Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بیکاری استرالیا به بالاترین حد خود در 8 ماه گذشته رسیده است

بیکاری استرالیا به بالاترین حد خود در 8 ماه گذشته رسیده است

گزارش اشتغال در ماه دسامبر اولین گزارشی بود که در مدت اخیر انتظارات را از دست داد و ما را بر آن داشت که بپرسیم آیا شکاف هایی در اقتصاد ظاهر می شود یا خیر.

گزارش ژانویه نشان می دهد که وجود دارد.

نرخ بیکاری در ژانویه به طور غیرمنتظره ای به 3.7 درصد افزایش یافت (بالاترین سطح آن از ماه می )2022، در حالی که اشتغال، نرخ مشارکت و اشتغال در جمعیت کاهش یافت. اشتغال به میزان -11.5 هزار کاهش یافت (و برای دومین ماه متوالی کاهش یافت)، اما شاید نگران‌کننده‌تر این باشد که مشاغل تمام‌وقت به میزان -43.3 هزار کاهش یافت که بدترین چاپ آن در 6 ماه گذشته است.

 

داده استرالیا.pngداده بیکاری استرالیا.png

شاید خیلی زود باشد که به یک نقطه عطف چرخه ای اشاره کنیم، اما به نظر می رسد که با این فرض که همه چیز خوب است، دیگر نمی توانیم انتظارات کورکورانه به آمار نیروی کار داشته باشیم. و این می تواندحتی خوب باشد، زیرا نشان می دهد که اقتصاد ممکن است پس از یک دوره تاریخی انقباض RBA در نهایت سرد شود. و این در واکنش فوری بازار منعکس شده است، با AUD به طور کلی کمتر به امید نرخ پایانه RBA پایین تر. به نظر می رسد ASX کمی بلاتکلیف به نظر می رسد موارد خوب و بد گزارش اشتغال ضعیف تر در مقابل نرخ های پایین تر  ارزیابی می شوند تا سرنخی از نرخ های بهره پایانی  برای RBA بدست آید.

 

نرخ بیکاری استرالیا.png

اقتصاد استرالیا ممکن است در حال سرد شدن باشد، اما افزایش RBA هنوز مورد انتظار است

اما باید توجه داشت که این ارقام از نظر استانداردهای تاریخی بسیار وحشتناک نیستند و RBA همچنان به احتمال زیاد نرخ بهره را در ماه مارس و می 25 واحد افزایش خواهد داد.

 

تغییرات بیکار استرالیا.png

 

به طور کلی، بازارها در نهایت این پیام را دریافت می کنند که RBA در حال کلنجار رفتن با نرخ است، که شاهد نرخ نقدی آتی نرخ پایانی 4.1 درصدی دیروز بود(نیم درصد بیشتر از چند هفته پیش). اما با توجه به اینکه فدرال رزرو هنوز هفت ماه پس از رسیدن تورم ایالات متحده به اوج خود در حالی که تورم استرالیا به اوج خود ادامه می دهد، همچنان افزایش هایی را ارائه می دهد، می تواند نرخ بالاتری داشته باشد.

لو در جلسه نمایندگان از افزایش تهاجمی نرخ های بهره دفاع کرد

لو دیروز با موفقیت از دیدگاه تهاجمی خود در مجلس دفاع کرد، که شرط بندی بر روی نرخ پایانی بالاتر انجام شد. در طی یک سوال اولیه، او دو بار تاکید کرد که تورم بسیار بالا باقی می‌ماند و باید پایین بیاید (احن هاوکیش) در حالی که پذیرفت که هنوز نمی‌دانست نرخ‌ها چقدر باید بالا برود و مسیر برای فرود نرم مسیری باریک است. در نهایت، در حالی که او عواقب نرخ‌های بالاتر را در حال حاضر بر مصرف‌کنندگان می‌داند، استدلال می‌کند که اگر زودتر اقدام تهاجمی نکنند، آسیب ها بعداً شدیدتر می‌شود.

اکنون تمرکز روی شاخص قیمت دستمزد هفته آینده است، جایی که RBA امیدوار است هیچ تهدید قریب‌الوقوعی از مارپیچ دستمزدی که در بریتانیا و جاهای دیگر مشاهده می‌شود وجود نداشته باشد. با 3.1 درصد سالانه، دستمزدها به وضوح از تورم عقب مانده اند، اما واقعیت این است که آنها به شدت در حال افزایش هستند - بنابراین هنوز نمی توان افزایش مارپیچ دستمزدها را رد کرد. مطمئن باشید هفته آینده آن را از نزدیک بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید