Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سهام وال استریت در پی درآمد بالای اپل و رشد شغلی فراتر از انتظارات تقویت شدند

سهام وال استریت در پی درآمد بالای اپل و رشد شغلی فراتر از انتظارات تقویت شدند

نزدک 100، داو جونز، اس اند پی 500 به دلیل گزارش درآمدبالاتر  اپل، رشد شغلی فراتر از انتظارات بازگشایی صعودی داشتند.
رشد شغلی بهتر از انتظار و گزارش‌های درآمدی اپل، درفت کینگز و DoorDash پس از یک هفته پرتلاطم برای بانک‌های منطقه، سهام ایالات متحده را تقویت کرد.

بررسی اجمالی

در روز جمعه، شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده پس از منفی‌ترین عملکرد این هفته، قرار بود دوباره بهبود یابند. قدرت اولیه با افزایش سهام بانک‌های منطقه‌ای تقویت می‌شود و اپل درآمدهای فصلی بهتر از حد انتظار را گزارش کرد و سهام خود را در معاملات قبل از بازار بیش از 2 درصد افزایش داد.

معاملات آتی وابسته به میانگین صنعتی داوجونز 217 واحد یا 0.6 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی S&P 500 0.8 درصد افزایش یافت و معاملات آتی نزدک-100 0.75 درصد افزایش یافت.
بر اساس آمار دفتر آمار کار، اقتصاد ایالات متحده در آوریل 253000 شغل ایجاد کرد که از انتظار 180000 شغل جدید وال استریت بالاتر بود. با وجود این، سهام حتی با افزایش تعداد مشاغل در آوریل بالاتر از حد انتظار افزایش یافت.

 

Untitled.png

 

در این هفته، سهام شرکت‌های بانکی منطقه‌ای تحت فشار قرار گرفته‌اند و معامله‌گران نگران هستند که سایر موسسات نیز به سرنوشت بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر که هر دو در ماه مارس سقوط کردند، دچار شوند. S&P 500 2.6% افت کرد، در حالی که NASDAQ 2.1% و داو 2.8% برای چشم انداز هفته سقوط کرد.

اقتصاد ایالات متحده از انتظارات رشد شغلی در آپریل فراتر رفت

بر اساس گزارش اداره آمار کار، اقتصاد ایالات متحده با وجود آشفتگی بانکی و کاهش سرعت اقتصاد، در ماه آوریل شاهد رشد شغلی بهتر از حد انتظار بود. حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی 253000 نفر در ماه افزایش یافت که از تخمین 180000 وال استریت پیشی گرفت. علاوه بر این، نرخ بیکاری 3.4 درصد بود، کمتر از 3.6 درصد انتظار می‌رفت که به پایین‌ترین سطح از سال 1969 رسیده بود. میانگین درآمد ساعتی، یک شاخص تورم کلیدی، 0.5 درصد در ماه افزایش یافت که از 0.3 درصد پیش‌بینی شده بود. به طور سالانه، دستمزدها 4.4 درصد افزایش یافته است که بیشتر از افزایش 4.2 درصدی پیش بینی شده است.

فروش بیش از حد در بانک های منطقه ای؟

تام لی، رئیس تحقیقات Fundstrat، معتقد است که فروش در بانک های منطقه ای بیش از حد اغراق آمیز می شود. لی اظهار داشت که «مطمئناً در حال رسیدن به نقطه هیستری هستیم» و نمونه‌هایی از انتشار اخطاریه‌هایی از Pacific West Bankorp و Republic First Bancorp برای روشن کردن هویت خود و تجربه کاهش قیمت سهام را ذکر کرد.

لی همچنین اشاره کرد که برخی افراد بر این باورند که سفته بازان کوتاه مدت و گزینه های 0DTE به فشار کمک می کنند. با وجود این، سهام بانک های منطقه ای در روز جمعه به طور گسترده افزایش یافت و ETF بانکداری منطقه ای SPDR S&P (KRE) بیش از 2 درصد در معاملات قبل از بازار افزایش یافت.


چندین سهم در معاملات پیش از بازار خبرساز شده‌اند، از جمله اپل که سهام آن پس از پیشی گرفتن از برآوردهای درآمدی و درآمدی سه ماهه، تا حدی به لطف عملکرد قوی آیفون پرچم‌دارش، 2.7 درصد افزایش یافت. با این حال، اپل دومین سه ماهه متوالی کاهش درآمد خود را گزارش کرد که تنها سه بار در دهه گذشته اتفاق افتاده است.

DraftKings، یک شرکت شرط بندی ورزشی، پس از گزارش درآمد بالاتر از حد انتظار در سه ماهه آخر و افزایش چشم انداز کل سال، سهام خود را 11.6 درصد افزایش داد.

سهام DoorDash در معاملات قبل از بازار پس از گزارش خدمات تحویل غذا و گزارش زیان کمتر از حد انتظار و شکست پیش‌بینی تحلیلگران برای درآمد سه ماهه، 4 درصد افزایش یافت که باعث افزایش راهنمایی‌های کل سال شد.

از سوی دیگر، سهام Lyft به دلیل پیش‌بینی ضعیف‌تر از حد انتظار برای سه‌ماهه جاری، 15.4 درصد در معاملات خارج از ساعت کاهش یافت.

در نهایت، سهام کوین بیس پس از انتشار نتایج فصلی بهتر از انتظار، با وجود هشدار در مورد فشارهای آتی بر درآمد اشتراک و خدمات، 8.1 درصد افزایش یافت.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید