Your browser does not support JavaScript!
نماشا

یورو در آستانه نشست ECB تحت فشار است.

یورو در آستانه نشست ECB تحت فشار است.

انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در جلسه امروز نرخ های بهره را متوقف کند.
یورو همچنان به از دست دادن جایگاه خود ادامه می دهد و از روز دوشنبه بیش از 1 درصد سقوط کرده است. در جلسه اروپا، EUR/USD با 0.19% کاهش با 1.0545 معامله می شود.

 

یورو.png
نمودار چهارساعته یورو دلار

 

 

آیا بانک مرکزی اروپا مکث خواهد کرد؟

بدون یک غافلگیری بزرگ، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در جلسه امروز ثابت نگه می دارد. این اولین وقفه از زمانی است که بانک مرکزی اروپا چرخه کاهش نرخ فعلی را در ژوئیه 2022 آغاز کرد. نرخ اصلی سپرده در حال حاضر در بالاترین سطح 4.0 درصد است.

 

euro-area-interest-rate.png
افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی اروپا

 

 

در نشست قبلی در ماه سپتامبر، بانک مرکزی اروپا نرخ بهره 0.25% افزایش داد. بیانیه سیاست نشان دهنده یک موضع "نرخ های بالاتر برای مدت طولانی تر" است و بیان می کند که نرخ بهره به سطوحی رسیده است که اگر به اندازه کافی حفظ شود، تورم را به هدف 2 درصد بازگرداند. در همان زمان، این یک اشاره قوی بود که نرخ ها به اوج خود رسیده است. 

بازارها بر اساس دو عامل کلیدی ایم مورد را روی نمودار قیمت گذاری کرده اند. اول، تورم در منطقه یورو و در آلمان پس از نشست سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با افزایش شدید بازده اوراق قرضه در اروپا و جاهای دیگر، تورم می تواند بدون افزایش نرخ های بانک مرکزی اروپا به کاهش خود ادامه دهد. دوم، رشد اقتصادی ضعیف در منطقه یورو به این معنی است که خطرات رکود در حال افزایش است و آلمان پس از دو فصل متوالی رشد منفی رسماً در رکود قرار دارد.

تعجب نخواهم کرد اگر بانک مرکزی اروپا یک «مکث هاوکیش» با پیامی در این راستا ارائه کند:

"مکث امروز در شرایط اقتصادی کنونی مناسب بود. با این وجود، نبرد با تورم هنوز به پایان نرسیده است و افزایش نرخ ها همچنان روی میز باقی مانده است."

اگر بانک مرکزی اروپا در نشست امروز چنین پیامی را ارسال کند، یورو باید بتواند جایگاه خود را حفظ کند یا حتی در برابر دلار آمریکا جایگاه خود را افزایش دهد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید