Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 9جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 9جون 2023 رویترز

اعداد تورم چین امروز صبح پرچم های قرمز بیشتری را برای سنتیمنت بازار برافراشتند. پس از داده‌های ناامیدکننده تجاری، کاهش بیش از حد انتظار شاخص PPI، پکن را نگران خواهد کرد. در اروپا، نظرات بانک مرکزی اروپا و اعداد تولید صنعتی از ایتالیا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، صبح جمعه آرامی است. با این حال، اقتصاد چین در کانون توجه قرار داشت. داده‌های ناامیدکننده تجارت، امید به محرک‌های تازه برای حمایت از اقتصاد رو به زوال را افزایش داد. ارقام تورم چین بیشتر بر تمایل حرکات بازار به سمت محرک تأثیر خواهد گذاشت.

ارقام تورم عمده فروشی در ماه آوریل نشان دهنده تقاضای ضعیف بود، به طوری که شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به سال گذشته 3.6 درصد کاهش یافت. به طور قابل توجهی، اعداد و ارقام زنگ رکود را به صدا درآوردند و حساسیت بازار را نسبت به گزارش امروز افزایش دادند.

 

china-inflation-cpi.png

نرخ تورم سالانه از 0.1% به 0.2% در ماه می در مقابل 0.4% پیش بینی شده افزایش یافت. تورم ملایم باقی ماند و قیمت مصرف کننده 0.2 درصد کاهش یافت. در ماه آوریل، قیمت مصرف کننده 0.1٪ کاهش یافت.

با این حال، شاخص قیمت تولیدکننده علاقه بیشتری به خود جلب کرد و 4.6 درصد نسبت به سال گذشته در مقابل 3.6 درصد در آوریل کاهش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت تولیدکننده با کاهش کمتری 2.8 درصدی مواجه شود.

 

china-producer-prices-change.png

دلار استرالیا (چین شریک شماره یک استرالیا است) در واکنش به داده های امروز چین در برابر ارزهای دیگر نزول کرده است. این در حالی است که بانک مرکزی استرالیا به تازگی نرخ های بهره خود را بطور غافلگیر کننده ایی افزایش داد. 

 

وضعیت دلار استرالیا.png

هیچ شاخص اقتصادی از ژاپن وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند. فقدان آمار سرمایه گذاران را مجبور به هضم اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ژاپن و ارقام ادعاهای بیکاری  از ایالات متحده کرد که ممکن است شکاف واگرایی سیاست پولی را به نفع ین کاهش داده باشد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این یک جلسه جمعه نسبتاً آرام برای ناحیه یورو است. ارقام تولید صنعتی ایتالیا در ماه آوریل امروز صبح مورد توجه قرار خواهد گرفت. به دنبال اعداد ضعیف تر از حد انتظار از آلمان، کاهش غیرمنتظره تولید اشتهای خریداران را آزمایش می کند.

در حالی که یورو دلار روز پنجشنبه در واکنش به اعداد ادعاهای بیکاری در ایالات متحده به قلمرو صعودی حرکت کرد، شکاف هایی در اقتصاد منطقه یورو شروع به ظهور کرده است. یک بانک مرکزی اروپای هاوکیش در حال افزایش خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو است که احتمالاً در کوتاه مدت صعود یورو را محدود می کند. 

با توجه به اقتصاد ایتالیا، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی را در طول جلسه تحت نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گیندوس و آندره آ انریا در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارند. نظرات داویش تاثیر بیشتری بر نزول EUR/USD خواهد داشت.

 

جفت ارز یورو دلار.png
حرکتن یورو دلار در نمودار روزانه 

 

 

تقویم اقتصادی ایالات متحده

این یک جلسه آرام دیگر در ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده وجود ندارد که احساسات سرمایه گذاران را به سمت اقتصاد ایالات متحده و سیاست های پولی فدرال رزرو سوق دهد.

در روز پنجشنبه، افزایش بیش از حد انتظار در مطالبات بیکاری ایالات متحده، دلار آمریکا را برای اولین بار از 24 مه به 1.0787 دلار رساند. فعالیت نرم تر بخش خدمات ایالات متحده، اثرات مانورهای سیاست فدرال رزرو برای مهار تورم را منعکس کرد.

 

دلار امریکا.png
حرکات شاخص دلار در قلمرو نزولی

 

 

آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده و ادعاهای بیکاری روز پنجشنبه اولین شکاف ها را در بازار کار ایالات متحده نشان داد که می تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا مسیر نرخ بهره کمتر تهاجمی را برای رساندن تورم به هدف تعیین کند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره در جون از 31.8 درصد به ۲۷.۵ درصد در پاسخ به اعداد مطالبات بیکاری کاهش یافت. با این حال، بازارها در مورد تصمیم سیاست جون انتظار توقف در سایات های پولی را دارد.

 

فدرال رزرو.png

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید