Your browser does not support JavaScript!
نماشا

حرکات رالی در سهام وال استریت پیش از انتشار داده های تورمی متوقف شد.

حرکات رالی در سهام وال استریت پیش از انتشار داده های تورمی متوقف شد.

سهام ایالات متحده در محدوده رنج معامله میشود، بانک های منطقه ای به ثبات رسیدند. قرائت تورم برای تعیین اثربخشی چرخه انقباض فدرال رزرو بسیار مهم است.

 

بررسی اجمالی بازار سهام ایالات متحده

روز دوشنبه، پس از یک رالی قوی در جلسه قبل، سهام ایالات متحده نفسی گرفت. با توجه سرمایه گذاران به یک قرائت مهم تورم که برای اواخر هفته برنامه ریزی شده است. سهام با حرکت بی جهت دست و پنجه نرم کردند و سرمایه گذاران را به دلیل درآمدهای ضعیف از تایسون فودز و کاتالنت، بی رغبت کرد. بازگشت زودگذر در بانک های منطقه ای بر عدم اطمینان افزود.

 

شاخص اس اند پی.png

 

سرمایه گذاران منتظر اخبار مثبت هستند

این عدم اطمینان به دنبال افزایش روز جمعه است، زمانی که داده های شغلی مثبت در ایالات متحده حاکی از یک بازار کار قوی بود. سرمایه گذاران برای حفظ نوسانات صعودی در بازار به اخبار مثبت بیشتری نیاز دارند. این امر سیر صعودی بازار را در جلسات بعدی تضمین می کند.

سهام بانک های منطقه ای تثبیت می شود

شاخص بانکداری منطقه ای KBW در روز جمعه عملکرد قوی داشت. با این حال، بازنشستگی سهام وام دهندگان منطقه‌ای در اواسط روز با رکود مواجه شد. سودهای PacWest Bancorp با وجود افزایش حدود 30 درصدی در اوایل جلسه کاهش یافت. این امر با کاهش سود سه ماهه بانک برای تقویت سرمایه خود تقویت شد.

هفته گذشته، نگرانی ها در مورد سقوط First Republic Bank به وجود آمد که منجر به زیان قابل توجهی در سهام بانک های منطقه ای شد. با این حال، روز جاری نشانه‌هایی از ثبات در سهام بانک‌های بازار متوسط را نشان داد و سرمایه‌گذاران متوجه شدند که قیمت‌ها با عوامل بنیادی همسو نیستند. در نتیجه، معامله گران با این فرض کار می کنند که ثبات در سهام بانک های بازار متوسط در حال ظهور است.

 

Zscalerشاخص.png


سهام Zscaler Inc به دنبال افزایش پیش بینی سالانه آن برای شرکت امنیت ابری افزایش یافت. در همین حال، Catalent Inc، سازنده داروی قراردادی، شاهد کاهش درآمد و سود اصلی برای سال 2023 بود که منجر به کاهش قیمت سهام آن شد. تایسون فودز نیز به دلیل زیان غیرمنتظره سه ماهه دوم و کاهش پیش بینی درآمد سالانه خود، کاهش قیمت سهام خود را تجربه کرد. در یک نکته مثبت، سهام کلاس B شرکت برکشایر هاتاوی پس از اعلام سود سه ماهه اول 35.5 میلیارد دلاری که عمدتاً به سود سهام اپل نسبت داده می شود، افزایش یافت.

انتشار داده تورم برای بازار مهم خواهد بود

تمرکز این هفته بر انتشار تورم وزارت کار در روز چهارشنبه خواهد بود و انتظار می رود که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای آوریل 0.4 درصد افزایش یابد، پس از افزایش 0.1 درصدی در ماه مارس. علاوه بر این، این هفته داده‌هایی در مورد قیمت‌های تولیدکننده، ادعاهای هفتگی بیکاری و احساسات مصرف‌کننده ارائه خواهد کرد.

این ارقام برای تعیین اینکه آیا افزایش ۲۵ واحد پایه اخیر فدرال رزرو، به عنوان بخشی از چرخه انقباض تهاجمی آن، در مهار تورم و از بین بردن ترس از رکود تورمی موثر است یا خیر، بسیار مهم خواهد بود.

با این حال، تصویر بزرگتر نشان می دهد که تورم در سطوح بالا باقی خواهد ماند و رکود ممکن است قریب الوقوع باشد. اگرچه ماهیت این رکود نامشخص است، اما تا زمانی که شواهدی برای مخالفت با این نظریه وجود نداشته باشد، بازار احتمالاً محدود به محدوده باقی خواهد ماند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید