Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 22 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 22 فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.jpg

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. در بخش داده های اقتصادی، ارقام نهایی تورم آلمان و ایتالیا در ماه ژانویه مورد توجه قرار خواهد گرفت. اصلاحات رو به بالا در ارقام اولیه احتمالاً انتظارات را تغییر می دهد.

با این حال، اعداد شاخص سنتیمنت تجاری Ifo آلمان برای ماه فوریه احتمالاً تأثیر بیشتری بر EUR/USD خواهند داشت. در ماه فوریه، به لطف افزایش شدید فعالیت بخش خدمات، بخش خصوصی آلمان با توجه به اعداد اولیه PMI به رشد بازگشت. شاخص سنتمینت کسب و کار باید منعکس کننده بهبود شرایط کسب و کار باشد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخصسنتیمنت تجاری Ifo از 90.2 به 91.2 در فوریه افزایش یابد.

پس از آخرین اعداد PMI، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. با این حال،  هیچ عضوی از هیئت اجرایی در تقویم برای صحبت، اظهار نظر با رسانه ها وجود ندارد.

تقویم اقتصادی بریتانیا

برای پوند روز آرامی است. فقدان شاخص‌های اقتصادی، بانک‌های مرکزی را در کانون توجه قرار می‌دهد و صورتجلسه فدرال رزرو احتمالاً حرف آخر را خواهد زد.
هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در جلسه اروپا در نظر بگیرند. فقدان آمار، GBP را در اوایل روز در اختیار ریسک بازار قرار می دهد.

با این حال، اعداد اولیه PMI برای فوریه احتمالاً قبل از اظهارنظر اعضای MPC طنین انداز خواهند شد. جهش در PMI خدمات از 48.7 به 53.3 و کاهش سرعت انقباض در بخش تولید می تواند بانک مرکزی انگلستان را تشویق کند تا موضع سیاست تهاجمی تری اتخاذ کند.

موارد قابل توجه از نظرسنجی اولیه شامل افزایش آثار جدید برای اولین بار در هفت ماه گذشته و افزایش قابل توجه میانگین قیمت‌ها بود. با تمرکز BoE بر رشد دستمزد، تولیدکنندگان دستمزدهای بالاتر را به عنوان منبع تورم هزینه ها برجسته کردند. با وجود حقوق اولیه بالاتر، کمبود کارکنان در بخش خدمات یکی دیگر از مشکلات بود.

پس از PMIهای بهتر از حد انتظار و بازگشت به رشد بخش خصوصی، بازارها باید سخنان اعضای کمیته سیاست پولی را نیز در نظر بگیرند. با این حال، طبق تقویم BoE، هیچ یک از اعضای MPC قرار نیست امروز صحبت کنند.

تقویم اقتصادی نیویورک

این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. امروزه هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، فدرال رزرو را در کانون توجه قرار خواهد داد. در اواخر جلسه ایالات متحده، صورتجلسه FOMC مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت.

پس از آخرین دور از شاخص های اقتصادی ایالات متحده و صحبت های تهاجمی فدرال رزرو، بازارها صورتجلسه اخرین نشست فدرال رزرو را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا میزان تمایل فدرال رزرو را بسنجند. صحبت های اعضای FOMC نیز بر دلار تأثیر خواهد گذاشت، ویلیامز عضو FOMC در اواخر جلسه سخنرانی کرد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید