Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه چهارم: نسبت سود به ضرر

جلسه چهارم: نسبت سود به ضرر

همانطور که در جلسه سوم  ذکر شد، پاداش به ریسک، نسبت سود و ضرر، جنبه مهمی از مدیریت ریسک را تشکیل می دهند.

پاداش به ریسک یا سود به ضرر، نسبتموفقیت در معامله در مقایسه با حداکثر ضرر تعیین شده اشاره دارد. این معمولاً بر اساس تعداد پیپ‌های حد سود تقسیم بر تعداد پیپ‌ها برای حد ضرر محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال، اگر شما در قیمت 1.7000 GBP/USD با حد ضرر 100 پیپ و حد سود در 1.7300 یا 300 پیپ قرار داده اید، نسبت پاداش به ریسک شما در این معامله 3:1 است. اگر USD/JPY را در 100.00 با حد ضرر در 100.50 و حد سود در 95.00 معامله فروش انجام داده باشید، بازده ریسک شما برای این معامله 10:1 است. 

صرف نظر از میزان ریسک حساب شما در یک معامله خاص، پاداش به ریسک همیشه بر اساس نسبت حد سود به حد ضرر شما است. حتی اگر در یک معامله فروش USD/JPY در 100.00 با 1٪ از حساب خود 0.25٪ ریسک کنید، اگر حد ضرر شما روی 101.00 (100پیپ)باشد و هدف شما روی 96.00 (400پیپ) باشد، پاداش به ریسک شما برای هر دو سناریو 4:1 است.

مهم است که هنگام تنظیم معاملات به  پاداش در مقابل ریسک خود توجه کنید تا مطمئن شوید که سودهای شما بزرگتر از معاملات بازنده شما هستند. به طور کلی توصیه می شود که معاملات باید حداقل 1:1 پاداش به ریسک داشته باشند. برای برخی از معامله گران، آنها ترجیح می دهند معاملاتی را انجام دهند که حداقل 2:1 باشد تا مطمئن شوند که می توانند معاملات باخت متوالی را با معاملات برنده کمتر جبران کنند. البته برای تنظیم حد سود و ضرر حتما میبایست جلسات فارکس برهنه را مشاهده بفرمایید.

یکی دیگر از جنبه های مهم مدیریت ریسک، نسبت برد(Winrate است. این به درصد معاملات برنده در بین تمام معاملات انجام شده اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر توانستید در مجموع 100 معامله انجام دهید و 60 مورد از آنها را برنده شوید، نسبت یا درصد برد شما 60٪ است.

بهبود نسبت برد مستلزم انجام تجزیه و تحلیل فاندامنتال و تکنیکال است تا مشخص شود کدام تنظیمات احتمال بیشتری برای برنده شدن دارند. این نیز مستلزم سازگاری و اجرای صحیح برنامه های تجاری شما است. همراه با نسبت‌های پاداش به ریسک مناسب حداقل 1:1 در هر معامله، می‌توانید سودآوری خود را در طولانی‌مدت به حداکثر برسانید.

اینجاست که مفهوم انتظار به میان می آید. داشتن نسبت برد بالا Winrate لزوماً موفقیت معاملات طولانی مدت را تضمین نمی کند اگر معاملات برنده شما اغلب بسیار کوچکتر از معاملات بازنده شما باشد. اگر میانگین برد شما 10 دلار باشد در حالی که میانگین ضرر شما 200 دلار باشد، نسبت برد 80٪ تضمینی برای سودآوری ثابت نیست.

ا

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید