Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 27 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 27 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

این روز نسبتاً شلوغی برای یورو است و نظرات بانک مرکزی اروپا و ارقام احساسات تجاری و مصرف‌کننده پیش از جلسه معاملاتی ایالات متحده مورد توجه قرار گرفته است.

ما انتظار داریم که نظرسنجی کسب و کار و مصرف کننده و اعداد انتظار تورمی مصرف کننده توجه بیشتری را جلب کند. پیش بینی ها برای افزایش شاخص نظرسنجی کسب و کار و مصرف کننده از 99.9 به 101.0 است.
به دنبال ارقام متفاوت از منطقه یورو در هفته گذشته، EUR امروز به آمار مثبت نیاز دارد تا از نزول بیشتر جلوگیری شود. احساسات مصرف کننده احتمالاً یکی از ملاحظات کلیدی بانک مرکزی اروپا در بررسی چشم انداز اقتصادی است.

در آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که افزایش رشد دستمزدها و کاهش تورم قیمت انرژی باید تضعیف قدرت خرید را کاهش دهد و از مصرف کننده حمایت کند. برای حمایت از چشم انداز بانک مرکزی اروپا در مورد مصرف، اعتماد مصرف کننده باید بهبود یابد.

پس از آخرین دور از آمارهای منطقه یورو، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، در مورد ثبات مالی کلان در اتحادیه اروپا سخنرانی خواهد کرد. علاوه بر این، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا را با رسانه ها مورد توجه قرار دهند.

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک شروع آرام برای پوند استرلینگ برای این هفته است. هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در جلسه معاملاتی اروپا در نظر بگیرند. فقدان آمار، GBP را در اوایل روز تحت تاثیر ریسک بازار قرار می دهد.

به‌روزرسانی‌های برگزیت باید در جلسه اروپایی بررسی شود. توافق بر سر پروتکل ایرلند برای پوند مثبت خواهد بود.
در حالی که هیچ آماری برای هضم سرمایه گذاران وجود ندارد، سخنرانی های اعضای کمیته سیاست پولی مورد توجه قرار می گیرد. به دنبال اعداد تورم ایالات متحده در روز جمعه، GBP برای  حمایت از قیمت به نظرات اعضای MPC هاوکیش نیاز دارد.

بن برادبنت، عضو MPC قرار است امروز سخنرانی کند. به دنبال اعداد PMI خدمات اولیه بهتر از حد انتظار در ماه فوریه، گفتگوی تهاجمی باعث افزایش پوند خواهد شد.

تقویم اقتصادی امریکا

روز شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. سفارشات اصلی کالاهای بادوام برای ماه ژانویه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. پس از آخرین دور آمارهای ایالات متحده، سفارشات کالاهای بادوام اصلی بهتر از حد انتظار، انتظارات را در مورد مسیر نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو برای تحت کنترل درآوردن تورم، بیشتر می کند.

ارقام شاخص خانه های در حال فروش در ماه ژانویه نیز باعث جلب توجه خواهد شد. با این حال، نرخ وام مسکن ایالات متحده از اکتبر تا ژانویه کاهش یافت که باعث افزایش تقاضا شد. در مقابل، نرخ های وام مسکن ایالات متحده در هفته های اخیر افزایش یافته است، که به دلیل تغییر احساسات به سمت سیاست های پولی فدرال رزرو که بر درخواست های وام مسکن تاثیر گذاشته است، افزایش یافته است.

به دنبال آخرین اعداد شاخص قیمت Core PCE، سرمایه‌گذاران باید صحبت‌های اعضای FOMC را نیز زیر نظر داشته باشند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید