Your browser does not support JavaScript!
نماشا

منطقه یورو با فشار رکودی مواجه است: شاخص Sentix به نزدیک پایین ترین سطح از سال 2022 رسیده است

منطقه یورو با فشار رکودی مواجه است: شاخص Sentix به نزدیک پایین ترین سطح از سال 2022 رسیده است

منطقه یورو با فشارهای رکودی دست و پنجه نرم می کند، زیرا شاخص سنتکس به پایین ترین سطح از سال 2022 رسیده است و نیاز به اقدامات پیشگیرانه برای رشد و ثبات دارد.

 

شاخص سنتکس.png

اقتصاد منطقه یورو همچنان با فشارهای رکودی مواجه است زیرا شاخص کل اقتصاد سنتیکس برای سومین بار متوالی سقوط کرد و به -22.5 واحد رسید که پایین‌ترین میزان آن از نوامبر 2022 است، که بر شرایط رکودی فعلی تأکید دارد. انتظارات خوش‌بینی کمی دارند.

سرمایه گذاران جهانی در میان نگرانی های رکود به دنبال بهبود وضعیت هستند

سرمایه گذاران این سوال را مطرح می کنند که در کجا می تواند بهبود بالقوه ظاهر شود، زیرا اقتصاد ایالات متحده موفق می شود سرپا بماند اما نمی تواند حرکت مثبت ایجاد کند. انتظارات از حمایت بانک‌های مرکزی پایین است و شاخص موضوعی «سیاست بانک مرکزی» به 24- واحد کاهش یافت که نشان‌دهنده افزایش پیش‌بینی‌شده در اقدامات محدودکننده است. این انتظار احتمالاً تحت تأثیر ارزیابی سرمایه گذاران از تورم است و فشارسنج تورم مربوطه به 14.5- واحد کاهش می یابد.

منطقه یورو با چالش‌های رکودی مواجه است

چالش های اقتصادی پایدار منطقه یورو نیازمند اقدامات پیشگیرانه برای تحریک رشد و ثبات است. با توجه به تداوم کاهش شاخص کل اقتصاد سنتکس، شرایط رکودی و جو محتاطانه بازار، پیش‌بینی کوتاه‌مدت نزولی است. عدم وجود محرک مثبت، همراه با سیاست های محدودکننده بانک مرکزی و نگرانی های تورمی، بیشتر به عدم اطمینان حاکم کمک می کند.

مبارزه منطقه یورو با رکود: اقدام فوری لازم است

منطقه یورو با فشارهای رکودی مداوم دست و پنجه نرم می کند، همانطور که با کاهش شاخص کل اقتصاد و امتیاز وضعیت نشان می دهد. انتظارات آینده‌نگر تیره و تار، همراه با تردید در مورد حمایت بانک مرکزی و نگرانی‌های تورمی، بر نیاز به اقدامات قاطع برای بازگرداندن اعتماد و تقویت بهبود اقتصادی تأکید می‌کند. شدت این وضعیت مستلزم اقدامات پیشگیرانه برای کاهش رکود و شعله ور کردن مجدد رشد اقتصادی در منطقه یورو است.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید