Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه نهم: حجم ورود به معاملات

جلسه نهم: حجم ورود به معاملات

همانطور که در جلسه قبل بحث شد، استفاده از حد ضرر درصدی و حد ضرر نموداری را می توان برای محاسبه اندازه و حجم موقعیت معاملاتی برای هر معامله ترکیب کرد. بسیاری از معامله‌گران مبتدی این اشتباه را مرتکب می‌شوند که ابتدا اندازه پوزیشن یا حجم معاملاتی را قبل از تعیین حد ضرر بر حسب پیپ تعیین می‌کنند، که می‌تواند منجر به غفلت از  رفتار قیمت شود.

اندازه مناسب حجم معاملات به معامله‌گر این امکان را می‌دهد که تعداد لات‌های مناسبی را بر اساس میزان ریسکی که در هر معامله می‌خواهد داشته باشد و بر اساس اندازه حد ضرر بر اساس عملکرد قیمت در گذشته بازار و نوسانات، داشته باشد.

برای محاسبه اندازه حجم معاملات مناسب برای هر معامله، فرد به اطلاعات زیر نیاز دارد:

  • موجودی حساب
  • ارزش هر پیپ جفتی 
  • درصد موجودی حساب شما که مایل به ریسک هستید
  •  حد ضرر بر حسب پیپ.

این محاسبه زمانی ساده است که حساب شما به همان واحد پولی جفتی که معامله می‌کنید، باشد. به عنوان مثال،  هنگام معامله EUR/USD یا GBP/USD، حساب خود را به دلار تعیین کنید. 

در این حالت، شما به سادگی باید ارزش پولی ریسک خود را بر اساس درصد ریسک و مانده حساب جاری خود محاسبه کنید. اگر یک حساب 10000 دلاری دارید و می‌خواهید یک درصد ریسک کنید، ارزش پولی ریسک شما 100 دلار است. یعنی با فعال شدن حد ضرر نباید بیشتر از 100 دلار ضرر کرده باشید.

مقدار ریسک را بر تعداد پیپ ها تقسیم می کنید. اگر EUR/USD را با حد ضرر صد پیپ معامله می کنید، در این صورت مبلغ ریسک به ازای هر پیپ 100 دلار تقسیم بر 100 پیپ یا 1 دلار به ازای هر پیپ است. حجم ورودی شما 0.1 لات خواهد بود. ( در 0.1 لات هر پیپ معادل یک دلار است و همچنن در یک لات ارزش هر پیپ 10 دلار است و در 0.01 لات ارزش هر پیپ 0.1 دلار است). 

زمانی که ارز حساب شما با ارز پیشخوان متفاوت باشد، مراحل دیگری نیز وجود دارد. با این حال، همیشه می‌توانید از محاسبه‌گرهای ارزش پیپ یا اندازه موقعیت موجود در اکثر پلتفرم‌های معاملاتی یا وب‌سایت‌های آموزشی استفاده کنید.

 پایبند بودن به این عادت مدیریت ریسک و نظم و انضباط برای اجرای منظم آن نیاز به تمرین دارد. و کسب سود مستمر را برای شما تضمین میکند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید