Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 6 مارس 2023رویترز

تقویم اقتصادی 6 مارس 2023رویترز

شروع نسبتا شلوغ هفته برای نشست معاملاتی اروپا است. معامله گران بر خرده‌فروشی در منطقه یورو و اظهارات فیلیپ لین از بانک مرکزی اروپا پیش از داده سفارش‌های کارخانه‌ای در ایالات متحده متمرکز خواهند بود.

 

تقویم اقتصادی.jpg

 

تقویم اقتصادی اروپا

شروع نسبتا آرام هفته برای EUR است. ارقام خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه ژانویه باعث جلب توجه در اوایل جلسه اروپا خواهد شد. مصرف کننده همچنان به عنوان یک ملاحظات مهم برای بانک مرکزی اروپا و چشم انداز اقتصادی منطقه یورو است.

در آخرین بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی اروپا خاطرنشان کرد که افزایش رشد دستمزدها و کاهش تورم قیمت انرژی باید از دست رفتن قدرت خرید و حمایت از مصرف را کاهش دهد. برای حمایت از چشم انداز بانک مرکزی اروپا در مورد مصرف، اعتماد مصرف کننده باید بهبود یابد.
کارها تاکنون برای بانک مرکزی اروپا درست پیش رفته است. بر اساس ارقام اولیه تورم در ماه فوریه، تورم قیمت انرژی از 18.9 درصد به 13.7 درصد کاهش یافت و اعتماد مصرف کنندگان منطقه یورو در ماه فوریه به میزان اندکی بهبود یافت.

با این حال، کاهش فشارهای تورمی و بهبود روند اعتماد مصرف‌کننده باید به افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده برای حمایت از چشم‌انداز اقتصادی بانک مرکزی اروپا تبدیل شود. اعداد ضعیف احتمالاً حمایت EUR و اهداف سیاست بانک مرکزی اروپا را به چالش خواهند کشید. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی منطقه یورو در ژانویه 1.8 درصد افزایش یابد.

پس از جلسه سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا،  درادامه نشست معاملاتی امروز  مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

فیبو گروپ.jpg
تبلیغات

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند، دوشنبه آرامی است. PMI ساختمانی بریتانیا در کانون توجه قرار خواهد گرفت. مشکلات قیمت مسکن در بریتانیا می تواند به PMI ساخت و ساز وزن بیشتری بدهد.
اعداد PMI ساخت و ساز برای ماه فوریه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که اعداد و ارقام در مقایسه با PMI های تولید و خدمات، نقش دوم را بازی می کنند، ارقام امروزی می توانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند.

قیمت خانه کاهش یافته است، با نرخ های بالاتر وام مسکن و هزینه های زندگی که چالش هایی را برای مصرف کننده ایجاد کرده است. در ماه فوریه، Nationwide Building Society از کاهش 1.1 درصدی قیمت مسکن در مقایسه با سال گذشته خبر داد. به طور قابل توجهی، قیمت مسکن برای پنج ماه متوالی کاهش یافته است، و جامعه ساختمانی چشم انداز تیره ای را ترسیم می کند.
کاهش مداوم قیمت مسکن بر اعتماد مصرف کننده و مخارج تأثیرگذار خواهد بود. تضعیف شرایط بازار کار این موضوع را تشدید خواهد کرد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که PMI ساخت و ساز از 48.4 به 49.1 برسد. سقوط غیرمنتظره، پوند را تحت فشار قرار می دهد.

سرمایه گذاران همچنین باید سخنرانی های اعضای کمیته سیاست پولی بانک انگلستان را در نظر بگیرند. با این حال، هیچ یک از اعضای کمیته سیاست پولی در تقویم برای صحبت حضور ندارند، و این امر باعث می شود که گفتگو با رسانه ها تحت تاثیر قرار گیرد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، سفارشات کارخانه برای ژانویه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حالی که فعالیت بخش خدمات همچنان قوی، تورم چسبنده و بازار کار فشرده است، مشکلات بخش تولید همچنان احساسات سرمایه گذاران را نسبت به اقتصاد ایالات متحده آزمایش می کند. کاهش شدیدتر از پیش‌بینی‌شده سفارش‌های کارخانه‌ها از لفاظی  فدرال رزرو حمایت می‌کند. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که سفارشات کارخانه‌ها 1.8 درصد کاهش یابد.

فراتر از آمار، سرمایه گذاران باید پیش از شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه، صحبت های فدرال رزرو را نیز زیر نظر داشته باشند. تفسیر هاوکیش پشتیبانی USD را در پی خواهد داشت.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید