Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 13 سپتامبر 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 13 سپتامبر 2023 رویترز

حرکت جفت ارز پوند/ دلارامریکا منعکس کننده لرزش های اقتصادی گسترده تر است زیرا گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا با داده های هزینه مصرف کننده CPI ایالات متحده مطابقت دارد. در اروپا در میان زمزمه های تعدیل تورم در سال 2024، عدم قطعیت سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و نرخ های تورم ایالات متحده در هم تنیده شده اند.

تقومی اقتصادی انگلستان

شاخص های اقتصادی اخیر چشم انداز رکود اقتصادی بریتانیا را افزایش داده است. بخش خدمات در ماه آگوست با کاهش 1.2 درصدی خرده فروشی در ماه جولای رو به رو شد.

شرایط بازار کار بریتانیا نیز در ماه جولای بدتر شد و افزایش نرخ بیکاری در بریتانیا حاکی از کاهش احتمالی رشد دستمزدها بود. رشد ملایم‌تر دستمزدها منجر به کاهش هزینه‌ها، ضعیف‌تر شدن فعالیت‌های بخش خدمات و کاهش فشارهای تورمی ناشی از تقاضا می‌شود.

بخش خدمات انگلستان، حدود 80 درصد از تولید ناخالص داخلی و اشتغال بریتانیا را تشکیل می دهد.

اقتصاد بریتانیا در جولای 2023 نسبت به ماه قبل 0.5 درصد ضعیف شد که رشد 0.5 درصدی در ژوئن را معکوس کرد و بدتر از پیش‌بینی‌های بازار مبنی بر کاهش 0.2 درصدی بود. بخش خدمات 0.5% (در مقابل 0.2%) از دست داد و عامل اصلی انقباض بود. تولید خدمات مصرف کننده رشدی نشان نداد (در مقابل 0.5٪)، تولید 0.7٪ (در مقابل 1.8٪) و بخش ساخت و ساز 0.5٪ (در مقابل 1.6٪) کاهش یافت. با در نظر گرفتن سه ماه منتهی به جولای، تولید ناخالص داخلی 0.2 درصد افزایش یافته است. 

 

united-kingdom-monthly-gdp-mom.png

روند شاخص های اقتصادی نشان می دهد که محیط اقتصاد کلان بریتانیا می تواند بیشتر تضعیف شود. پوند در واکنش به این داده سقوط کرد.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

تولید صنعتی منطقه یورو به سرمایه گذاران دیدگاه بیشتری از وضعیت اقتصاد منطقه یورو می دهد. اقتصاددانان کاهش 0.7 درصدی تولید در ماه جولای را در مقایسه با افزایش 0.5 درصدی در ژوئن پیش بینی کردند.

ما انتظار داریم حساسیت نسبت به اعداد بخش تولید افزایش یابد. در حالی که بخش تولید کمتر از 20 درصد از اقتصاد منطقه یورو را به خود اختصاص داده است، ادامه بدتر شدن شرایط این بخش می تواند برای اقتصاد منطقه یورو بد باشد.

احساسات اقتصادی منطقه یورو در ماه سپتامبر فراتر از انتظارات بدتر شد و شاخص ZEW از 5.5- به 8.9- کاهش یافت.  اوضاع رو به وخامت اقتصاد منطقه یورو می تواند مصرف و تورم تقاضا محور را کاهش دهد و به طور بالقوه فوریت بانک مرکزی اروپا برای رسیدگی به تورم پایدار را کاهش دهد.

علیرغم پس‌زمینه تاریک اقتصاد کلان، شایعات مربوط به تجدیدنظر در پیش‌بینی‌های تورم در سال 2024 باعث عدم اطمینان بیشتر در سیاست بانک مرکزی اروپا خواهد شد. عدم قطعیت نسبت به تصمیم نرخ بهره روز پنجشنبه احتمالا حساسیت سرمایه گذاران را به تقویم اقتصادی افزایش خواهد داد.

تقویم اقتصادی نیویورک

گزارش CPI ایالات متحده، میتواند بازار را جهت دهی کند. سرمایه گذاران بر روی تورم خالص ملایم تر حساب می کنند تا به فدرال رزرو اجازه دهند به چرخه انقباض سیاست پولی خود پایان دهد.

با این حال، تورم اصلی داغتر از حد انتظار می‌تواند انتظارات را برای افزایش نهایی نرخ بهره فدرال رزرو تقویت کند. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که نرخ تورم اصلی آمریکا در ماه اوت از 4.7 درصد به 4.3 درصد کاهش یابد. در مقابل، اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم آمریکا از 3.2 درصد به 3.6 درصد افزایش یابد. با توجه به تورم اصلی به عنوان نقطه کانونی، ما انتظار داریم حساسیت به اعداد افزایش یابد.

افزایش تورم فدرال رزرو را وادار می کند تا نرخ های بهره را برای کاهش هزینه ها و کاهش تورم ناشی از تقاضا افزایش دهد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید