Your browser does not support JavaScript!
نماشا

صورتجلسه رزرو بانک استرالیا RBA نشان می دهد که در ماه سپتامبر افزایش نرخ در نظر گرفته شده است

صورتجلسه رزرو بانک استرالیا RBA نشان می دهد که در ماه سپتامبر افزایش نرخ در نظر گرفته شده است

رزرو بانک استرالیا هر دو گزینه را در نظر گرفت، اما به وضوح به نرخ های بهره بالا اشاره کرد. هیئت مدیره در حال حفظ گزینه های خود برای افزایش مجدد تورم در صورت افزایش ناگهانی تورم است.

صورتجلسه جلسه سپتامبر نشان می دهد که هیئت مدیره بانک مرکزی استرالیا به بررسی دو گزینه سیاستی ادامه داده است.

گزینه ها این است که آیا نرخ بهره را ثابت نگه دارد یا آن را 0.25 درصد افزایش دهید.

اخیراً در ماه ژوئن، هیئت مدیره تصمیم نهایی را "متعادل" توصیف کرده بود. اکنون این تصمیم را بر اساس یک تصمیم قوی واضح توصیف می‌کند: «در ارزیابی دو گزینه، اعضا توافق کردند که در این جلسه، هدف برای ثابت نگه داشتن نرخ نقدی، قوی‌تر بود.» این انتخاب «قوی‌تر» اکنون از زمان جلسه ژوئیه که هیئت برای اولین بار به حالت تعلیق درآمد، مورد استفاده قرار گرفته است.

از اواخر سال گذشته، هیئت تصمیم خود را در چارچوب دو موضوع بررسی کرده است.

اولاً، افزایش نرخ بهره به دلیل نگرانی در مورد  بازگشت تورم به هدف.

ثانیاً، ثابت ماندن به دلیل اینکه سیاست قبلاً به میزان قابل توجهی تشدید شده بود، نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد، کاهش شرایط در بازار کار و کاهش تورم وجود داشت.

در حالی که استدلال اول در ماه می و ژوئن غالب بود، استدلال دوم اکنون در سه ماه گذشته غالب شده است و به نظر می رسد که برای بقیه چرخه ادامه داشته باشد.

استدلال های اخیر به وضوح در صورتجلسه سپتامبر مطرح شده اند و به نظر می رسد که بحث در مورد افزایش نرخ ها بسیار کوتاه بوده است.

این صورتجلسه همچنین به این استدلال می‌پردازد که نرخ بهره استرالیا نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است:

«اعضا خاطرنشان کردند که میانگین نرخ وام مسکن معوق در استرالیا در حال حاضر بالاتر از چندین اقتصاد همتای دیگر است، علی‌رغم اینکه نرخ سیاست در استرالیا تا حدودی پایین‌تر است. این نشان دهنده سهم بالاتر وام های مسکن با نرخ متغیر در استرالیا و سررسید کوتاه تر وام های با نرخ ثابت است».

 

 

 

این رد واضحی است برای آن دسته از تحلیلگرانی که استدلال می کنند که نرخ نقدی RBA باید افزایش یابد تا با سایر کشورهای توسعه یافته از جمله ایالات متحده مطابقت داشته باشد، جایی که این نرخ 5.375٪ است - بسیار بالاتر از 4.1٪ استرالیا.

اما علی‌رغم این استدلال‌های روشن، هیئت مدیره همچنان به این نتیجه می‌رسد که «در صورتی که تورم پایدارتر از حد انتظار باشد، ممکن است به تشدید بیشتر سیاست‌ها نیاز باشد».

این بیانیه را با ماه آگست مقایسه می‌ کنیم:

«اعضا توافق کردند که ممکن است برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف در یک بازه زمانی معقول، به تشدید بیشتر سیاست‌های پولی نیاز باشد.»

این رویکرد در صورت افزایش غیرمنتظره و پایدار در تورم، گزینه‌هایی را برای هیئت مدیره باقی می‌گذارد که مطمئناً گزارش CPI سه‌ماهه سوم را در صدر قرار می‌دهد. شاخص‌های ماهانه CPI نیز در این تصمیم نقش دارند، اما بعید به نظر می‌رسد که بدون تایید گزارش سه ماهه باعث افزایش نرخ شوند.

بر اساس پیش‌بینی‌های خودمان و لحن صریح صورتجلسه، انتظار داریم که «مانع» برای افزایش نرخ‌های ناشی از تورم در جلسه نوامبر بسیار بالا باشد.

همچنین حفظ گزینه هاوکیش برای حمایت از AUD برای استرالای مفید است. تضعیف شدید دلار استرالیا AUD در ماه گذشته تا حدودی بر قیمت سوخت داخلی فشار وارد کرده است و کاهش بیشتر دلار استرالیا برای رزور بانک استرالیا مفید نخواهد بود.

من معتقدم  زمانی که چرخه تسهیل از جلسه آگوست سال آینده شروع شود، نرخ بهره ثابت می‌ماند.

جالب است که بازارها در حال حاضر تقریباً 40 درصد احتمال افزایش نرخ بهره را در این چرخه دارند و اکنون زمان بندی خود را برای اولین کاهش بسیار فراتر از هدف ماه اوت به تعویق انداخته اند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید