Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 19 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 19 جولای 2023 رویترز

اعداد تورم منطقه یورو قبل از نشست آمریکا مورد توجه قرار خواهند گرفت. صحبت های اعضا بانک مرکزی هم نیاز به پیگیری دارد. اعداد و ارقام تورم بریتانیا امروز صبح تاثیری اساسی خواهند داشت. تورم چسبنده نیز به ترس از رکود اقتصادی دامن می زند.

تقویم اقتصادی آسیا

بدون توجه به شاخص های اقتصادی، تمرکز احتمالاً روی اعداد اشتغال در روز پنجشنبه معطوف خواهد شد.

در حالی که صورتجلسه RBA تمایل به افزایش نرخ بهره را نشان داد، اعضای هیئت مدیره همچنین انتظار داشتند که تورم کاهش یابد و فشار ها کاهش یابد، که می تواند نیاز به اقدامات بیشتر سیاست های پولی فشرده را برطرف کند.

امروز صبح، هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا وجود ندارد تا سرمایه گذاران در نظر بگیرند. با این حال، ما انتظار داریم واکنش بیشتری نسبت به آمارهای  ایالات متحده و احتیاط نسبت به آمار اشتغال فردا داشته باشیم. بازار کار استرالیا یک نقطه کانونی برای RBA است، با شرایط سخت تر بازار کار که از انقباض بیشتر حمایت می کند.

شرایط فشرده بازار کار به دلیل کمبود نیروی کار ماهر منجر به افزایش دستمزدها می شود. رشد دستمزد به افزایش قدرت مخارج تبدیل می شود که تقاضا برای کالاها و خدمات را افزایش می دهد، عرضه را تحت فشار قرار می دهد و منجر به افزایش فشار قیمت می شود.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصاد اروپا

روز نسبتاً شلوغی برای EUR است. اعداد نهایی تورم منطقه یورو برای ماه ژوئن، امروز بعدازظهر مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و اعضای هیئت اجرایی همچنان متعهد به مهار تورم هستند. با این حال، راهنمایی های رو به جلو به وابستگی به داده ها پس از تعطیلات تابستانی تغییر کرده است.

در حالی که اعداد ثابت تورم در ماه ژوئیه باید شرط افزایش بیشتر نرخ بهرهرا پس از وقفه افزایش دهد، اعضای بانک مرکزی اروپا از متعهد شدن به حرکت های فراتر از جولای خودداری کرده اند. با این حال، بازنگری های رو به بالا می تواند بر اعضای هاوکیش  بانک مرکزی اروپا فشار بیاورد تا راهنمایی های رو به جلو قاطعانه تری ارائه دهند.

بر اساس آمارهای اولیه، نرخ تورم منطقه یورو در ماه ژوئن از 6.1 درصد به 5.5 درصد کاهش یافته است. با این حال، تورم اصلی، نقطه کانونی بانک مرکزی اروپا، از 5.3 درصد به 5.4 درصد افزایش یافت.

در اوایل این هفته، اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، یواخیم ناگل و بوستیان واسله درباره تورم ثابت صحبت کردند، اما نسبت به حرکت سیاست های پولی ماه سپتامبر متعهد نشدند.

تقویم اقتصادی انگلستان

روز بزرگی برای پوند  در پیش است. تورم انگلستان در کانون توجه قرار دارد و گزارش CPI انگلستان احتمالاً در اوایل جلسه اروپا مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت.

پس از افزایش بیش از حد انتظار رشد دستمزد بریتانیا و ارقام تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار، گزارش CPI امروز می‌تواند از انتظارات در مورد اوج نرخ‌های بهره حمایت کند و خطر رکود اقتصادی طولانی‌مدت بریتانیا را افزایش دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم سالانه بریتانیا از 8.7 درصد به 8.2 درصد کاهش یابد که می‌تواند بانک مرکزی انگلستان را مجبور کند که به ضرر اقتصاد بریتانیا پیش برود.

سرمایه گذاران باید صحبت های اعضا بانک انگلستان با تورم بریتانیا را در کانون توجه قرار دهند. دیو رامسدن، عضو کمیته سیاست پولی امروز در تقویم حضور دارد. 

 

الپاری.jpg
تبلیغات

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده

این روز نسبتاً شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است و بخش مسکن ایالات متحده در کانون توجه قرار دارد. مجوزهای اولیه ساختمانی و اعداد شروع مسکن در ماه ژوئن مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ادامه روند صعودی در مجوزها و شروع به کار نشان دهنده خوش بینی در میان سازندگان خانه و تقاضای قوی خریداران خانه خواهد بود. با وجود اعداد ناامیدکننده  خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده، اعداد مثبت از نظریه فرود نرم حمایت می کنند. بخش مسکن آزمونی برای اقتصاد ایالات متحده است.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید