Your browser does not support JavaScript!
نماشا

با وجود افزایش بازدهی، سهام ایالات متحده با NASDAQ به طرز شگفت انگیزی بالاتر رفت

با وجود افزایش بازدهی، سهام ایالات متحده با NASDAQ به طرز شگفت انگیزی بالاتر رفت

شاخص NASDAQ Composite در طول جلسه روز سه‌شنبه با مشکلاتی مواجه شد که احتمالاً با افزایش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده محدود شده است.
در حالی که سرمایه گذاران تاثیر آخرین داده های قیمت مصرف کننده ایالات متحده را بر سیاست نرخ بهره فدرال رزرو در طول جلسه ارزیابی کردند، شاخص های عمده سهام ایالات متحده روز سه شنبه در یک تجارت پرنوسان به پایان رسیدند.

حرکت قیمت بطور متلاطم اساساً منعکس کننده گزارش قیمت مصرف کننده ایالات متحده بود که نشان دهنده افزایش CPI در ژانویه بود، اما کاهش نرخ سالانه را نشان داد. در پایان جلسه، تنها چیزی که می‌توانیم نتیجه بگیریم این بود که تورم همچنان بالاست، اما در عین حال کند می‌شود.
به نظر می‌رسد بازار به این نتیجه رسیده است که داده‌های ژانویه چیزی برای تغییر انتظارات در مورد مسیر رو به جلو فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره ارائه نکرده است. این به احتمال زیاد به این معنی است که سرمایه گذاران در دو افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو در ماه مارس و ژوئن قیمت گذاری می کنند و نرخ پایانه بانک مرکزی در ماه جولای به حدود 5.26 درصد می رسد.

 

نرخ ترمینال فدرال رزرو.png

 

با این حال، سرمایه‌گذاران باید انتظار داشته باشند که معاملات متلاطم ادامه داشته باشد، زیرا آنها بیشتر به داده‌های اقتصادی جدید و سخنرانان فدرال رزرو برای هدایت قیمت آنها وابسته می‌شوند.

سود محدود شده با افزایش بازده خزانه

بازار سهام در طول جلسه روز سه‌شنبه با مشکلاتی مواجه شد که احتمالاً با افزایش بازدهی خزانه‌داری آمریکا محدود شده است.

 

نرخ بازدهی و سهام.png

با توجه به اینکه سرمایه گذاران آخرین گزارش شاخص قیمت مصرف کننده را بررسی کردند و مسیر انقباض فدرال رزرو را ارزیابی کردند، بازدهی 10 ساله و 2 ساله خزانه داری افزایش یافت. اما بزرگترین شگفتی افزایش بازدهی 6 ماهه خزانه داری بود که به 5.022 درصد رسید، سطحی که از ژوئیه 2007 در سطح یا بالاتر از آن بسته نشده است.

سخنرانان فدرال به نگرانی سرمایه گذاران می افزاید

در حالی که بیشتر تمرکز بر داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده در ژانویه در ایالات متحده بود، برخی از سرمایه‌گذاران نگاه روبه جلو دارند . آنها احتمالاً توسط اظهارات تهاجمی توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، تصمیم گیری خواهند کرد.

لوگان در سخنرانی خود در دانشگاه Prairie View A&M در نزدیکی هیوستون، تگزاس گفت که با وجود یک بازار کار "فوق العاده قوی" که دستمزدها را بالا می برد و تورم را بالا نگه می دارد، فدرال رزرو هنوز نباید نقطه توقف نرخ ها را قفل کند.

اگر چنین مسیری برای پاسخ به تغییرات چشم‌انداز اقتصادی یا خنثی‌سازی هرگونه کاهش نامطلوب شرایط ضروری باشد، باید آماده ادامه افزایش نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی باشیم.»

چشم انداز کوتاه مدت

با نگاهی به تقویم اقتصادی امروز، سرمایه گذاران از نزدیک داده های خرده فروشی ژانویه را در روز چهارشنبه برای نکاتی در مورد هزینه های مصرف کننده در میان نگرانی از رکود اقتصادی مشاهده خواهند کرد.

انتظار می‌رود داده‌های اصلی خرده‌فروشی افزایش ماهانه 0.9% را نشان دهد، بهتر از گزارش قبلی -1.1% در دسامبر. انتظار می رود فروش خرده فروشی ماه به ماه 1.9٪ باشد.

انتظار می رود شاخص تولید امپایر استیت از 32.9- به 18.2- بهبود یابد.

سرمایه‌گذاران بازار سهام احتمالاً واکنش شدیدی به داده‌های خرده‌فروشی نشان می‌دهند، زیرا مصرف‌کننده نیروی محرکه اقتصاد است. داده های ضعیف می تواند به این معنی باشد که اقتصاد در مسیر رکود قرار دارد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (4)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید