به اینکه اعتماد مصرف کننده محرک اصلی هزینه مصرف کننده است، نظرسنجی احساسات مصرف کننده میشیگان نیز در روز جمعه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بر اساس CME FedWatch Tool، احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در 25 سپتامبر 7 درصد (هفته قبل: 6 درصد) است.

 

انتظارات از نرخ بهره فدرال رزرو.png
انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر

 

 با این حال، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره بانک مرکزی در نوامبر ۴۳.۶ درصد بود (هفته قبل: ۳۳.۵ درصد).

 

انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر.png
انتظارات نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر

 

شاخص های اقتصادی این هفته بر تمایل به مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر می گذارد. توقف ناامیدانه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا  و شاخص های اقتصادی بهتر از حد انتظار ایالات متحده، واگرایی اقتصادی و سیاست های بانک مرکزی را بیشتر به سمت رشد دلار متمایل می کند.

نحلیل تکنیکال  EURUSD

EUR/USD پس از زیان هفتگی زیر خط روند و سطح مقاومت 1.07635 دلار باقی ماند.

ارقام ضعیف تر از حد انتظار ZEW Economic Sentiment و تولید صنعتی، نوسانات زیر سطح 1.0650 دلار و سطح حمایت 1.06342 دلار را به ارمغان می آورد. با این حال، ما انتظار داریم که گزارش CPI ایالات متحده قبل از تصمیم گیری سیاست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی، جفت EUR/USD را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

اعداد بالاتر از حد انتظار تورم ایالات متحده از روند نزولی کوتاه مدت حمایت می کنند.

با این حال، تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و کنفرانس مطبوعاتی بر روند کوتاه مدت EUR/USD تاثیر خواهد گذاشت. تسلط بر سیاست پولی و چشم‌انداز منفی نسبت به اقتصاد منطقه یورو، یورو/دلار آمریکا را در مسیر نزولی فعلی‌اش رها می‌کند.

کاهش سطح حمایت 1.06342 دلاری پس از کنفرانس مطبوعاتی بانک مرکزی اروپا، به خرس‌ها نگاهی به زیر 1.06 دلار خواهد داد.

با در نظر گرفتن RSI 14 روزه در 33.26، EUR/USD فضای بیشتری برای سقوط دارد و قبل از ورود به قلمرو فروش بیش از حد، زیر 1.06 دلار را هدف قرار می دهد.

 

نمودار روزانه یورو دلار.png
نمودار روزانه EUR/USD

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید