Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال AUDUSD

تحلیل فاندامنتال AUDUSD

کاهش محدودیت‌های کووید چین، انتظارات افزایش نرخ RBA افزایش قیمت‌هامحرک های اصلی دلار استرالیا هستند.
معامله گران AUDUSD اتظار دارند نرخ بهره  0.25 درصد افزایش ابد، اما نظرات در مورد مسیر سیاست پولی بانک در سال آینده متفاوت است.

 

انتظارات از افزایش نرخ بهره استرالیا.webp
انتظارات از افزایش نرخ بهره رزرو بانک استرالیا

 


دلار استرالیا در اوایل دوشنبه در حال آزمایش بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر بود کاتالیزور اصلی این رشد گزارش‌هایی است که می‌گویند چین قوانین تست ویروس را در برخی شهرها کاهش می‌دهد. دلالان شرط بندی می کنند که این حرکت نشان دهنده تسهیل بیشتر در سیایت های آینده است.

دیگر کاتالیزورهای حمایتی افزایش قیمت نفت و افزایش نرخ بهره بانک مرکزی (RBA) در روز سه شنبه است.
همچنین به نظر می‌رسد معامله‌گران از گزارش داغ‌تر از پیش‌بینی‌شده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه شانه خالی می‌کنند. این خبر نگرانی‌هایی را در مورد توانایی فدرال رزرو برای کاهش میزان افزایش نرخ بهره خود از دسامبر ایجاد کرد.

انتظار می رود RBA در روز سه شنبه 25 صدم درصد نرخ های را افزایش دهد.

معامله گران دلار استرالیا نیز پیش از بیانیه نرخ بهره و تصمیم بانک مرکزی در روز سه شنبه (RBA) رشد ها را محدد کردند. نظرسنجی Finder از 40 کارشناس و اقتصاددان نشان داد که تقریباً 90 درصد انتظار افزایش 0.25 درصدی دارند، اما نظرات در مورد مسیر سیاست پولی بانک در سال آینده متفاوت است.

اما بهتر است اتفاقات را از اخرین نشست رزرو بانک استرالیا مرور کنیم:

  • 10 نوامبر: بانک مرکزی استرالیا می گوید به موقعیتی رسیده است که میتواند برای تصمیمات بعدی توقفی را برای تغییرات نرخ بهره اعمال کند.
  • CPI استرالیا کمتر از 7.5 درصد به 6.9 درصد سالانه کاهش یافت - نشان می دهد تورم به اوج خود رسیده است.
  • رئیس رزرو بانک استرالیا، لو بر این باور خود تاکید کرد که اقتصاد می تواند یک فرود نرم داشته باشد.
  • PMI به سمت کاهش روند را  ادامه داد و احساسات تجاری ثابت بود.
  • بر اساس یک نظرسنجی، انتظارات تورمی مصرف کننده به رکورد بالایی رسید.
  • با کاهش نرخ ترمینال بالاتر، منحنی OIS پایین تر است.

 

نرخ های ترمینال رزرو بانک استرالیا.webp
نرخ های ترمینال رزرو بانک استرالیا

 

پس از افزایش نرخ برای هفت جلسه متوالی، نرخ نقدی RBA در حال حاضر 2.85 درصد است. علیرغم اینکه در مقایسه با RBNZ، رزرو بانک  استرالیا همچنان معتقد است که نرخ پایانی، کمتر از همتایان خود باقی خواهد ماند. برای مقایسه، RBNZ دارای OCR 4.25٪ است و انتظار می رود حداقل به 4.5٪ افزایش یابد، اما نظرسنجی اخیر نشان می دهد که نرخ پایانه RBA در سال آینده حدود 3.6٪ خواهد بود.( عکس بالا )

من انتظار دارم RBA نرخ بهره را برای هشت جلسه متوالی (بی سابقه) فردا با 25 صدم درصدافزایش دهد. با این اوصاف، آنها به احتمال زیاد تا 3.1٪ نرخ ها  افزایش می یابند زیرا تا فوریه دیگر نشست نخواهند داشت، بنابراین از نظر فنی ژانویه نوعی مکث است. اما پرونده مکث قطعاً در حال اجرا است. برخی از معیارهای انتظارات تورمی در حال حرکت پایین‌تر هستند و چاپ ماهانه تورم نشان می‌دهد که اوج  تورم در سال به 7.4 درصد رسیده است ( زیرا به 6.9 درصد کاهش یافته است)، در حالی که انتظار می‌رفت این اوج 7.5 درصد باشد. همه 30 اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که RBA فردا 25 صصدم درصد نرخ ها افزایش یابد، با این حال بازارهای پول در حال حاضر تنها احتمال 56 درصدی را تخمین می‌زنند - که به این معنی است که احتمال توقف آنها 44 درصد است.

 

انتظارات تورمی استرالیا.webp
انتظارات تورمی استرالیا

 

هفته پیش رو

احساس ریسک همیشه برای آزی مهم است، اما محرک اصلی برای تماشا، هرگونه تحولات بعدی در رابطه با بازگشایی بالقوه چین و البته تصمیم سیاست RBA در روز سه شنبه است.

 

تقویم اقتصادی این هفته استرالیا.png

چشم انداز هفتگی

چشم انداز AUD در محدوده رنج باقی می ماند اما تا حد زیادی به مسائل چین و اینکه آیا کالاهای کلیدی مانند سنگ آهن و زغال سنگ می توانند ضررهای خد را متوقف کنند و اینکه آیا چین می تواند از کووید صفر فاصله بگیرد و شروع به کار برای بازیابی رشد آنها کند. این تحولات در چین گام بزرگی در جهت مثبت بود که می تواند منجر به صعود بیشتر آزی شود. با این حال، اگر RBA تصمیم بگیرد که  این هفته، توقفی زودهنگام در چرخه سیاست های خود داشته باشد، می‌تواند این موضوع را پیچیده کند. و بروی آزی فشار بیاورد.

تحولات مثبت برای دلار استرالیا

  • داده هایی که چشم انداز رشد  اقتصاد چین را در حال بهبود یا شگفتی  نشان می دهد.
  • اعلامیه های کاهش سیاست های سختگیرانه کووید-صفر توسط چین.
  • کاتالیزوری که باعث بهبود در کالاهای صادراتی کلیدی می شود
  • (محرک چین، رفع محدودیت های کووید، زیرساخت های جدید پروژه های چین) باید از AUD حمایت کند.
  • دو مرتبه افزایش 25صدم درصد دیگر برای RBA. هر گونه لفاظی یا اظهار نظری که هاوکیش باشد می توانند AUD را به سمت بالا تحریک کنند.

تحولات منفی برای دلار استرالیا

  • داده هایی که نشان دهد چشم انداز رشد چین رو به وخامت است.
  • عقب نشینی مقامات چینی در برابر حدس و گمان در ارتباط با  بازگشایی می تواند فشار بیشتری بر AUD ایجاد کند.
  • احساس خطر در بازار می تواند واکنش های نزولی را در AUD ایجاد کند.
  • کاتالیزوری که باعث ضعف بیشتر در صادرات کالاهای کلیدی می شود
  • توقف در چرخه افزایش نرخ ههای بهره در ماه های اتی بروی دلار استرالیا فشار وارد میکند.

در صورت تمایل به دریافت ایده های معاملاتی بر اساس رویدادهای روزانه، میتواید اشتراک تهیه کنید.اگر در بازار فارکس جدی هستید به چیزهایی بیشتر از آموزش و سیگنال  نیاز خواهید داشت. ما تمامی محرک های نوسان ساز بازار را برای شما ارائه میدهیم تا با ایده های معاملاتی از فعالیت در بازار فارکس لذت ببرید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید