Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سهام وال استریت در آستانه اعلام سیاست فدرال رزرو اندکی افزایش یافت

سهام وال استریت در آستانه اعلام سیاست فدرال رزرو اندکی افزایش یافت

علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی، سهام پیش از اعلام سیاست فدرال رزرو افزایش یافته است و داده‌های استخدام ADP افزایش یافته است.

بررسی اجمالی بازار سهام ایالات متحده

سرمایه گذاران بر تصمیم سیاست فدرال رزرو متمرکز شده اند و در نتیجه، سهام در روز چهارشنبه تنها افزایش اندکی را تجربه می کند. اندکی پس از باز شدن بازار نقدی، میانگین صنعتی داوجونز 0.06% یا 23 واحد افزایش یافت. در همین حال، S&P 500 وNasdaq Composite هر دو به ترتیب شاهد افزایش 0.3 و 0.37 درصدی هستند.

در بخش بانکی، ETF بانکداری منطقه ای SPDR S&P (KRE) پس از افت بیش از 6 درصدی در جلسه معاملاتی روز سه شنبه، 1.4 درصد افزایش را تجربه کرد. سهام PacWest پس از کاهش تقریباً 28 درصدی در روز قبل، 7 درصد افزایش یافت، در حالی که Western Alliance شاهد افزایش 2.6 درصدی در سهام خود بود.

معامله گران به تصمیمات نرخ بهره در آینده چشم دوخته اند

در ساعت 21:30 به وقت تهران، فدرال رزرو قرار است آخرین اعلامیه سیاست های پولی خود را منتشر کند و پس از آن کنفرانس خبری با رئیس جروم پاول در ساعت22:00 به وقت تهران برگزار شود. بر اساس داده های ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران در حال حاضر با احتمال 86 درصد افزایش نرخ 25 واحد پایه قیمت گذاری می کنند. تحلیلگران در وال استریت به‌دقت هر نشانه‌ای مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی به کمپین افزایش نرخ بهره ادامه می‌دهد یا مکث خواهد کرد، زیر نظر خواهند داشت.

عدم قطعیت بانکی موضوع کلیدی فدرال رزرو است

بازار روز سه شنبه جلسه سختی را پشت سر گذاشت و داو، اس اند پی 500 و نزدک همگی بیش از 1 درصد سقوط کردند. نگرانی های مداوم در مورد سرایت در بخش بانکداری منطقه ای، به ویژه پس از فروپاشی First Republic Bank و تصاحب بعدی آن توسط جی پی مورگان، بر بازارها فشار زیادی وارد کرد.

بخش بانکی هنوز اثرات این عدم اطمینان را احساس می کند، و توجه به این نکته مهم است که معیارهای اخیر فدرال رزرو برای تصمیم گیری در مورد افزایش نرخ بهره می تواند تحت تاثیر انقباض اعتبار در اقتصاد باشد. بنابراین، به ویژه با توجه به معیارهای ارائه شده توسط پاول، رئیس فدرال رزرو در آخرین جلسه FOMC، عملکرد بانک باید به دقت توسط فدرال رزرو نظارت شود.

افزایش حقوق و دستمزد خصوصی

روز چهارشنبه، ADP، یک شرکت پردازش حقوق و دستمزد، داده‌های حقوق و دستمزد خصوصی را منتشر کرد که نشان داد افزایش بیش از حد انتظار استخدام در شرکت‌های خصوصی در ماه آوریل، بیش از دو برابر رقمی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند. این افزایش نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش سرعت استخدام و رشد دستمزد، بازار کار همچنان قوی است.

علاوه بر این، داده‌های PMI غیر تولیدی ISM در آوریل منتشر می‌شود، و برآوردهای اجماع داوجونز پیش‌بینی می‌کند که خوانش 51.8، بالاتر از 51.2 در ماه قبل باشد.

سهام CVS Health با وجود افت درآمد کاهش می یابد

علیرغم کاهش درآمدهای سه ماهه اول، با نتایج قوی داروخانه ها، حتی با کاهش حجم واکسن و آزمایش کووید، سهام CVS Health حدود 4 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد در 52 هفته گذشته رسید. این شرکت پیش بینی سال 2023 خود را کاهش داد، که تحت تأثیر بسته شدن زودتر از حد انتظار قرارداد Oak Street Health قرار گرفت و منجر به افزایش هزینه های یکپارچه سازی CVS زودتر از حد انتظار شد. با این حال، علیرغم تأثیر منفی بر قیمت نهایی، CVS انتظار دارد که این معامله، عملیات مراقبت های اولیه خود را تقویت کند.

اکنون CVS انتظار دارد برای امسال بین 8.50 تا 8.70 دلار به ازای هر سهم، بدون احتساب اقلام، درآمد کسب کند. این کمتر از پیش بینی قبلی آن برای درآمد بین 8.70 تا 8.90 دلار به ازای هر سهم است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید