Your browser does not support JavaScript!
نماشا

در نشست رزرو بانک استرالیا چه انتظاراتی وجود دارد

در نشست رزرو بانک استرالیا چه انتظاراتی وجود دارد
  • انتظار میرود رزرو بانک استرالیا نرخ های بهره را ثابت نگه دارد.
  • دلار استرالیا هفته را با افزایش اندک شروع کرده است.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی استرالیا در جلسه روز سه‌شنبه، نرخ بهره را 4.10 درصد نگه دارد و اگر افزایش نرخ‌ دهد بازار را به شدت غافلگیر خواهد کرد. رزرو بانک استرالیا برای دو جلسه متوالی نرخ ها را ثابت نگه داشته است و بر اساس ردیاب نرخ RBA، احتمال توقف سوم 86 درصد است.

 

نرخ بهره استرالیا.png

 

مهمترین عامل در سیاست نرخ RBA البته تورم است. در ماه ژوئیه، CPI به 4.9% سالانه کاهش یافت که از 5.4% سالانه کاهش یافت و بهتر از اجماع 5.2% سالانه بود. تورم در مسیر درستی حرکت می کند و به پایین ترین سطح خود از فوریه 2022 رسیده است.

سومین مکث متوالی از RBA احتمالاً انتظارات را افزایش می دهد که چرخه انقباضی رزرو بانک استرالیا به پایان رسیده است، اما من فکر نمی کنم که هنوز در آن نقطه باشیم . این آخرین جلسه رئیس بانک مرکزی آقای لو است و انتظار دارم که او راه را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها باز نگه دارد. رئیس جدید بولاک هفته گذشته اظهار داشت که RBA"ممکن است هنوز نیاز به افزایش مجدد نرخ ها داشته باشد" و افزود که بانک تصمیمات نرخ خود را بر اساس داده ها اتخاذ خواهد کرد. RBA نزدیک به اعلام پیروزی بر تورم نیست و پیش‌بینی کرده است که تورم تا اواخر سال 2025 به هدف تورم 2 تا 3 درصد باز نخواهد گشت.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید