Your browser does not support JavaScript!
نماشا

آیا رزرو بانک استرالیا یک قدم به بحث مکث نرخ های بهره نزدیکتر شده است

آیا رزرو بانک استرالیا یک قدم به بحث مکث نرخ های بهره نزدیکتر شده است
  • رزرو بانک استرالیا نرخ بهره خود را 25 صدم درصد افزایش داد و به 3.6 درصد رساند.
  • این دهمین افزایش متوالی آنها در این چرخه است.  
  • این بیانیه به طرز آشکاری کمتر هاوکیش است، زیرا آنها یک جمله کلیدی را حذف کرده‌اند که عملاً به دو یا چند افزایش در آینده اشاره می‌کند.  
  • و این سؤال را مطرح می کند که آیا ما اکنون فقط یک افزایش از نرخ ترمینال باقی مانده و آیا آنها به بحث عمومی درباره مکث نزدیک تر هستند.

 

نرخ ترمینال رزرو بانک استرالیا.png
نرخ پایانه یا ترمینالRBA

 

نگاهی اولیه به بیانیه RBA نشان می‌دهد که آنها به پایان چرخه انقباض نزدیک می‌شوند و شاید یک قدم به بحث عمومی درباره مکث نزدیک‌تر شوند. با حذف جمله «هیئت مدیره انتظار دارد که افزایش بیشتری در نرخ‌های بهره طی ماه‌های آینده مورد نیاز خواهد بود» و جایگزینی ان با این جمله «هیئت مدیره انتظار دارد که سیاست‌های پولی سخت‌تر برای اطمینان از بازگشت تورم به هدف مورد نیاز باشد»، به این معنی است که آنها دیگر مطمئن نیستیم که دو یا چند صعود در راه است. و این بدان معناست که ممکن است یک افزایش نهایی در راه باشد، تا نرخ ها به 3.85٪ برسد.

البته، افزایش 0.25% نهایی در این مرحله دور از انتظار است، اما نکته اصلی برای من این است که RBA یک جمله کلیدی هاوکیش را از بیانیه فوریه حذف کرده است. و چرخه هاوکیش آنها یک گام دیگر به پایان نزدیک شود.

در مجموع، در حالی که فشارهای قیمتی و پتانسیل نرخ‌های بالاتر همچنان پابرجاست، به نظر می‌رسد که این بیانیه نسبت به چند ماه گذشته هاوکیش نیست.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید