Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 8 مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 8 مارس 2023 رویترز

برای یورو در تقویم اقتصادی 8 مارس روز شلوغی در پیش است. آمار آلمان و لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیشتر از پاول و آمار بازار کار ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

این یک روز نسبتا شلوغ دیگر برای یورو است. اقتصاد آلمان با تمرکز بر آمار خرده فروشی و تولید صنعتی در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

اعداد PMI بخش تولید برای ژانویه و فوریه نشان داد که بخش تولید آلمان در ابتدای سال انقباض داشته است. با این حال، سفارشات کارخانه در ژانویه به طور غیرمنتظره ای افزایش یافت و از افزایش فعالیت های بخش تولید حمایت کرد. افزایش سفارشات کارخانه و تولید صنعتی نشان دهنده چشم انداز اقتصادی مطلوب تری است.
با این حال، ارقام خرده فروشی در ژانویه باید دوباره افزایش یابد. در آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که افزایش رشد دستمزدها و کاهش تورم قیمت انرژی باید از دست رفتن قدرت خرید را کاهش دهد و از مصرف حمایت کند. ارقام خب خرده فروشی این نظریه را تایید می کند.

اعداد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو نیز در کانون توجه قرار خواهند گرفت، اگرچه این اعداد باید تأثیری ضعیف بر EUR داشته باشند.

پس از آخرین دور شاخص‌های اقتصادی و شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران باید سخنرانی‌های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا امروز سخنرانی خواهد کرد و فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا نیز صبح امروز سخنرانی خواهد کرد.

لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، باید در ماه آوریل در مورد یک سیاست هاوکیش صحبت کند تا از بازیابی زیان های سه شنبه یورو حمایت کند.

روز دوشنبه، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، چشم اندازفراتر از ماه مارس را بررسی کرد و در مورد نیاز به افزایش نرخ ها پس از مارس بحث کرد. لین گفته است،

 

«اوضاع نشان می‌دهد که هنوز فشارهای تورمی قوی وجود دارد، اما نشانه‌هایی از کاهش در حال ظهور است».

 

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه آرام برای پوند است. امروز هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای بازارها وجود ندارد. فقدان آمار، GBP را در اختیار ریسک بازار پیش از جلسه ایالات متحده قرار خواهد داد.

با این حال، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای کمیته سیاست پولی بانک انگلستان را در نظر بگیرند. در حالی که هیچ عضوی از کمیته سیاست پولی در تقویم برای صحبت وجود ندارد، سرمایه گذاران باید گفتگو با رسانه ها را زیر نظر داشته باشند.
اعضای MPC باید برای تغییر واگرایی سیاست پولی که به شدت به نفع دلار است، سخنرانی های هاوکیشی ارائه دهند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده مشاهده می شود. اعداد تغییرات اشتغال غیرکشاورزی ADP برای ماه فوریه و گزارش JOLTs Job Openings برای ژانویه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

پس از شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه، مجموعه ای از اعداد ثابت از دلار آمریکا حمایت می کند. با این حال، سرمایه‌گذاران باید روز دوم شهادت پاول را در نظر بگیرند که اعداد بازار کار را دنبال می‌کند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید