Your browser does not support JavaScript!
نماشا

جهش قیمت نفت باعث افزایش سهام انرژی در ژاپن شد.

جهش قیمت نفت باعث افزایش سهام انرژی در ژاپن شد.

سهام آسیا و اقیانوسیه مبهم معامله میشودند. جهش قیمت نفت باعث افزایش سهام انرژی در ژاپن شد.

در بحبوحه تشدید محدودیت‌های کووید-19 در برخی شهرهای بزرگ، سهام بلوچیپ چین روز دوشنبه کاهش یافت.
با واکنش سرمایه گذاران به تشدید بحران انرژی اروپا، جهش قیمت نفت خام و افزایش شدید دلار آمریکا، بازارهای سهام عمده آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز دوشنبه عملکردمتفاوت داشتند. بهترین شاخص ها شاخص شانگهای چین و شاخص S&P/ASX 200 استرالیا بودند. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ بیش از یک درصد کاهش یافته است.

سهام چین تحت فشار محدودیت های کووید، ضعف یوان

 به دلیل ضعف یوان چین به پایین ترین حد بیش از دو سال گذشته، سهام بلو چیپ چین در روز دوشنبه کاهش یافت، دلیل آن این است که سرمایه گذاران خارجی سهام را نقد کردند.

مرکز فناوری جنوب چین در شنژن گفت که از روز دوشنبه اقدامات محدودکننده ضد ویروسی را اتخاذ خواهد کرد، در حالی که کلانشهر جنوب غربی چنگدو از تمدید محدودیت‌های قرنطینه خبر داد.

یوان چین در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح بیش از دو سال اخیر خود رسید، که تحت تاثیر فشار قوی  گسترده ارز دلار در بازار جهانی و محدودیت های جدید اعمال شده COVID-19 قرار گرفته است. این اقدام سرمایه گذاران خارجی را بر آن داشت تا بیش از 6.5 میلیارد یوان (940 میلیون دلار) از سهام چین را از طریق طرح اتصال سهام بفروشند.

در اخبار اقتصادی، یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که بازگشت قوی در بخش خدمات چین در ماه آگوست در بحبوحه شعله ور شدن جدید COVID-19 اندکی کاهش یافت، اما اعتماد تجاری به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسید.

در اخبار مربوط به بخش کالا و انرژی، کالاهای مصرفی 2.1 درصد کاهش داشت، اما بحران انرژی در اروپا سهام انرژی چین را 4.7 درصد افزایش داد، با افزایش 5 درصدی معدنچیان زغال سنگ را به همراه داشت.

سهام فناوری فهرست‌شده در هنگ‌کنگ ضعیف‌تر بودند و در رأس آن‌های Meituan، Tencent و Alibaba بین 2 تا 3.1 درصد کاهش یافتند.

سهام ژاپن به دلیل ضعف وال استریت سقوط کرد.

شاخص  سهام نیکی ژاپن در روز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی سقوط کرد و عملکرد ضعیف وال استریت در هفته گذشته را دنبال کرد، در حالی که نشانه های حرکت ریکاوری بازار به دلیل تعطیلات بانکی ایالات متحده محدود است.

شاخص Nikkei 225 ژاپن با کاهش 31.23 یا -0.11 درصدی به 27619.61 رسید. حجم سهام معامله شده در تابلوی اصلی بورس اوراق بهادار توکیو 0.85 میلیارد بود در حالی که میانگین 1.13 میلیارد در 30 روز گذشته بود.

پس از افزایش قیمت نفت به بیش از 2 دلار در هر بشکه، سهام انرژی افزایش یافت.

قیمت های بالاتر کالاها سهام استرالیا را تقویت کرد زیرا سرمایه گذاران منتظر افزایش بعدی نرخ RBA هستند.

سهام استرالیا روز دوشنبه با افزایش قیمت بسته شد زیرا بورس با منابع سنگین به دلیل افزایش قیمت نفت و فلز تقویت شد، در حالی که سرمایه گذاران نیز منتظر تصمیم بانک مرکزی در بحبوحه افزایش فشارهای تورمی بودند.

شاخص S&P/ASX 200 در 6852.20 بسته شد که 23.50 یا +0.34% افزایش داشت.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید