Your browser does not support JavaScript!
نماشا

گزارش افزایش 5 ماهه شرکت دیزنی برای تداوم رالی صعودی سهام کافی نبود.

گزارش افزایش 5 ماهه شرکت دیزنی برای تداوم رالی صعودی سهام  کافی نبود.

بسیاری از تحلیلگران پس از اینکه دیزنی آخرین نتایج فصلی خود را همراه با برنامه ای برای کاهش هزینه ها در آینده رونمایی کرد، مواضع صعودی خود را تکرار کردند.
شاخص‌های عمده سهام ایالات متحده، جلسه دیروز خود را با یک سوگیری قوی صعودی آغاز کردند که ناشی از رشد سهام دیزنی پس از درآمدهای قوی بود. این حرکت حاکی از آن بود که شاید فصل درآمد پس از شروعی ناگوار بهتر شده باشد.

با این وجود، فصل کم درآمد در روز پنجشنبه ادامه یافت. داده های FactSet نشان می دهد که نزدیک به 70 درصد از دو سوم شرکت های S&P 500 که تاکنون درآمدی را گزارش کرده اند، انتظارات تحلیلگران را شکست داده اند و از برآوردها بیشتر بوده اند. با این وجود طبق داده‌های Earnings Scout، این نرخ کمتر از میانگین سه ساله 79٪ است.

 

سهام والت دیزنی.png
نمودار یکساعته والت دیزنی

 

لحن قوی در معاملات  روز چهارشنبه پس از گزارش دیزنی بوجود آمد.

لحن اولیه بازار اندکی پس از پایان روز چهارشنبه با انتشار داده های Affirm، Mattel و Disney مشخص شد.

بر اساس گزارش Refinitiv، شرکت Affirm در معاملات روز چهارشنبه 19 درصد کاهش یافت زیرا سود و درآمد سه ماهه دوم مالی برآوردهای تحلیلگران را از دست داده است. مدیرعامل و بنیانگذار ماکس لوچین نیز اخراج هایی معادل 19 درصد از نیروی کار را بلافاصله اعلام کرد.

پس از اینکه این شرکت اعلام کرد خریداران اسباب‌بازی کمتری در این فصل تعطیلات خریدند و فروش سه‌ماهه چهارم نسبت به سال قبل 22 درصد کاهش یافت، سهام شرکت اسباب‌بازی Mattel 12 درصد سقوط کرد.

پس از گزارش این شرکت سرگرمی، کاهش کمتر از حد انتظار مشترکان و همچنین کاهش در خطوط بالا و پایین، سهام دیزنی بیش از 5 درصد افزایش یافت. مدیرعامل باب ایگر همچنین اعلام کرد که دیزنی 7000 شغل را به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش هزینه و سازماندهی مجدد کاهش می دهد.

تحلیلگران دیزنی را پس از درآمد و رونمایی از برنامه های کاهش هزینه خود تحسین کردند. پس از اینکه این شرکت آخرین نتایج فصلی خود را همراه با برنامه ای برای کاهش هزینه ها در آینده رونمایی کرد، بسیاری از فعالان بازار مواضع صعودی خود را تکرار کردند.

استیون کاهل از ولز فارگو در یادداشت چهارشنبه خود به مشتریان گفت:

 

 "باب ایگر طرحی برای کاهش هزینه، منطقی‌سازی محتوا و پخش جریانی و در نهایت بهبود سودآوری ارائه کرد. داستان اجرا یک مسیر کاتالیزوری پاک‌تر است و سهام باید با اطمینان و تخمین بالاتر دنبال شود."

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

 

فشار زیادبر بازار سهام پس از اینکه کردیت سوئیس زیان سالانه گسترده ای را منتشر کرد

Credit Suisse اوایل پنجشنبه گزارش داد که زیان خالص سه ماهه چهارم و سالانه را از دست داده است، زیرا بانک سوئیس به بازنگری استراتژیک عظیم خود ادامه می دهد.

بر اساس گزارش Eikon، زیان خالص وام دهنده در سه ماهه چهارم که به سهامداران نسبت داده می شود به 1.4 میلیارد فرانک سوئیس (1.51 میلیارد دلار) رسیده است که بدتر از پیش بینی تحلیلگران مبنی بر ضرر 1.32 میلیارد فرانک سوئیس است.

Credit Suisse در سال 2023 قبل از بازگشت به سوددهی در سال 2024، یک زیان سالانه "قابل توجه" را گزارش می کند.

مدیر عامل شرکت اولریش کوئرنر روز پنجشنبه به CNBC گفت که نتایج کامل "کاملا غیرقابل قبول" است، اما بر نیاز به برنامه تحول چند ساله در حال انجام تاکید کرد.

پپسی کو پس از کسب درآمد بهتر از حد انتظار افزایش یافت

PepsiCo قبل از شروع زنگ خطر بیش از 1.5 درصد افزایش یافت و درآمدی که انتظارات وال استریت را شکست داد.

این تولیدکننده تنقلات و نوشیدنی که برای برندهایی مانند پپسی و دوریتوس شناخته می‌شود، پیش از برآورد اجماع 1.65 دلاری توسط تحلیلگران مورد نظر رفینیتیو، درآمد تعدیل‌شده هر سهم را 1.67 دلار در سه ماهه گزارش کرد. درآمد 28 میلیارد دلاری بود که از 26.84 دلاری که تحلیلگران پیش بینی می کردند بالاتر بود.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید