Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه اول: مقدمه

 جلسه اول: مقدمه

در معاملات فارکس، عوامل مهمی وجود دارد که واقعا نمی توانید آنها را کنترل کنید. در حالی که یک معامله گر می تواند بر اساس تحلیل فاندامنتال یا بررسی عملکرد قیمت در گذشته بازار را پیش بینی کند، عنصر عدم قطعیت همیشه وجود دارد و هرگز نمی توانید احتمال ضرر در معامله را به طور کامل از بین ببرید.

مدیریت ریسک، معامله گران موفق را از کسانی که کل حساب معاملاتی خود را به باد می دهند، جدا می کند. وقتی ریسک خود را به درستی مدیریت می کنید، کنترل میزان سرمایه خود را در یک معامله یا مجموعه ای از معاملات را بدست می آورید. مدیریت ریسک به شما این امکان را می دهد که ریسک خود را محدود کنید حتی اگر بدترین سناریو در بازار اتفاق بیفتد.

به منظور بازدهی سود ثابت، یک معامله گر باید مطمئن شود که در صورتی که اقدام قیمت به نفع او نباشد، می تواند ضرر را نادیده بگیرد. تعیین میزان ریسک در هر معامله به مشخصات شخصی فرد و ضمیر ناخودآگاه معامله گر بستگی دارد، زیرا معامله گران تهاجمی تمایل بیشتری به ریسک دارند در حالی که معامله گران محافظه کار ریسک کمتری را انتخاب می کنند.

همیشه روزهای زیان دهی برای معامله گران وجود خواهد داشت، صرف نظر از اینکه شخص در درک بازارها چقدر خوب باشد، معامله‌گری که بتواند ریسک خود را به خوبی مدیریت کند، در نهایت می‌تواند ضررهای متوالی را با معاملات سود ده خود جبران کند. این را می توان با تمرین  و در نظر گرفتن نسبت ریوارد به ریسک انجام داد. این مفاهیم در جلسات بعدی مورد بحث قرار خواهند گرفت.

مسخره است که مدیریت ریسک، با تمام اهمیتی که دارد اغلب نادیده گرفته ترین جنبه در تجارت است. معامله گران تمایل دارند بیش از حد روی نقاط ورود یا پیش بینی دقیق نحوه رفتار جفت ارزها تمرکز کنند که از در نظر گرفتن مدیریت ریسک غفلت می کنند. در برخی موارد، معامله‌گران می‌توانند در تنظیم تحلیل خود بیش از حد مطمئن باشند که در یک معامله که انجام می دهندبیش از حد ریسک می‌کنند، اما با یک رویداد پیش‌بینی نشده از بازار خارج می‌شوند.

بدون مدیریت ریسک مناسب، تجارت فارکس هیچ تفاوتی با قمار ندارد. این معمولاً شامل  افزایش اهرم یا ریسک بیش از حد است، که فرد مسیر بلندمدت و انگیزه جستجوی سود ثابت را از دست می‌دهد.

به یاد داشته باشید که وقتی نوبت به کشف محتمل ترین سناریو برای اقدام قیمت می رسد، کارهای زیادی می توانید انجام دهید. برای اطمینان از اینکه در بازار زنده می‌مانید تا یک روز دیگر معامله کنید، توجه دقیق‌تر به مدیریت صحیح ریسک بسیار مهم است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید