Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه شش: ضریب اهرم و کال مارجین

جلسه شش: ضریب اهرم و کال مارجین

همانطور که در جلسه قبل بحث شد، ضریب اهرم می تواند مشکل ساز شود و زمانی که شما نمی دانید چگونه از ان استفاده کنید و یا آن را به درستی مدیریت کنید، ممکن است منجر بهاز دست رفتن مقدار قابل توجهی از سرمایه معامله گر  شود. این بخش مثال‌های بیشتری را در مورد اشتباهات رایج معمله گران مبتدی هنگام مدیریت اهرم‌ها و نحوه استفاده استباه آنها نشان داده خواهد شد.

فرض کنید موجودی 10000 دلاری دارید. بدون انجام هیچ معامله ای، مارجین استفاده شده شما برابر 0.00 دلار است. در طول انجام معاملات، مارجین استفاده شده شما بسته به میزان ریسک در معامله و ضریب اهرم حساب شما متفاوت خواهد بود، اما تا زمانی که ارزش سهام شما بیشتر از مارجین استفاده شده شما باشد، کال مارجین نخواهید شد.

هنگامی که ارزش سهام شما به کمتر از حاشیه (مرز اتمام سرمایه شما) استفاده شده شما می رسد، کارگزار شما یک پیام در ارتباط با مارجین به شما می دهد، که اساساً به این معنی است که شما باید پول نقد بیشتری برای حفظ موقعیت های خود یا بستن حساب خود وارد حساب کنید کنید.

در یک مثال تجاری، فرض کنید کارگزار شما یک حساب صد دلاری دارید و شما  با حجم یک دهم لات (10.000دلار) جفت ارز یورو/دلار آمریکا معامله می کنید. از آنجایی که شما یک حساب کوچک دارید، مارجین مورد نیاز شما 100 دلار در هر معامله است. و حاشیه استفاده شده 100 دلار است. بدین معنی که اگر در یک معامله با حجم 10.000 دلار  با سرمایه واقعی اولیه 100 دلار، به میزان صد پیپ ضرر کنید حساب شما کال مارجین خواهد شد.

اگر حجم ورودی به معامله 0.8 لات (8.000 دلار) در جفت ارز یورو/دلار آمریکا باشد، مارجین مصرف شده شما تغییر خواهد کرد. 200 دلار  برای سرمایه اولیه نیاز خواهید داشت. به این ترتیب، حاشیه قابل استفاده شما اکنون  معادل 200 دلار است.

اگر قیمت در جهت معامله شما پیش نمی رود، زمانی که قیمت 25 پیپ بر علیه معامله شما شد، می توانید با یک  کال مارجین  مواجه شوید. این به این دلیل است که حاشیه استفاده شده شما  برای هر پیپ حرکت در EUR/USD به 8 دلار سود یا زیان تبدیل می شود. با 200 دلار حاشیه قابل استفاده، یک حرکت 25 پیپ علیه شما یا 25 ضربدر 8 دلار می تواند حاشیه سرمایه  قابل استفاده شما را از بین ببرد.

هنگامی که کال مارجین اتفاق می‌افتد، شما از معامله خارج می‌شوید و ضرر 200 دلاری حساب خود را دریافت می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که EUR/USD می تواند تا 50 پیپ در روز جابه جا شود، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که بخش بزرگی از حساب شما با محدودیت برای مواجهه با مارجین کال تقریباً تضمین شده باشد که منجر به ضرر شود.

حال اگر بخواهید وارد دو معامله بطور همزمان شوید، محاسبات فوق تغییر خواهند نمود. در مثال دوم شما میبایست 400 دلار سرمایه اولیه داشته باشید. چنانچه با همان 200 دلار دو معامله با حجم 0.8 دلار(80.000 دلار) داشته باشید، حرکت 12 پیپ بر خلاف معامله شما میتواند منجر به کال مارجین شما گردد. 

عامل دیگری که باید هنگام اجتناب از کال مارجین در نظر بگیرید، اسپرد ارائه شده توسط کارگزار است. بنابراین اگر اسپرد EUR/USD   دو پیپ باشد، پس قیمت فقط 25 پیپ منهای 2 پیپ پیش از اینکه منجر به فراخوانی مارجین در مثال قبلی شود، آزاد است.

هنگامی که یک حساب کاربری در یک کارگزار فارکس باز می کنید، باید مطمئن شوید که متن دقیق مربوط به ضریب اهرم و مارجین را مطالعه کرده اید. به خاطر داشته باشید که موقعیت‌های باز شما می‌تواند توسط کارگزار تسویه شود، زمانی که مارجین استفاده شده شما از ارزش سهام شما فراتر رود، باید بسته به شرایط و ضوابط افتتاح حساب معاملاتی، از نحوه رسیدگی به این موقعیت‌ها کاملا آگاه باشید.

راه دیگر برای جلوگیری از کال مارجین وحشتناک این است که مطمئن شوید هنگام تنظیم معاملات خود از توقف ضرر استفاده می کنید. شما باید سطح قیمتی را در نمودار تعیین کنید که در آن معامله شما بسته می شود و ریسک موقعیت خود را بر اساس آن ارزش قرار دهید. در بخش های بعدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید