Your browser does not support JavaScript!
نماشا

درس دهم: مقیاس بندی معاملات

درس دهم: مقیاس بندی معاملات

یک جنبه پیچیده از مدیریت ریسک، پیگیری چندین ورود برای معاملات در جفت ارزهای مختلف است. به هر حال، زمانی که در حال  تنظیمات مختلف با چندین نقطه ورودی هستید، مدیریت ریسک می تواند بسیار دشوار باشد.

با این حال، مقیاس‌پذیری و کاهش حجم معاملات، شیوه‌هایی هستند که اغلب توسط معامله‌گران باتجربه‌تر به کار می‌روند، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد از حرکات قیمت استفاده کنند و هیچ حرکتی را از دست ندهند. که می‌توانند به موقعیت‌های برنده خود اضافه کنند، افزایش مقیاس می‌تواند آن‌ها را قادر سازد که برتری خود را افزایش دهند. در همین حال، کوچک‌سازی می‌تواند باعث کاهش زیان یا کاهش قرار گرفتن در معرض ضرر شود.

به طور خاص، مقیاس‌پذیری اغلب توسط معامله‌گرانی که چندین نقطه بالقوه ورود را شناسایی می‌کنند، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر از ابزار فیبوناچی برای انتخاب یک ورودی در جهت روند استفاده می‌کنید، اما سطوح مختلف با نقاط عطف اصلی یا جزئی مطابقت دارند، می‌توانید به جای اینکه فقط یک قیمت ورود به معامله را انتخاب کنید، در هر سطح سفارش‌های معاملاتی را تنظیم کنید.

چیزی که در مورد این سبک معاملاتی دشوار است این است که شما همچنین باید قوانین مدیریت ریسک خود را قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه و حجم معاملات برای ورود در هر سطح در ذهن داشته باشید. یک راه آسان برای انجام آن این است که به سادگی درصد ریسک خود را بر تعداد سطوح ورودی مورد نظر خود تقسیم کنید.

برخی از معامله گران تصمیم می گیرند در نرخ ورودی با احتمال موفقیت کمتر روی نزدیک ترین ورودی های ممکن، ریسک خود را کم کنند و سپس ریسک بیشتر در ورودی های دورتر تنظیم کنند. همانطور که گفته شد، این بستگی به مشخصات ریسک شما دارد و اینکه آیا می‌توانید این چندین ورودی را در صورت فعال شدن همه آنها را مدیریت کنید یا خیر.

در صورتی که حرکات قیمت بر خلات تحلیل شما پیش می رود، افزایش مقیاس می تواند به نفع شما باشد و اگر قیمت همچنان به حرکات صعودی یا نزولی ادامه دهد، می خواهید به موقعیت خود اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که یک شکست صعودی از یک مثلث متقارن 500 پیپ ادامه خواهد داشت، می‌توانید در اصلاح قیمت هر 100 پیپ به موقعیت خود اضافه کنید در این ریسک معاملات شما با افزایش قیمت باید کاهش یابد. و حجم ورودی خود را بر اساس اندازه حد ضرر آن تنظیم کنید.

با این حال، در طول این دوره، همیشه باید مراقب باشید که هر بار که معامله ایی را اضافه می کنید چه مقدار از حساب شما در معرض خطر است. اگر می‌خواهید از سود خود محافظت کنید و اگر می‌خواهید به سطح اولیه ریسک خود پایبند باشید، فراموش نکنید که به  اندازه حد ضرر خود توجه داشته باشید.

مطمئن شوید که در هر مورد چه مقدار از حساب شما در معرض خطر است. این مهارت مدتی طول می کشد تا توسعه یابد، زیرا می تواند چندین محاسبات را بر اساس حد ضرر  و ورودی های تنظیم شده شما انجام دهد. در عین حال، باید بازده احتمالی ریسک خود را نیز پیگیری کنید تا ببینید آیا ارزش افزودن یا کاهش موقعیت خود را دارد یا خیر.

این جنبه‌ها باید از قبل برنامه‌ریزی شوند، زیرا پیشنهاد می‌شود یک استراتژی دقیق برای سناریوهای بالقوه مختلف داشته باشید. به این ترتیب وقتی بازارها یک حرکت قوی انجام می دهند و اینکه در موقعیتی هستید که می توانید از اقدامات قیمتی ناشی از آن استفاده کنید، غافلگیر نخواهید شد. این شیوه برای معامله گران مبتدی توصیه نمیشود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید