Your browser does not support JavaScript!
نماشا

گزارشات میکس ماه فوریه PMI فرانسه و آلمان...

گزارشات میکس ماه فوریه PMI فرانسه و آلمان...

شاخص بخش خدماتی مدیران خرید فرانسه در ارزیابی مقدماتی ماه فوریه 

عدد واقعی ۵۲.۸?

عدد مورد انتظار ۴۹.۷

عدد گذشته ۴۹.۴

 

 

شاخص بخش تولیدی PMI

عدد واقعی ۴۷.۹?

عدد مورد انتظار ۵۱

عدد قبلی ۵۰.۵

 

موسسه S&P Global:

✅در ارزش اسمی، نتایج نظرسنجی «فلش» PMI در فوریه برای فرانسه مثبت است و نشان می‌دهد که اقتصاد برای اولین بار از اکتبر 2022 در قلمرو رشد قرار گرفته است.

توسط خدمات، بخشی که به دلیل تأثیر منفی تقاضا ناشی از فرسایش درآمدهای واقعی تحت فشار قرار گرفته بود.

✅با این حال، دشوار است که به طور قطعی بگوییم که آیا ما در نقطه عطف قرار داریم و اقتصاد فرانسه اکنون در مسیر بهبود است یا خیر.

 رکود بخش تولید در ماه فوریه تشدید شد و شرایط تقاضا در این بخش به وضوح هنوز شکننده است. سفارشات صادراتی کارخانه‌ها با شدیدترین نرخ از ماه می 2020 کاهش یافت و ارزیابی بدی از شرایط گسترده‌تر اقتصاد جهانی ارائه کرد.

✅احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره نیز وجود دارد و این ربسکی برای تقاضا و فعالیت است. تورم در بخش خدمات سرسخت باقی مانده و نرخ تورم هزینه ورودی و قیمت تولید نزدیک به اوج خود بوده است.

 اینکه چقدر باید توسط سیاستگذاران پولی انجام شود تا این میزان پایین تر بیاید، مشخص نیست، اگرچه مقاومت پایدار در بازار کار نشان می دهد که باید برای از بین بردن داغی از اقتصاد فرانسه اقدامات بیشتری انجام شود.

 

 

شاخص بخش تولیدی مدیران خرید آلمان در ارزیابی مقدماتی ماه فوریه 

عدد واقعی ۴۶.۵?

عدد مورد انتظار ۴۸

عدد گذشته ۴۷.۳

 

شاخص بخش خدماتی مدیران خرید آلمان در ارزیابی ماه فوریه 

عدد واقعی ۵۱.۱?

عدد مورد انتظار ۵۱

عدد گذشته ۵۰.۷

 

موسسه S&P Global:

⭕️نظرسنجی مقدماتی PMI نشان داد که اقتصاد بخش خصوصی آلمان برای اولین بار در هشت ماه گذشته به قلمرو رشد بازگشته است، در کنار تداوم انعطاف پذیری در بازار کار و بهبود جزئی بیشتر در اعتماد تجاری.

⭕️به طور دلگرم کننده، افزایش فعالیت های تجاری بر اساس بخش گسترده بود. با این حال، در حالی که افزایش فعالیت خدمات حداقل تا حدی مرتبط با تقاضا بوده، خروجی بالاتر تولید تقریباً به طور انحصاری متأثر از کاهش قابل توجه تنگناهای زنجیره تامین بود، که صرفاً به تولیدکنندگان کالا اجازه می داد عقب مانده کار را جبران کنند. با توجه به تولید سفارشات جدید که هنوز در محدوده رکود قرار دارند، تولیدکنندگان کالا نسبت به چشم انداز سال پیش رو با احتیاط خوشبین هستند و احتمالاً برای تغییر آن نیاز به احیای تقاضا خواهند داشت.

⭕️کاهش تقاضا در بخش تولید کالا و متعاقب آن کاهش فشارهای زنجیره تامین باعث کاهش هزینه های ورودی کارخانه شده است. با این حال، مانند همتایان خود در بخش خدمات که بار دیگر بر تقاضای دستمزدهای شدید تاکید کردند، تولیدکنندگان همچنان به افزایش قیمت‌های تولید خود با نرخی قوی در ماه فوریه ادامه دادند که نشان‌دهنده این است که فشارهای تورمی خالص همچنان بالا هستند. با این حال، نرخ افزایش متوسط قیمت‌های کالاها و خدمات به کاهش خود ادامه داد و به پایین‌ترین حد خود از می 2021 رسید.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید