Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه سوم: مفهوم کاهش سرمایه Drawdown

جلسه سوم: مفهوم کاهش سرمایه Drawdown

کاهش سرمایه و یا Drawdown به عنوان کاهش قابل توجه در حساب شما به دلیل یک سری معاملات ضررده تعریف می شود، در دوره های تخصصی آموزش فارکس مفهوم کاهش سرمایه به خوبی آموزش داده شده است تا کاهش سود خود را به حداقل برسانید. این را می توان با بدست آوردن تفاوت بین بالاترین سطح حساب شخصی و پایین ترین سطح آن محاسبه کرد. به عنوان مثال، زمانی که سرمایه اولیه 10000 دلاری شما به 10500 دلار افزایش یافته است، پس از آن یک سری معاملات ضررده باخت را تجربه می کنید که سرمایه شما را به 9500 دلار کاهش می دهد، کاهش سرمایه شما 1000 دلار است.

 هنگامی که شما پنج معامله متوالی را با ریسک 1% در هر معامله از دست می دهید، کاهش سرمایه شما 5% است.

جدای از نگاه کردن به سود و زیان شخص به صورت پیپ یا درصد، کاهش سرمایه نیز نقش کلیدی در مدیریت ریسک دارد. این به شما امکان می دهد قبل از اینکه بتوانید ضررها را بازیابی کنید و دوباره وارد فضای سود شوید، تعیین کنید چه مقدار از حساب خود را می توانید از دست بدهید.

حقیقت این است که معامله‌گران گاهی روزهای بد را خواهند داشت، و تعجب‌آور نیست که یک سری شکست‌های وحشتناک را پشت سر بگذارد. آنچه مهم است این است که بتوانید ریسک خود را در هر معامله مدیریت کنید و امید به معاملات خود را بهبود ببخشید، به طوری که یک معامله برنده خوب به شما اجازه می دهد تا از بیشتر ضررها را بازیابی کنید.

برای مثال، اگر با  حساب اولیه 10000 دلاری شروع کنید و در هر معامله 10 درصد ریسک کنید. اگر پنج معامله متوالی را پشت سر بگذارید، نیمی از حساب خود را تنها در چند معامله از دست خواهید داد! فقط برای اینکه بتوانید آن مبلغ را برگردانید، به یک معامله برنده واقعا خوب یا مجموعه ای از معاملات سودآور نیاز دارید.

از سوی دیگر، اگر ریسک خود را فقط تا 2% در هر معامله کنترل کنید، گذراندن یک سری معامله باخت از پنج معامله متوالی فقط 10% کاهش قابل کنترل را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر بتوانید چند معامله 2 به 1 با بازده ریسک سود کنید، در کوتاه ترین زمان به بازیابی آن خواهید رسید. همانطور که احتمالا متوجه شده اید، نسبت پاداش نیز نقشی کلیدی در تعیین نحوه بازیابی شما از ضررها ایفا می کند.

این بخشی از برنامه معاملاتی  است که باید بر اساس ترجیحات ریسک و سبک های معاملاتی توسعه یابد. به عنوان مثال، اگر شما یک معامله گر روزانه  هستید که ترجیح می دهید روزها معاملات خود را حفظ کنید و حد ضررهای های گسترده را در نظر میگیرید، می توانید در یک معامله، یک موقعیت کامل را ریسک کنید. اگر شما یک معامله گر اسکالپ هستید که چندین پوزیشن را در عرض چند دقیقه باز و بسته می کنید، می توانید برای هر معامله ریسک کوچکی داشته باشید و فقط به دنبال نسبت های پاداش به ریسک بزرگ باشید تا به سرعت از ضررهای کوچک بازگردید.

در پایان روز، آنچه مهم است این است که قوانین مدیریت ریسک خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید از پس معامله مجدد برآیید و بیشتر حساب خود را حفظ کنید، حتی در صورت شکست . البته انجام تکالیف و افزایش احتمال برنده شدن با انجام تحلیل های بنیادی و تکنیکال کامل نیز مهم است.

کاهش سرمایه و یا Drawdown برای تنظیمات ریسک شما همه خواهد بود و چنانچه در هر معامله بیشتر از 2 % کاهش سرمایه نداشته باشید، شما برنده و سود مستمر کسب خواهید کرد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید