Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سهام استرالیا به دلیل ترس از سهولت تشدید سیاست های تهاجمی افزایش یافت.

سهام استرالیا به دلیل ترس از سهولت تشدید سیاست های تهاجمی افزایش یافت.

وضعیت سهام چین افزایش قابل توجهی داشت، زیرا داده‌های تورم و امیدهای حمایت از سیاست به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا از اقدامات تشدید شده کووید-19 در گذشته سود ببرند.
بازارهای سهام آسیا و اقیانوسیه  در قلمرو بسته شدند زیرا سرمایه گذاران به سقوط دلار ایالات متحده واکنش نشان دادند. احساسات ریسک در وال استریت نیز سرمایه گذاران را به سمت سهام با ریسک بالاتر سوق داد. در همان زمان، سرمایه‌گذاران آخرین اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را هضم می‌کردند، زیرا او قول داده بود نرخ‌ها را برای مقابله با تورم افزایش دهد «تا زمانی که مهار تورم انجام شود».

تورم مصرف کننده چین تعدیل می کند.

تورم مصرف کننده چین در ماه اوت به 2.5 درصد رسید که کمتر از 2.7 درصد ثبت شده در ماه جولای است. بر اساس گزارش HSBC، آخرین ارقام تورم چین به بانک خلق چین (PBOC) فضایی برای حفظ موضع پولی فعلی خود می دهد.
ارین شین، اقتصاددان بزرگ چین گفت: "تعدیل در فشارهای قیمتی به PBOC فضایی برای سازگاری می دهد".

علاوه بر این، با توجه به چشم‌انداز ضعیف رشد چین و سیاست پولی تسهیل‌کننده PBOC در مقابل انقباضات تهاجمی ایالات متحده،  دلار/یوان به خوبی حمایت شود.

سهام چین بر اساس داده‌های متوسط ​​CPI، امیدهای محرک افزایش یافت.

سهام چین در روز جمعه بیشترین رشد خود را در یک ماه گذشته تجربه کرد، زیرا داده‌های تورم متوسط ​​و امیدهای حمایت از سیاست به سرمایه‌گذاران کمک کرد تا از اقدامات تشدید شده کووید-19 در گذشته سود ببرند.

شاخص شانگهای چین به 3262.05 رسید که 26.47 یا +0.82 درصد افزایش یافت.

توسعه دهندگان املاک و مستغلات فهرست شده در چین 4.5 درصد رشد کردند، در حالی که شاخص توسعه دهندگان اصلی در هنگ کنگ 5.9 درصد افزایش یافتند. سهام مالی بیش از 2٪ افزایش یافت و شرکت های مراقبت های بهداشتی 1.6٪ افزایش یافت.

شاخصNikkei ژاپن هفته را در قلمرو مثبت به پایان می رساند.

حتی در شرایطی که سرمایه گذاران اظهارات تندروانه سیاست گذاران را که به شدت دیدگاه های افزایش تهاجمی نرخ بهره را برای مهار تورم تثبیت می کردند، هضم کردند، سهام ژاپن روز جمعه افزایش یافتند.

شاخص Nikkei 225 ژاپن در 28214.75 قرار گرفت که 149.47 یا +0.53 درصد افزایش یافت.

هر بخش در Nikkei به طور کلی افزایش یافت. مراقبت های بهداشتی یکی از بهترین بخش ها بود که یک شبه نمایش قوی در وال استریت را دنبال کرد.

سرمایه گذاران در ژاپن و وال استریت از اظهارنظرهای جنگ طلبانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، که روز پنجشنبه گفت : بانک مرکزی «به شدت متعهد» به کنترل تورم بود. سرمایه گذاران ژاپنی همچنین افزایش فوق العاده نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) و تعهد آن به افزایش شدید نرخ ها برای مبارزه با تورم را کم اهمیت جلوه دادند.

فعالان بازار سهام معدن، دلار استرالیا را به بالاترین سطح یک هفته ای نزدیک می کنند.

سهام استرالیا در روز جمعه به بالاترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته بسته شد، زیرا قیمت‌های بالاتر کالاها باعث افزایش معدن‌کاران شد و نگرانی‌ها در مورد تشدید سیاست‌های تهاجمی کاهش یافت.

شاخص S&P/ASX 200 استرالیا در 6894.20 قرار گرفت که 45.5 یا +0.66 درصد افزایش یافت. شاخص بنچمارک همچنین اولین افزایش هفتگی خود را در سه ماه اخیر به ثبت رساند. با افزایش قیمت سنگ آهن به بالاترین حد در دو هفته گذشته، شاخص فرعی معدن با افزایش 3.6 درصدی، منجر به افزایش قیمت شد.

کاتالیزور پشت افزایش کلی، چشم انداز کاهش نرخ بهره بود. روز پنجشنبه، بانک مرکزی استرالیا (RBA) اعلام کرد که آماده است سرعت افزایش نرخ بهره را در کوتاه مدت کاهش دهد. اما ابهام در مورد میزان افزایش بیشتر نرخ‌ها برای بازگرداندن تقاضا با عرضه وجود داشت.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید