Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فاندامنتال دلار استرالیا

تحلیل فاندامنتال دلار استرالیا

داده های داغ CPI بر RBA فشار می آورد تا نرخ های هفته آینده نیم درصد افزایش یابد.

با افزایش غیرمنتظره تورم مصرف کننده، معامله گران ممکن است مجبور شوند در انتظارات افزایش نرخ بهره رزرو بانک استرالیا RBA در هفته آینده تجدید نظر کنند. حرکات دلار استرالیا تقریباً ثابت است، اما از پایین ترین سطح خود در طول روز پس از گزارش دولتی نشان داد که نرخ تورم استرالیا در سه ماهه سپتامبر افزایش یافت، زیرا قیمت های انرژی افزایش یافت و بر خانوارها و مشاغل سنگینی وارد کرد، در حالی که تقریباً افزایش بیشتر نرخ بهره را تضمین می کرد.

 

داده های اقتصادی استرالیا.png

 

تورم استرالیا به بالاترین حد خود در 32 سال اخیر رسید.

اداره آمار استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) با نرخ سالانه 7.3 درصد در دوره جولای تا سپتامبر افزایش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که CPI از سرعت 6.1 درصدی گزارش شده در سه ماه گذشته به 7 درصد افزایش یابد. اداره آمار استرالیا در بیانیه خود اعلام کرد: "چهار فصل گذشته به دلیل افزایش قیمت‌های ساختمان‌های جدید، سوخت خودرو و مواد غذایی، رشد سه ماهه‌ای قوی داشته است." بر اساس معیار سه ماهه، شاخص قیمت مصرف کننده 1.8 درصد افزایش یافت، بیش از پیش بینی نظرسنجی رویترز برای افزایش 1.6 درصدی. شاخص تورم اصلی که به دقت مورد بررسی قرار گرفته است، نیز در سه ماهه 1.8 درصد افزایش یافت و نرخ سالانه را به 6.1 درصد رساند و دوباره بسیار بالاتر از پیش بینی های 5.6 درصدی. این می تواند برای بانک مرکزی استرالیا (RBA) مشکل ایجاد کند، که به نظر می رسد سرعت کاهش نرخ خود را کاهش می دهد.

تورم بالاتر می تواند RBA را برای افزایش اندازه افزایش نرخ بهره در آینده تحریک کند.

قبل از گزارش CPI، بازارهای مالی با افزایش 0.25% دیگر از سوی بانک مرکزی استرالیا در ماه نوامبر قیمت گذاری کردند و انتظار می رفت که نرخ های نقدی حدود 4.3 درصد به اوج خود برسد. با افزایش غیرمنتظره تورم، معامله گران ممکن است مجبور شوند در اندازه افزایش نرخ بهره در هفته آینده تجدید نظر کنند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید