Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جلسه پنج: لوریج یا ضریب اهرم خوب است یا بد؟

جلسه پنج: لوریج یا ضریب اهرم خوب است یا بد؟

یکی از بزرگترین مزیت های معامله در بازار معاملات ارزی، امکان استفاده از ضریب اهرم است. این یک معامله گر را قادر می سازد تا با یک سرمایه کوچک برای انجام معاملات بسیار بزرگتر استفاده کند و به شخص امکان می دهد ریسک سرمایه  را در حداقل نگه دارد و در عین حال بازده سود را به حداکثر برساند.

یککارگزار فارکس که اهرم 50 به 1 را ارائه می دهد می تواند به مشتری اجازه دهد تا اندازه معامله تا 50000 دلار را با سرمایه اولیه 1000 دلار معامله کند. یک کارگزار با اهرم 100:1 می تواند معامله گر با سرمایه 100 دلاری را قادر به معامله 10000 دلار کند.

در حالی که وقتی سناریوهای سود در نظر گرفته می‌شوند، این بسیار جذاب به نظر می‌رسد، به خاطر داشته باشید که اهرم می‌تواند در یک لحظه وقتی ریسک به درستی مدیریت نمی‌شود، حساب شخص را منفجر کند. برای استفاده از اهرم ارائه شده توسط کارگزاران، باید بخشی از حساب خود را به سپرده مارجین اختصاص دهید.

از آنجایی که اهرم می تواند سودهای شما را  بزرگتر کند، می تواند ضرر های شما را نیز افزایش دهد. به همین دلیل است که معامله گران اغلب اهرم را یک شمشیر دولبه یا یک خیابان دو طرفه می نامند. برخی از معامله گران مبتدی اغلب در شروع فعالیت تجاری خود به دلیل اهرم بیش از حد یا درک کامل نحوه مدیریت اهرم یا ریسک از بازار خارج می شوند.

معامله گران بسیاری از ضریب اهرم زخم خورده اند اما دلیل آن چیست؟

دلیل آن روشن است. نکته مهم نوع استفاده از ضریب اهرمی است.

یک معامله گر چطور باید از ضریب اهرم به طرز مناسبی استفاده نماید؟

فرض کنید شما سرمایه 1000 دلاری دارید. شما میتواند در بازاری مثل فارکس فقط با حجم 0.01 لات(1000 دلار) یک معامله باز کنید. برای معامله دوم نیاز به حداقل هزار دلار دیگر دارید. بروکر برای اینکه شما بتوانید معاملات بزرگتر و بیشتری انجام دهید ارزش و اعتبار 1000 دلار را میتواند با ضرایبی افزایش دهد. تفاوت استفاده از ضریب اهرم دقیقا در اینجاست. استفاده از ضرب اهرم برای افزایش حجم معاملات و یا استفاده از ضریب اهرم در جهت افزایش تعداد معاملات.

بیشتر معامله گران برای افزایش حجم معاملات از لوریج یا ضریب اهرم استفاده میکنند. ولی این کار اشتباه است.

مثال بالا را تعمیم میدهم. شما با 1000 دلار سرمایه نیاز دارید تا در سه دارایی معامله انجام دهید. چنانچه شما از ضریب اهرم 1:10 استفاده نمایید. میتوانید با 1000 دلار سرمایه اولیه ده معامله همزمان با حجم 0.01 لات(1000$) انجام دهید. بسیاری دیگر به جای این کار یک معامله با حجم 10000 دلار و یا دو معمله با حجم 5000 دلار انجام میدهند.

برای مشاهده جلسات شش به بعد می بایست در سایت ثبت نام و از پنل اتاق معاملاتی-بخش آموزش-مدیریت ریسک، جلسات بعدی را بصورت رایگان مطالعه بفرمایید

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید