Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص های اروپایی تحت تاثیر سنتیمنت PMI چین قرار دارند یا تصمیمات بانک های مرکزی!

شاخص های اروپایی تحت تاثیر سنتیمنت PMI چین قرار دارند یا تصمیمات بانک های مرکزی!

پس از نشست متلاطم روز چهارشنبه، DAX ممکن است امروز با فشارهای فزاینده‌ای مواجه شود و تورم منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در کانون توجه قرار گیرند.

شروع متفاوت در ماه مارس برای بزرگان اروپایی در روز چهارشنبه رقم خورد. شاخص FTSE 100 0.49% افزایش یافت در حالی که CAC و DAX به ترتیب 0.39% و 0.46% نزول داشتند.

با پاسخ سرمایه گذاران به اعداد PMI بخش خصوصی از چین، داده های اقتصادی منطقه یورو و بریتانیا در جایگاه دوم قرار گرفتند. شاخص PMI بسیار مهم Caixin Manufacturing در ماه فوریه از 49.2 به 51.6 جهش کرد. اقتصاددانان افزایش کمتری را به 50.2 پیش بینی کردند. به طور قابل توجهی، بخش تولید چین برای اولین بار از جولای 2022 گسترش یافت.

 

داد های چین.jpg

با این حال، DAX و CAC در اواخر جلسه اروپا معکوس شدند. ترس فدرال رزرو در طول جلسه ایالات متحده، با شاخص های اقتصادی و صحبت های فدرال رزرو بر دارایی های پرخطرتر، دوباره ظاهر شد.

در ماه فوریه، PMI تولید ISM ایالات متحده به بازتاب ضعف بخش در اواسط سه ماهه اول ادامه داد. با این حال، مولفه های فرعی گزارش به افزایش فشار تورمی اشاره کردند که بر دارایی‌های پرریسک‌تر تأثیر گذاشت.

 

شاخص دکس المان.jpg

 

اظهار نظر هاوکیش فدرال رزرو همچنین به ترس از فدرال رزرو هاوکیش دامن زد، به طوری که نیل کشکاری احتمال افزایش نیم درصد نرخ بهره در ماه مارس را افزایش داد

شاخص NASDAQ Composite و S&P 500 به آمار و نظرات کشکاری پاسخ دادند و به ترتیب 0.86 و 0.47 درصد کاهش یافتند. داو از قرمز اجتناب کرد و 0.02 درصد افزایش یافت.

 

سهام.png

 

علیرغم تمرکز بر فدرال رزرو، اظهار نظر بیلی، رئیس بانک مرکزیانگلستان و اعداد PMI تولیدی چین، FTSE 100 را با یک جلسه صعودی همراه کردند.

آمار داده های اقتصادی

بخش خصوصی روز چهارشنبه با تمرکز بر تولید اعداد PMI از کشورهای عضو منطقه یورو، منطقه یورو و بریتانیا در کانون توجه قرار گرفت.

از منطقه یورو، اعداد PMI مختلط بودند. با این حال، یونان، ایتالیا و اسپانیا شاهد بهبود چشمگیری در تولید بودند تا اعداد ضعیف فرانسه و آلمان را جبران کنند. شاخص PMI تولیدی منطقه یورو از 48.8 به 48.5 سقوط کرد، بدون تغییر از 48.5 اولیه.

در مقابل، بخش خصوصی بریتانیا ممکن است در ماه فوریه به یک گوشه تبدیل شده باشد. PMI تولیدی انگلستان از 49.2 اولیه به 49.3 افزایش یافت.

از آمریکا

در ماه فوریه، PMI تولید ISM از 47.4 به 47.7 افزایش یافت، در حالی که شاخص قیمت تولید ISM از 44.5 به 51.3 در مقابل 45.1 پیش بینی شده جهش کرد.

محرک های بازار

برای DAX: برای بخش خودرو روزی متفاوت بود. فولکس واگن 0.51 درصد سقوط کرد. با این حال، کانتیننتال و بی‌ام‌و به ترتیب 1.63 و 1.41 درصد رشد کردند و دایملر 0.94 درصد رشد کرد.

روز نزولی برای بانک ها بود. دویچه بانک و کامرزبانک به ترتیب 1.76 درصد و 2.26 درصد کاهش داشتند.

از سوی CAC، روز نزولی برای بانک ها نیز بود. BNP Paribas 4.16 درصد کاهش یافت و Credit Agricole و Soc Gen به ترتیب با 1.49 درصد و 2.78 درصد زیان روز را به پایان رساندند.

اخبار مربوط به برنامه ریزی بلژیک برای فروش سهام خود در BNP سنگین شد. طبق گزارش ها، SFPI-FPIM متعلق به دولت، قصد دارد 2.3 میلیارد دلار از سهام خود را بفروشد که بر سهام بانک ها تأثیر می گذارد.

بخش خودرو فرانسه جلسه متفاوتی داشت. Stellantis NV 3.03 درصد افزایش یافت در حالی که رنو 1.21 درصد سقوط کرد.

ایرفرانس-کی ال ام 1.30 درصد رشد کرد در حالی که ایرباس اس ای 1.37 درصد سقوط کرد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

رویدادهای پیش رو

در تقویم اقتصادی اروپا روز شلوغی در پیش است. تورم اولیه منطقه یورو و اعداد بیکاری منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم که اعداد تورم منطقه یورو تاثیر بیشتری داشته باشند. گزارش CPI داغتر از حد انتظار، DAX و CAC را قبل از جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا تحت فشار قرار می دهد.

برای FTSE 100، بانک انگلستان در صندلی هدایت قیمت خواهد بود و اقتصاددان ارشد Huw Pill در مورد چشم انداز اقتصادی صحبت می کند. صحبت های Hawkish می تواند با تاثیر بر قیمت FTSE 100 باعث افزایش GBP شود.

از ایالات متحده، بازار کار با ادعاهای اولیه بیکاری، هزینه های نیروی کار واحد و بهره وری غیرکشاورزی در کانون توجه قرار خواهد گرفت. ما انتظار داریم کاهش مجدد ادعاهای اولیه بیکاری توجه بازار را به فدرال رزرو و چشم انداز یک مسیر نرخ بهره تهاجمی تر برای تحت کنترل درآوردن تورم معطوف کند.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید