Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقیم اقتصادی 10 مارس 2023

تقیم اقتصادی 10 مارس 2023

روز شلوغی برای معامله گران است. ارقام تورم آلمان قبل از گزارش مشاغل ایالات متحده مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، صحبت های بانک مرکزی تاثیر خواهد گذاشت.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو، اعداد نهایی تورم آلمان در ماه فوریه، قبل از داده‌های تجاری فرانسه مورد توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که داده‌های تجاری فرانسه تأثیرگذار خواهد بود، تورم همچنان نقطه کانونی است. ما انتظار داریم حساسیت EUR نسبت به تجدید نظر در ارقام اولیه وجود داشته باشد.

بر اساس اعداد اولیه، نرخ تورم سالانه آلمان در 8.7 درصد ثابت مانده است. اعداد کمتر از تورم اولیه فشار بر بانک مرکزی اروپا پس از مارس را کاهش می دهد. با این حال، بعید است که این اعداد بر EUR تأثیر بگذارند.
امروز، بازارها به گزارش مشاغل ایالات متحده نگاه خواهند کرد که بر فدرال رزرو و چشم انداز اقتصاد کلان جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، فابیو پانتا و الیزابت مک کال، پیش از لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، سخنرانی خواهند کرد.

با این حال، برای نوسانات قابل توجه بانک مرکزی اروپا باید چشم اندازی فراتر از دستورالعمل‌های پیش‌روی ماه مارس ارائه کند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند نیز روز شلوغی در پیش است. پس از یک دوشنبه تا پنجشنبه آرام، گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا برای ژانویه مورد توجه قرار خواهد گرفت. اتاق بازرگانی بریتانیا (BCC) روز چهارشنبه پیش‌بینی‌های اقتصادی بریتانیا در سال 2023 را منتشر کرد. یک تجدید نظر رو به بالا در پیش بینی اقتصادی 2023 از پوند حمایت کرد.

 

BCC پیش‌بینی کرد که اقتصاد بریتانیا در سال 2023 0.3 درصد کاهش یابد که از 1.3 درصد بیشتر است. به طور قابل توجهی، BCC همچنین رشد را در دو سه ماهه پایانی سال 2023 پیش بینی کرد، به این معنی که اقتصاد بریتانیا از رکود اجتناب خواهد کرد.

گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا باید از چشم‌انداز اقتصادی خوش‌بینانه‌تر BCC حمایت کند. ما انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی و ارقام تولید صنعتی توجه بیشتری را جلب کند. پس از توافق بر سر پروتکل ایرلند، بازارها به احتمال زیاد داده های تجاری را کنار خواهند گذاشت و شرایط تجاری در سه ماهه دوم احتمالاً وزن بیشتری خواهند داشت.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد بریتانیا در ژانویه 0.1 درصد رشد کند اما در سه ماه منتهی به ژانویه متوقف می‌شود. در حالی که اجتناب از انقباض برای پوند مثبت خواهد بود، اما اعداد تولید صنعتی و تولیدی باید از انتظارات بیشتر باشند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تولیدات صنعتی و تولیدی ۰.۱ درصد کاهش یابد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز بزرگ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش مشاغل مورد انتظار ایالات متحده محرک اصلی خواهد بود. یک جهش دیگر در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی احتمالاً افزایش نیم درصد نرخ بهره در ماه مارس را تقویت می کند و انتظارات برای یک حرکت هاوکیش دیگر در آوریل را افزایش می دهد.

پس از شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو و اعداد بازار کار در اواسط هفته، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای FOMC را نیز زیر نظر داشته باشند. اظهارات هاوکیش ها و افزایش دوباره استخدام ها باعث تقویت دلار امریکا می شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید