Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص راسل ۲۰۰۰

شاخص راسل ۲۰۰۰

شاخص راسل ۲۰۰۰ به شاخصی در بازار سهام اشاره دارد که عملکرد ۲۰۰۰ شرکت کوچکتر موجود در شاخص راسل ۳۰۰۰ را اندازه گیری می کند. راسل ۲۰۰۰ توسط FTSE Russell مدیریت می شود و به دلیل تمرکز آن بر شرکت های کوچکتر که بر بازار ایالات متحده تمرکز می کنند، به طور گسترده ای به عنوان پیشروی اقتصاد ایالات متحده در نظر گرفته می شود.


کلمات کلیدی

  • شاخص راسل ۲۰۰۰ یک شاخص بازار است که از ۲۰۰۰ شرکت با سرمایه کوچک تشکیل شده است.
  • این شاخص در سال 1984 توسط شرکت فرانک راسل راه اندازی شد و اکنون توسط FTSE Russell مدیریت می شود.
  • این شاخص اغلب به عنوان معیاری برای اندازه گیری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری کوچک استفاده می شود.
  • بسیاری از سرمایه گذاران وسعت آن را به عنوان برتری نسبت به شاخص های کوچک تر سهام های با سرمایه کوچک می دانند.
  • سرمایه گذاران می توانند بازدهی شاخص راسل ۲۰۰۰ را با سرمایه گذاری در آینده شاخص، صندوق سرمایه گذاری مشترک مبتنی بر شاخص یا ETF تکرار کنند.

آشنایی با شاخص Russell 2000

شاخص راسل ۲۰۰۰ در سال 1984 توسط شرکت فرانک راسل راه اندازی شد. اکنون توسط FTSE Russell، که یکی از شرکت های تابعه گروه بورس لندن (LSE) است، مدیریت می شود. این شاخص از ۲۰۰۰ شرکت با سرمایه کوچک تشکیل شده است.

راسل ۲۰۰۰ پرمصرف ترین معیار عملکرد کلی سهام با سرمایه کوچک تا متوسط است. تقریباً ۱۰٪ از کل ارزش بازار راسل ۳۰۰۰ را نشان می دهد.

این شاخص از دو سوم  شاخص راسل ۳۰۰۰ تشکیل شده است. شاخص بزرگتر منعکس کننده حرکت تقریباً ۹۸٪ از کل سهام ایالات متحده است که به صورت عمومی معامله می شوند.

سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک از شاخص راسل ۲۰۰۰ حمایت می‌کنند، زیرا نشان‌دهنده فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده توسط کل بازار است نه فرصت‌های ارائه شده توسط شاخص‌های محدودتر، که ممکن است حاوی سوگیری یا ریسک‌های خاص سهام باشد که می‌تواند عملکرد مدیر صندوق را مخدوش کند. جای تعجب نیست که بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های قابل معامله در مبادله (ETF) به راسل ۲۰۰۰ وابسته  هستند.

ملاحظات خاص

در ۳۱ ژوئیه 2021، میانگین ارزش یک شرکت در راسل 2000، ۳.۲۷ میلیارد دلار بود. میانگین ارزش بازار ۱.۱۹ میلیارد دلار بود. راسل ۲۰۰۰ برای اولین بار در ۲۰ می 2013 بالاتر از سطح ۱۰۰۰ معامله شد.

 سرمایه گذاران می توانند از معاملات آتی شاخص یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک مبتنی بر شاخص استفاده کنند که راسل ۲۰۰۰ را دنبال می کنند. محبوب ترین گزینه ETF است. بیشترین معامله در بین ETFها، شاخص ETF راسل 2000 iShares (IWM) است.

 

شاخص Russell 2000 در مقابل سایر شاخص های بازار

بر خلاف میانگین صنعتی داوجونز (DJIA)، شاخص Russell 2000 بر اساس ارزش سهام موجود است. این بدان معنی است که آخرین قیمت فروش سهام عضو و همچنین تعداد سهامی که واقعاً قابل معامله هستند (به جای کل ارزش بازار شرکت) بر شاخص تأثیر می گذارد.

جایگزین های دیگر Russell 2000 عملکرد شرکت هایی با ویژگی های خاص را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، شاخص رشد راسل ۲۰۰۰ عملکرد شرکت های راسل ۲۰۰۰ با نسبت قیمت به ارزش بالاتر و ارزش های رشد پیش بینی شده بالاتر را اندازه گیری می کند. شاخص ارزش راسل ۲۰۰۰ عملکرد شرکت‌های راسل ۲۰۰۰ را با نسبت قیمت پایین‌تر و مقادیر رشد پیش‌بینی‌شده پایین‌تر اندازه‌گیری می‌کند.

تفاوت بزرگ دیگر راسل ۲۰۰۰ با سایر شاخص‌های اصلی این است که سهام با سرمایه کوچک را دنبال می‌کند. از سوی دیگر، S&P 500 و شاخص داو جونز، سهام با سرمایه کلان را دنبال می کنند.

Russell 2000 چگونه کار می کند؟

راسل ۲۰۰۰ شاخصی از ۲۰۰۰ شرکت با سرمایه کوچک است که برای اولین بار در سال 1984 راه اندازی شد. این شاخص به طور گسترده به عنوان معیاری برای سهام با سرمایه کوچک ایالات متحده استفاده می شود. این شاخص از ۲۰۰۰ از کوچکترین شرکت در راسل ۳۰۰۰ تشکیل شده است که خود تقریباً ۹۸ درصد از سهام معامله شده عمومی در ایالات متحده را پوشش می دهد.

چرا بازسازی سالانه راسل ۲۰۰۰ مهم است؟

در ماه می و ژوئن هر سال، راسل ۲۰۰۰ تغییراتی را در شاخص سهام کوچک اعلام می کند.

از آنجایی که مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سرمایه‌گذاران فردی از نزدیک دنبال می‌شوند، گمانه‌زنی درباره اینکه کدام شرکت‌ها اضافه می‌شوند می‌تواند باعث نوسان در تقاضای کوتاه‌مدت شود.

زیرشاخص های Small-Cap راسل ۲۰۰۰ چیست؟

تعدادی زیرشاخص در راسل ۲۰۰۰ وجود دارد. شاخص ارزش راسل ۲۰۰۰ عملکرد شرکت‌هایی با نسبت قیمت پایین‌تر را دنبال می‌کند که قیمت بازار شرکت را نسبت به ترازنامه آن نشان می‌دهد. شاخص رشد راسل ۲۰۰۰ زیرمجموعه‌ای از شرکت‌هایی است که نسبت قیمت به ارزش بالاتری دارند، یا شرکت‌هایی که انتظار می‌رود در آینده ارزش‌های رشد بالاتری داشته باشند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید