Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 23فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 23فوریه 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی ناحیه یورو

برای یورو روز شلوغی در پیش است. در حالی که ارقام تورم منطقه یورو باعث جلب توجه خواهد شد، آمارهای ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو احتمالاً حرف آخر را خواهند زد.
در بخش داده های اقتصادی، ارقام نهایی تورم منطقه یورو در ماه ژانویه مورد توجه قرار خواهد گرفت. اصلاحات رو به بالا در ارقام اولیه احتمالاً نوسانات را تغییر می دهد.

پس از افزایش فعالیت بخش خصوصی در ماه فوریه، ارقام تورم بالاتر از حد انتظار می تواند به بانک مرکزی اروپا دست برتر را فراتر از افزایش نیم درصد نرخ بهره در ماه مارس بدهد.

این هفته، بولتن اقتصادی ECB تاکید کرد که تصمیمات سیاستی پس از ماه مارس به داده ها بستگی دارد و بانک مرکزی اروپا از رویکرد جلسه به جلسه پیروی خواهد کرد. رشد دستمزد و افزایش قیمت انرژی می تواند این نظریه را به چالش بکشد.

بر اساس ارقام اولیه، نرخ تورم سالانه منطقه یورو در ژانویه از 9.2 درصد به 8.5 درصد کاهش یافت.

تقویم اقتصادی انگلستان

امروز یک روز آرام دیگر برای پوند است. هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در جلسه اروپا در نظر بگیرند. فقدان آمار، GBP را در اوایل روز در اختیار ریسک بازار قرار می دهد.

در حالی که ما انتظار واکنش بیشتر بازار به صورتجلسات FOMC و نظرات اعضای FOMC را داریم، بانک انگلستان امروز در کانون توجه قرار خواهد گرفت.
سخنرانی های اعضای کمیته سیاست پولی پس از PMI خدمات بهتر از حد انتظار در ژانویه و بازگشت به رشد بخش خصوصی، مورد توجه قرار خواهد گرفت. کاترین مان عضو MPC قرار است امروز سخنرانی کند.

واکنش بانک مرکزی به آخرین آمار و دستورالعمل‌های پیش‌رو در مورد تورم، چشم‌انداز اقتصادی و سیاست‌های پولی نقاط کانونی خواهد بود.

تقویم اقتصادی امریکا

روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. ادعاهای اولیه بیکاری و اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم در کانون توجه قرار خواهند گرفت. کاهش غیرمنتظره مطالبات بیکاری و بازنگری رو به بالا در اعداد تولید ناخالص داخلی، به شرط بندی های مداوم در مورد چشم انداز سیاست هاوکیش فدرال رزرو دامن می زند.

به دنبال صورتجلسه FOMC و آمار امروز، سرمایه گذاران باید صحبت های اعضای FOMC را نیز زیر نظر داشته باشند. Bostic عضو FOMC امروز سخنرانی خواهد کرد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید