Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 29 جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 29 جون 2023 رویترز

پس از تورم پایین تر از حد انتظار در آمریکا، فروش خرده فروشی بیش از حد انتظار افزایش یافت.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغ تری در تقویم اقتصادی آسیا بود. خرده فروشی و اعداد اطمینان تجاری برای ژاپن و نیوزلند در اوایل مورد توجه قرار گرفت. با این حال، ارقام خرده فروشی برای استرالیا امروز صبح قابل توجه تر بود.

ارقام خرده فروشی استرالیا در ماه مه 0.7 درصد در مقابل افزایش 0.1 درصدی پیش بینی شده افزایش یافت. در ماه آوریل، خرده فروشی متوقف شد.

مدیر آمار خرده فروشی در ABS بن دوربر گفت:

 

این افزایش اخیر نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری در مخارج با مصرف‌کنندگانی است که از فعالیت‌های تبلیغاتی و رویدادهای فروش بزرگ‌تر از معمول در ماه می بهره می‌برند.»

 

افزایش بیش از حد انتظار در خرده‌فروشی معمولاً در را برای حرکت‌های بیشتر رزرو بانک استرالیا برای محدود کردن هزینه‌ها و مهار تورم باز می‌کند. با این حال، ارقام تورم استرالیا از روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که ارقام خرده‌فروشی امروز تأثیر محدودی بر تمایل به سیاست پولی RBA خواهد داشت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای منطقه یورو روز شلوغی در پیش است. بولتن اقتصادی ECB امروز صبح مورد توجه بسیاری قرار خواهد گرفت. با متعهد شدن بانک مرکزی اروپا به رساندن تورم به هدف، تمایل بانک مرکزی اروپا نسبت به تورم و چشم انداز اقتصادی، سطوح قیمت را تغییر می دهد.

با این حال، اعداد تورم آلمان در ماه ژوئن احتمالاً تأثیر بیشتری خواهند داشت. تورم ثابت از موضع هاوکیش بانک مرکزی اروپا برای رساندن تورم به هدف حمایت می کند. اقتصاددانان نرخ تورم سالانه آلمان را از 6.1 درصد به 6.3 درصد پیش بینی می کنند.

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید صحبت های بانک مرکزی اروپا را در طول روز زیر نظر داشته باشند. الیزابت مک کال، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارد. احساسات ژولایی یا نیات سیاست هاوکیش سپتامبر باید در نظر گرفته شود.

سرمارتینس کازاکس، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، گفت که بازارها در کاهش نرخ‌ها خیلی زود و با سرعتی بسیار سریع قیمت‌گذاری می‌کنند و افزود که سال آینده برای کاهش نرخ‌ها خیلی زود است.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی است. یک تقویم اقتصادی آرام باعث می شود تا نظرات بانک مرکزی جهت نوسانات قیمت را تغییر دهند.

 امروزه هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث می شود پوند به دلار در اختیار احساسات بازار نسبت به برنامه های سیاست پولی بانک مرکزی انگلستان و احساسات ریسک بازار قرار گیرد.

با توجه به هیچ شاخص اقتصادی تا گزارش تولید ناخالص داخلی در روز جمعه، بازارها باید نظرات اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس و هاو پیل، اقتصاددان ارشد را از چهارشنبه بیشتر هضم کنند.

بیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلستان، در سخنرانی در مجمع بانک مرکزی ECB، این را در مورد افزایش غیرمنتظره نیم واحدی نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بیان کرد.

 

داده‌های انباشته – هم در مورد بازار کار و هم در مورد انتشار تورمی که داشتیم، که نشانه‌های واضحی از تداوم را به ما نشان می‌داد – باعث شد به این نتیجه برسیم که باید واقعاً آرام حرکتی قوی داشته باشیم.

 

بیلی همچنین اظهار داشت که از افزایش نیم واحدی نرخ بهره نسبت به دو افزایش 0.25 واحدی حمایت می‌کند، که نشان‌دهنده توقف در سیاست های انقباضی BoE است.

سیلوانا تنریرو، عضو کمیته سیاست پولی امروز در تقویم سخنرانی می کند. تنریرو پس از رای دادن به توقف در این ماه، باید از افزایش نرخ برای جابجایی قیمت حمایت کند. صحبت های BoE در مورد افزایش نرخ بهره پس از تابستان BoE می تواند باعث تحریک شود.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به جلسه ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی برای فصل چهارم و مدعیان اولیه بیکاری نیاز به بررسی دارند. پس از اظهارات تهاجمی پاول رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه، احساسات نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو همچنان هاوکیش باقی ماند. مدعیان بیمه بیکاری و تجدید نظر رو به بالا در برآورد تولید ناخالص داخلی از پیش بینی افزایش دو نرخی پاول، از دلار امریکا حمایت می کند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در جولای به ۸۱.۸ درصد در مقابل ۷۶.۹ درصد در روز سه شنبه رسید. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در سپتامبر به 16.4 درصد رسید، از 15.4 درصد در روز سه شنبه.

 

نرخ بهره جولای.png

 

 

 

قبل از جلسه ایالات متحده، پاول، رئیس فدرال رزرو، دوباره سخنرانی خواهد کرد. 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید