Your browser does not support JavaScript!
نماشا

دلار استرالیا بعد از انتشار خرده فروشی تضعیف شد.

دلار استرالیا بعد از انتشار خرده فروشی تضعیف شد.

خرده‌فروشی استرالیا در سه ماهه اول 0.6% کاهش یافت، پس از بازبینی کاهشی 0.3% در سه ماهه چهارم 2022. این قرائت با اجماع مطابقت داشت، اما سرمایه‌گذاران از دومین کاهش متوالی خشنود نبودند و استرالیا امروز جایگاه خود را از دست داده است. . بانک مرکزی استرالیا به این انتشار هشدار داد که "رکود مصرف کننده" فرا رسیده است.

استرالیایی ها به دلیل نامشخص بودن شرایط اقتصادی کیف پول (هزینه مصرف شخصی) خود را محکم نگه داشته اند. بحران هزینه های زندگی که ناشی از تورم بالا و افزایش نرخ بهره است، هزینه های خانوار را کاهش داده است. بودجه جدید ممکن است کمی به مسائل کمک کند، اما قبل از اینکه مصرف کنندگان هزینه های خود را افزایش دهند، تورم باید به روند کاهشی خود ادامه دهد.

استرالیا اعتماد مصرف کننده را برای ماه می در روز چهارشنبه منتشر می کند، در حالی که بازارها پس از افزایش شدید 9.4 درصدی در آپریل، برای کاهش -1.7 درصد آماده می شوند.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

بحران های بانکی میتواند محرک نزولی دیگری برای دلار استرالیا باشد.

فدرال رزرو هشدار داده است که تلاطم در صنعت بانکداری منجر به شرایط سخت تر اعتباری شده است که می تواند رشد اقتصاد ایالات متحده را کند نماید. این نگرانی ها در گزارش دوسالانه ثبات مالی فدرال رزرو برجسته شده است. نظرسنجی سه ماهه افسر ارشد وام فدرال رزرو خاطرنشان کرد که بانک‌ها انتظار دارند به سخت‌تر کردن الزامات وام‌دهی ادامه دهند و مقامات بانکی نگرانی‌های خود را در مورد رکود اقتصادی و برداشت سپرده‌ها ابراز کردند.

فدرال رزرو به دلیل استرس در بخش بانکی قصد ندارد سیاست نرخ خود را تغییر دهد. گزارش ثبات مالی می‌گوید که «اکثریت بزرگی از بانک‌ها» می‌توانند فشار ناشی از نرخ‌های بالاتر را تحمل کنند و خاطرنشان کرد که بانک‌ها «به خوبی سرمایه‌گذاری می‌کنند». با این حال، فدرال رزرو باید خطر سرایت را در نظر داشته باشد و به کاهش نرخ بهره در اواخر سال فکر کند تا احتمال رکود اقتصادی را به حداقل برساند.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید