Your browser does not support JavaScript!
نماشا

انتشار هوش مصنوعی Alphabet و سهام فناوری با ارزش بالا، NASDAQ را تقویت کرد.

انتشار هوش مصنوعی Alphabet و سهام فناوری با ارزش بالا، NASDAQ را تقویت کرد.

روز چهارشنبه، NASDAQ به بالاترین حد خود در بیش از هشت ماه گذشته رسید. این حرکت با افزایش کمتر از حد انتظار در تورم آوریل تقویت شد. و آخرین عرضه هوش مصنوعی Alphabet Inc.

 

نزدک.png

میانگین صنعتی داوجونز با 30.48 واحد یا 0.09 درصد کاهش به 33531.33 رسید. S&P 500 با 18.47 واحد یا 0.45 درصد افزایش به 4137.64 واحد رسید و Nasdaq Composite با 126.89 واحد یا 1.04 درصد افزایش به 12306.44 رسید.
حجم سهام معامله شده در مبادلات ایالات متحده 11.04 میلیارد بود که بالاتر از میانگین 10.7 میلیارد در 20 روز معاملاتی گذشته بود.

تورم افزایش می یابد، اما کمتر از پیش بینی ها

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 4.9 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از افزایش 5 درصدی پیش بینی شده بود. در آوریل، CPI ماهانه نسبت به ماه مارس 0.1 درصد افزایش یافت.

فدرال رزرو به پایان چرخه افزایش نرخ نزدیک می شود

داده های CPI حاکی از کاهش فشار تورمی است که نشان می دهد فدرال رزرو ممکن است در پایان چرخه نرخ بهره یا نزدیک به پایان باشد. معامله گران آتی صندوق های فدرال رزرو انتظار دارند افزایش نرخ بهره در نشست جون بانک مرکزی متوقف شود، با احتمال کمتر از 5 درصد برای افزایش 25 واحد پایه دیگر.

فدرال رزرو در حال حاضر  آخرین افزایش نرخ بهره خود را انجام داده و منتظر است ببیند در ماه های آینده چه اتفاقی می افتد.

نرخ‌های پایین‌تر به شرکت‌های در حال رشد، سود می‌رسانند

شرکت های در حال رشد به شدت به وجوه قرض گرفته شده متکی هستند، بنابراین از نرخ بهره پایین تر سود می برند. نرخ بهره بالاتر نسبت به انواع دیگر شرکت ها تأثیر بیشتری بر رشد شرکت ها دارد.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه تورم در حال کاهش است، اما به اندازه کافی سریع کاهش نمی یابد تا کاهش نرخ وجوه فدرال رزرو قبل از سه ماهه چهارم سال 2023 را توجیه کند.

هوش مصنوعی Alphabet NASDAQ را تقویت می کند


NASDAQ به دلیل صعود 4.10 درصدی آلفابت افزایش یافت، زیرا این شرکت برای رقابت با شرکت مایکروسافت هوش مصنوعی بیشتری را به محصول جستجوی خود اضافه کرد. سهام فناوری بزرگ مانند اپل و مایکروسافت نیز به همراه بخش فناوری S&P 500 و ارتباطات افزایش یافتند.

 

Alphabet-Inc-Class-A_2023-05-11_01-20-28.png

نگرانی سقف بدهی

سرمایه گذاران به دلیل نگرانی در مورد سقف بدهی در حال انتظار، حتی با وجود تورم مثبت، محتاط بودند. گفتگوها در مورد افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری دولت فدرال ایالات متحده ادامه داشت و برخی زمینه های احتمالی سازش پس از نشست کاخ سفید ظاهر شد.

 

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید